29/01/2020

La professora Maria Cerrato revisa els instruments que mesuren l'experiència doctoral

Cerrato exposa els resultats del seu estudi en el capítol “A Picture of the Research Field of Doctoral Education from the Students’ Perspectives: Studies Using Questionnaires and Scales”, que s'inclou en un nou llibre sobre l'educació doctoral

Maria Cerrato, professora de la Facultat d'Educació, ha col·laborat en la publicació del llibre Traversing the Doctorate: Reflections and Strategies from Students, Supervisors and Administrators, escrivint un dels capítols. L'obra, editada per Tanya Machin i Patrick Alan Danaher, de la Universitat de Southern Queensland, i per Marc Clarà, de la Universitat de Lleida, examina la multiplicitat de programes d'educació doctoral a tot el món.
 
El capítol escrit per la professora es titula “A Picture of the Research Field of Doctoral Education from the Students’ Perspectives: Studies Using Questionnaires and Scales” i es basa en un estudi propi. Cerrato aborda una revisió d'instruments que s'han fet servir en la literatura per recollir l'experiència del doctorat “tenint en compte que el desenvolupament investigador és una àrea de recerca emergent dins de l'educació superior”, afirma l'autora.
 
En aquest llibre, els editors i col·laboradors s'han centrat en la diversitat d'enfocaments globals del doctorat, incloent experiències doctorals d'Austràlia, Finlàndia, Xile, Nova Zelanda i Espanya. En conjunt, l'objectiu principal del llibre és explorar les múltiples maneres en què els estudiants, supervisors i administradors enfoquen els programes de doctorat.