27/06/2014

La UIC acull per segon any consecutiu el Festival Internacional de Publicitat Drac Novell

Els propers 8 i 9 de novembre se celebrarà a Barcelona la XV Edició del Festival Internacional de Publicitat Drac Novell, que premia el talent i la creativitat de les futures generacions de publicitaris i comunicadors i representa un punt de trobada idoni entre l'àmbit professional i l'àmbit universitari i un fòrum de debat sobre els nous reptes del sector.

El Festival està organitzat per
l’Associació Empresarial de Publicitat, amb el suport de la Generalitat de
Catalunya i la Universitat Internacional de Catalunya (UIC) i el patrocini de
Zenith i Renfe. La marató de publicitat, que tindrà lloc al Campus Barcelona de
la UIC, està oberta al públic i és totalment gratuïta. Amb aquesta nova
convocatòria dels premis, l’Associació Empresarial de Publicitat consolida una
llarga trajectòria d’esforç i dedicació a la vinculació del món acadèmic i l’empresarial.

Durant el Festival es lliuren els
premis Drac Novell, adreçats a estudiants universitaris i acabats de graduar d’universitats
i centres d’ensenyament de publicitat i comunicació empresarial d’àmbit
internacional. El concurs és de temàtica lliure i es divideix en sis categories
principals, que inclouen cinema, televisió, ràdio, premsa gràfica, cartells i
suports interactius, a les quals se sumen els premis especials del públic i el
premi Zenith a la creativitat en mitjans, així com el premi Creativitat 24, en
el qual els participants han de realitzar la seva proposta creativa en 24 hores
a partir del brífing proposat per l’organització dos dies abans del festival.
Com a novetat d'aquest any, l’Escola de Creatius Complot premiarà un dels
treballs seleccionats entre els guanyadors de les categories de televisió,
ràdio, premsa gràfica i cartells amb una beca per a un curs del seu programa
formatiu. Les bases del concurs es poden consultar al web de l’Associació.

El jurat està compost per
creatius publicitaris en exercici i presidit per Josep Maria Ferrara, president
i director creatiu de l’agència Pavlov.

El Festival es complementa amb un
programa de conferències, taules rodones i tallers que comptarà amb la
participació de professionals de reconegut prestigi en l'àmbit de la publicitat
i la comunicació. Així mateix, el programa inclou sessions de speed portfolio, amb un enfocament personalitzat, que donen la
possibilitat als alumnes que un professional en actiu valori el seu catàleg de
treballs, en diferents modalitats. Tot això converteix el Festival en un punt
de trobada entre el món professional i el món universitari i un fòrum de debat
sobre els nous reptes del sector.

El Festival Drac Novell és únic
en la seva categoria, ja que està organitzat pels alumnes de la universitat
amfitriona, i en aquesta ocasió la UIC l’acull per segon any consecutiu. Un
total de cinc comissions de treball, integrades per trenta-cinc alumnes
voluntaris d’aquesta universitat ja estan treballant per coordinar els
diferents aspectes de l’organització de l’esdeveniment, amb el suport de l’Associació
Empresarial de Publicitat. El logotip i la imatge corporativa de l’actual
edició també han estat elegits mitjançant concurs entre els alumnes de la UIC,
el guanyador ha estat Óscar Armengol, alumne de tercer curs de Publicitat i
Relacions Públiques de la Facultat de Ciències de la Comunicació.