27/06/2014

La UIC s'endú un Drac Novell de bronze

Les alumnes Fátima Gómez-Guiu i María Quintairos, de 4t de Publicitat i Relacions Públiques de la UIC, han guanyat un Drac Novell de Bronze en la categoria Creativitat en 24 hores per una peça sobre el brífing de Factor Energia. La Facultat de Ciències de la Comunicació de la UIC va acollir els dies 8 i 9 de novembre la XV edició del Festival Internacional de Publicitat Drac Novell, festival que s'ha consolidat com un punt de trobada entre el món professional i el món universitari, i com un fòrum de debat sobre els nous reptes del sector.

Els premis Drac Novell estan adreçats a estudiants de publicitat i del món
de la comunicació empresarial. El concurs era de temàtica lliure i es dividia
en sis categories principals (cinema, televisió, ràdio, premsa gràfica,
cartells i suports interactius), a les quals se sumaven els premis especials
del públic, el premi Zenith a la creativitat en mitjans i el premi Creativitat
24 hores, categoria en què la UIC s’ha alçat amb el Drac Novell de Bronze. En
aquesta categoria els participants havien de realitzar la seva proposta
creativa en vint-i-quatre hores a partir del brífing proposat per
l’organització dos dies abans del Festival.

El Festival, organitzat per l’Associació Empresarial de Publicitat, amb el
suport de la Generalitat de Catalunya i la UIC, i el patrocini de Zenith i
Renfe, va consistir en taules rodones, conferències, tallers i un cara a cara
amb professionals de l’àmbit de la publicitat i la comunicació, en què van
participar els reconeguts creatius
Joaquim Lorente i Toni Segarra.

El jurat dels premis estava format per directors creatius d’agències de
publicitat de prestigi reconegut: Jerónimo Campins (Paradigma FCM), Albert
Fernández (Tiempo BBDO), Jordi Cabanes (Scacs), Jaume Garcia (Grey
Barcelona), Joan Vidal (TBWA Barcelona), Jaume Badia (DDB Barcelona) i Isabel
Martínez (SCPF). El presidia Josep María Ferrara, president i director creatiu
de l’agència Pavlov.

El Festival Drac Novell, que la UIC ha acollit per segon cop, és únic en la
seva categoria, ja que està organitzat pels alumnes de la universitat
amfitriona. Un total de cinc comissions de treball, integrades per trenta-cinc alumnes
voluntaris de la Facultat de Ciències de la Comunicació, han treballat per
coordinar els diferents aspectes de l’organització de l’esdeveniment, amb el
suport de l’Associació Empresarial de Publicitat.

En paraules d’Ivan Lacasa, degà de la Facultat, “festivals com aquest
reafirmen l’aposta del Grau en Publicitat de la Facultat de Ciències de la
Comunicació, per una formació acadèmica que alhora vagi de bracet amb el món
laboral”.