06/09/2018

La XXII edició del Taller Vertical intervé en el canal històric del Rec Comtal

Alumnes de segon a cinquè d’Arquitectura aixecaran instal·lacions efímeres en els vestigis del canal al seu pas per Vallbona

El 4 de setembre l’Aula Magna de UIC Barcelona va acollir l’acte d’inauguració del Taller Vertical que, amb la d’aquest curs, suma un total de vint-i-dues edicions. El director de UIC Barcelona School of Architecture, Josep Lluís i Ginovart, va oferir el discurs de benvinguda als alumnes participants i va destacar que “més de vint anys després de la fundació de l’escola, el Taller Vertical continua exercint com a instrument d’avantguarda, humanisme i internacionalització en l’ensenyament de l’arquitectura”. 

Amb el títol “The Rec Comtal in Vallbona”, del 4 al 13 de setembre, els alumnes de segon a cinquè curs del Grau en Arquitectura es repartiran per equips per, de manera conjunta, dissenyar i construir un prototip de mobiliari urbà orientat a la posada en valor dels vestigis del canal del Rec Comtal situats al barri barceloní de Vallbona. 

Aquesta nova edició del Taller Vertical està coordinada per l’arquitecte i professor de UIC Barcelona School of Architecture, Íñigo Ugalde, i la direcció i sotsdirecció serà a càrrec dels també arquitectes Carles Enrich i Andrés Lupiáñez. Tots dos han treballat activament en la recuperació del Rec Comtal en els últims anys. En concret, Carles Enrich és l’autor del Pla estratègic de recuperació d’aquesta infraestructura, encarregat per l’Ajuntament de Barcelona l’any 2015. Per la seva banda, Andrés Lupiáñez és coautor d’un estudi previ de recuperació del canal al seu pas per Vallbona. 

El 13 de setembre, les estructures creades pels alumnes s’aixecaran i s’instal·laran in situ en el tram del Rec Comtal de Vallbona perquè un jurat integrat pels prestigiosos estudis d’arquitectura H Arquitectes i Peris+Toral Arquitectes les avaluïn. Els resultats de l’avaluació es donaran a conèixer la tarda del dia 13 al casal del barri de Vallbona, on també es projectaran els vídeos making of elaborats pels mateixos alumnes.