24/02/2017

La Universitat estreny llaços amb Mèxic

El rector, Xavier Gil; el vicerector d’Ordenació Acadèmica i Relacions Internacionals, Jaume Armengou; la directora de Desenvolupament Corporatiu, Charo García Mangas, i la directora de Promoció Internacional, Dàmaris Gonzalo, van viatjar la setmana passada a Mèxic per estrènyer llaços de col·laboració, en el marc del Pla Estratègic de la Universitat. Allà es van trobar amb María Fadl, responsable i representant de UIC Barcelona de tot el continent americà.

El projecte d’internacionalització i de promoció de UIC Barcelona considera Mèxic un eix estratègic dins el continent americà. En aquest sentit, l’objectiu de l’estada era fomentar les relacions institucionals, buscar noves fonts de finançament o fundraising, explorar noves vies de formació i dur a terme accions de difusió i promoció de la Universitat.

Durant una setmana, van visitar la Universitat Autònoma d’Hidalgo, amb la qual es va signar un conveni marc de col·laboració. També van visitar la Universitat Panamericana, amb seus a Aguascalientes, Guadalajara i Ciutat de Mèxic, i la Universitat Iberoamericana (Ciutat de Mèxic), de la qual ja provenen alumnes que estan estudiant a la nostra Universitat. El rector va fer, a més a més, una visita de cortesia a la Universitat del Valle de Toluca, amb la qual ja s’estan impulsant cursos ad hoc per a les facultats d’Odontologia i de Dret. En el marc d’aquestes visites, tant el rector com el vicerector van oferir conferències dels seus àmbits de coneixement.

També es va fer una visita a l’Institut d’Investigacions Filosòfiques de la Universitat Nacional Autònoma de Mèxic (UNAM), amb l’objectiu d’explorar la possibilitat de reforçar l’àrea de recerca i doctorat en l’àmbit de les humanitats i van anar a conèixer diverses escoles a Querétaro.

En l’àmbit institucional, els va rebre el conseller d’Educació de l’Ambaixada d’Espanya a Mèxic, Enrique Cortés de Abajo, amb la finalitat de donar visibilitat al projecte d’internacionalització de la Universitat, buscar aliances estratègiques i suport promocional.