19/04/2018

La ‘consulting competition’ del PEA transforma empreses cap a la responsabilitat social competitiva

El vicepresident del Grup Sifu, Albert Campabadal, va obrir la sessió i va formar part del jurat

Els alumnes del Programa d’Excel·lència Acadèmica (PEA) de UIC Barcelona han participat en una nova Consulting Competition, aquesta vegada amb la missió de transformar una companyia real en una empresa amb responsabilitat social competitiva.

Per això, el vicepresident del Grup Sifu, Albert Campabadal, va obrir la sessió explicant el model de negoci de la companyia i posant en valor la importància de ser competitius en l’àmbit financer, però també, en l’àmbit social. I és que el Grup Sifu té una plantilla de més de 3.000 persones en la qual el 90 % són discapacitades. 

“El concepte de responsabilitat social competitiva ha de ser transversal. Ha de ser a l’ADN de qualsevol empresa”, va assegurar Campabadal, que considera que una empresa socialment responsable ho demostra en el seu dia a dia i en cada decisió que pren de cada àrea. Com a exemple, va explicar que a la companyia on treballa també fan servir cotxes híbrids o elèctrics, o que les campanyes de publicitat les conceptualitzen en agències que tenen en plantilla persones amb discapacitat.

La introducció del vicepresident del Grup Sifu va servir com a base de les propostes que van presentar els sis equips repartits en diferents sectors: automoció, cultural, energètic, alimentació, esportiu i financer.

Després d’una hora de treball, el tribunal format per Campabadal i els professors Luis Jover, Noelia Jiménez Asenjo i Cristina Tresserres va valorar les propostes per, finalment, escollir-ne una: la transformació de l’empresa d’alimentació Nostrum.

Els alumnes de l’equip guanyador van ser cinc estudiants d’ADE: Carlos Colomer, Carla Munté, Jaume Torras, Jaime Asens i Natalia Costa, i una sisena estudiant del Grau en Publicitat, Natalia Caballero.