01/04/2022

La professora Carolina Serra presenta al Palau Robert la ‘Història de la publicitat de Catalunya’

L’esdeveniment va fer una anàlisi del passat, present i futur del sector de la publicitat i hi van  participar diferents personalitats del món de la comunicació com Oriol Duran, secretari de Mitjans de Comunicació de la Generalitat de Catalunya i Alumni de UIC Barcelona

Carolina Serra, professora de la Facultat de Ciències de la Comunicació de UIC Barcelona, va presentar el 28 de març la seva obra Història de la publicitat de Catalunya al Palau Robert de Barcelona. L’acte va reunir diferents personalitats del món de la comunicació que, a més a més d’acompanyar Serra en la presentació del seu llibre, van fer un repàs dels fets més rellevants de la història de la publicitat, així com una anàlisi del futur del sector.

Les dues ponències de l’acte van ser a càrrec de Raül Gilabert, vicepresident de l’Associació Empresarial de Publicitat; Àlex Marquina, vicedegà de Relacions Públiques del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya; Muntsa Dachs, coautora del llibre, i la mateixa Carolina Serra. En les seves intervencions van tractar el passat i el futur de la publicitat a Catalunya, un territori que ha estat pioner en aquest sector, malgrat que, com es va comentar en la presentació, la publicitat pot considerar-se una activitat tan antiga com la humanitat. Per la seva banda, la professora de UIC Barcelona va defensar la publicitat com a Patrimoni de la Humanitat, ja que és de les poques disciplines que ens permeten entendre la societat de fa 50 o 80 anys.

Carolina Serra, que ha dirigit editorialment el llibre i que és també autora d’un dels capítols, defineix l’obra com una anàlisi de gairebé 150 anys de publicitat del país per posar en valor el paper tan rellevant que ha tingut el territori català per al desenvolupament d’aquesta activitat, i per evidenciar que el patrimoni publicitari català és d’una riquesa incalculable.

A l’esdeveniment, també hi va participar Oriol Duran, secretari de Mitjans de Comunicació de la Generalitat de Catalunya i Alumni de UIC Barcelona; Jofre Llombart, secretari de Difusió de la Generalitat de Catalunya; Rosa Romà, degana del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, i Jordi Creus, editor de l’editorial Sàpiens.

Imatge: ©AriadnaArnes