- Més vistos
- Darrera visualització
L'assignatura Accessibilitat de l'ESARQ inicia la seva 5a edició per seguir educant en entorns accessibles
La matèria començarà a impartir-se al setembre i finalitzarà en acabar el primer semestre del curs acadèmic 2013-2014. L'objectiu és que els futurs arquitectes incorporin criteris d'accessibilitat en els seus projectes, per tal d'aconseguir que els entorns siguin transitables i aptes per a les persones amb mobilitat reduïda.
L’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de la Universitat Internacional de Catalunya (ESARQ-UIC) torna a posar en marxa l’assignatura Accessibilitat, gràcies al suport de la Fundació Adecco i Caixa d'Enginyers .
La iniciativa, pionera en l’àmbit nacional, està dirigida per l’arquitecte Enrique Rovira-Beleta, professor titular de l’assignatura i especialista en accessibilitat. L’objectiu és conscienciar els futurs arquitectes dels obstacles a què s’enfronten les persones amb mobilitat reduïda. D’aquesta manera, poden adoptar des del primer moment les mesures necessàries perquè els edificis que projectin siguin accessibles. La principal filosofia de Rovira-Beleta és que “el fet d’incorporar criteris d’accessibilitat no minimitza la qualitat arquitectònica, el disseny o l’estètica, sinó que és beneficiosa per a tots, tinguem o no discapacitat”.
El conveni ha estat subscrit pel Dr. Pere Alavedra Ribot, rector de la UIC, Isabel Sánchez Soria, directora de Gestió i Desenvolupament de Persones de Caixa d'Enginyers, i Francisco Javier Pérez, coordinador de la Fundació Adecco a Catalunya. A més, en la signatura també han estat presents Javier Amate, director de Relacions Institucionals de Caixa d’Enginyers, i el responsable de l’assignatura, Enrique Rovira-Beleta.
L’accessibilitat, peça clau en la integració
La Fundació Adecco i Caixa d'Enginyers han donat suport a aquest projecte, en línia amb el seu compromís amb la integració laboral de les persones amb discapacitat.
Per Francisco Javier Pérez, coordinador de la Fundació Adecco a Catalunya “el fet de poder disposar d’espais accessibles resulta clau en el procés d’integració sociolaboral de les persones amb discapacitat. Per això, apostem cada any per la continuïtat d’aquesta assignatura, conscients que estem treballant per un futur millor per a les persones amb mobilitat reduïda”.
Per la seva banda, Isabel Sánchez, directora de Gestió i Desenvolupament de Persones de Caixa d'Enginyers, afirma que “encara que és un tema en què s’està avançant, queda molt recorregut per fer i la millor manera per aconseguir-ho és incorporar aquest tema al sistema educatiu; és per això que aquesta col·laboració s’alinea amb la voluntat de la nostra entitat de contribuir a facilitar la plena accessibilitat a tots els col·lectius”.
Enrique Rovira-Beleta, professor de l’ESARQ-UIC, manifesta que “a través de l’assignatura aconseguim que els alumnes descobreixin les capacitats de les persones amb discapacitat i que entenguin que l’accessibilitat no és només una necessitat per a les persones amb discapacitat, sinó un avantatge per a tots els ciutadans que, a més, resulta en una millora de la qualitat dels projectes”.