27/06/2014

La Facultat de Comunicació participa en un congrés sobre la comunicació de crisi

Iván Lacasa i María Victoria han participat al III Congrés Internacional de l'Associació Espanyola d'Investigació de la Comunicació sota el títol "Comunicació i Risc", celebrat del 18 al 20 de gener a Tarragona.

La Universitat Rovira Virgili va acollir el tercer
congrés de l’Associació Espanyola d’Investigació de la Comunicació que versava sobre
la comunicació en casos de crisi, la comunicació en salut, en seguretat
alimentària, en innovació tecnològica, en conflictes polítics i, en general, en
situacions de crisi.

El degà de la Facultat de Ciències de la Comunicació, el Dr.
Iván Lacasa, i la doctoranda María Victoria van presentar la comunicació “El
estudio del vínculo de los lectores de la prensa online con las cabeceras de prensa tradicional” del qual són autors
juntament amb Mario Fernández, responsable de màrqueting i analítica web de LaVanguardia.es.

La comunicació que van presentar els dos professors de la
UIC defensava que per estudiar relació comercial entre les edicions impreses i les
edicions online d’una mateixa marca
periodística, cal concentrar-se en els lectors que llegeixen simultàniament les
dues edicions.

Per altra
banda, aquestes marques periodístiques han d’analitzar no tan sols les
gratificacions que obtenen els lectors amb l’ús d’un d’aquests suports sinó de
la gratificació que s’obté de la lectura simultània de les dues edicions i la
relació que tenen amb la capçalera periodística de referència. D’aquesta manera
serà possible establir com evolucionarà la relació entre les marques
periodístiques i els seus lectors a través del consum dels nous productes
informatius digitals que avui en dia distribueixen les marques periodístiques.