27/06/2014

Iván Lacasa i María Victoria publiquen un article sobre l'audiència de la premsa digital

El Dr. Iván Lacasa i la doctoranda María Victoria de la Facultat de Ciències de la Comunicació van publicar el mes de maig l'article 'La incorporación de los lectores de prensa impresa a la prensa digital: uso convergente del soporte online' a la revista científica Doxa Comunicación, juntament amb Mario Fernández, ex-marketing manager de la LaVanguardia.com i actualment a Havas Digital.

Arran d'una enquesta a més de 3.500 lectors de
LaVanguardia.com, els investigadors afirmen a l'article que el motiu final que
ha portat a la majoria de lectors a escollir un diari digital determinat no és
tant el format com la marca periodística.

D'aquesta manera, com diuen a l'article,
"investigar les gratificacions que obtenen els lectors en establir una
relació amb la marca periodística, fa traslladar el punt de mira cap a allò
que, per sobre de l'evolució dels suports, roman estable entre els mitjans
d'informació i els públics objectius".