07/11/2017

La Facultat d’Educació participa al ‘Thinking to Learn’ organitzat per la Institució Familiar d’Educació

Tres professors i dotze alumnes de la Facultat d’Educació de UIC Barcelona van assistir els dies 3 i 4 de novembre a les jornades “Thinking to Learn” impartides per Robert Swartz, director del Center for Teaching Thinking, i David Perkins, cofundador del “Project Zero” de la Universitat de Harvard. 

Les jornades estaven organitzades per la Institució Familiar d’Educació i van tenir lloc a La Farga, un dels seus col·legis. Durant els dos dies que van durar, els dos prestigiosos ponents van guiar els participants, mitjançant exemples i pràctiques docents, sobre com podien utilitzar rutines i habilitats de pensament per a la comprensió profunda dels continguts i la transferència de l’aprenentatge a la vida real. Segons els conferenciants, el repte d’un mestre hauria de ser el disseny de bones unitats didàctiques que reforcin el pensament crític i fomentin la comprensió profunda. 

A les jornades, titulades “Prepara els alumnes per als reptes del 2040”, hi van assistir prop de 300 professors, i professionals del món de l’educació van poder escoltar els dos prestigiosos ponents i participar en les més de dotze hores de tallers de pensament cooperatiu.