19/03/2024

La IA com a generadora de continguts multimèdia

El professor Joan Hernández va impartir dimarts una conferència al professorat de UIC Barcelona titulada “IA generativa: eines pràctiques per a la generació de continguts multimèdia”. Davant d’un grup nombrós de professors de diferents facultats, el ponent va destacar les eines d’IA més eficaces per a la generació de material educatiu
 

“Crea una presentació sobre la Sagrada Família”. Amb aquestes simples paraules, la intel·ligència artificial aconsegueix generar deu diapositives sobre l’obra magna de Gaudí, en només 26 segons. Hernández va destacar la importància d’aprofitar aquestes eines per optimitzar la feina docent i potenciar la creativitat a l’aula. “Ens estalvien temps com a docents —va dir— i ens permeten obtenir resultats sorprenents en qüestió de segons”.

Durant la sessió, Hernández va presentar diferents eines d’intel·ligència artificial, entre les quals va destacar Gamma App, una plataforma que utilitza IA generativa per dissenyar presentacions. No obstant això, també va assenyalar la importància de revisar i completar tot el contingut. En l’exemple pràctic que va exposar, en el qual va crear unes diapositives sobre la Sagrada Família, alguns dels presents van adonar-se que les imatges del temple no es corresponien amb la realitat. Per això, el ponent va insistir que, “com a professionals, hem de revisar tota la informació: la presentació que generem amb la IA ha de ser només un recurs de suport”.

El professor de la Facultat de Ciències de la Comunicació també va parlar de diferents eines d’IA, com el generador d’imatges Firefly; Ideogram, una xarxa social de continguts creats des de la intel·ligència artificial; o el mateix Chat GPT, “que també es pot utilitzar per generar PowerPoints”. Una de les eines que va cridar més l’atenció va ser Sendsteps, un lloc web amb el qual pots crear tant presentacions com qüestionaris interactius amb IA, i aconseguir fer classes més dinàmiques d’una manera molt senzilla.

La sessió va acabar amb un debat entre els assistents sobre fins a quin punt un docent es pot fiar de la IA. Joan Hernández va assegurar que “aquestes eines estan dissenyades per complementar i recolzar la feina del professorat, ens poden servir com a font d’inspiració, eficiència i aprenentatge”.