- Més vistos
- Darrera visualització
Maite Fuertes ha escrit un article sobre l'observació de les pràctiques educatives com a mètode d'avaluació
La professora del grau en Educació Infantil i vicedegana de la Facultat d'Educació, Maite Fuertes, ha publicat recentment un article a la Revista de Docencia Universitaria que tracta sobre l'observació de les pràctiques educatives com a element d'avaluació.
El mes de desembre passat,
Maite Fuertes va publicar un article sobre l’observació de les pràctiques
educatives com a mètode d’avaluació a REDU (Revista
de Docencia Universitaria), en el número de desembre de 2011 (vol. 9 núm. 3)
titulat «La observación de las prácticas educativas como elemento de evaluación y
de mejora de la calidad en la formación inicial y continua del profesorado».
La professora ha
explicat que “l’observació d’aquestes pràctiques té una gran importància en la
formació del professorat” i que “aquesta observació de pràctiques externes s’ha
utilitzat com a tècnica de recollida i d’anàlisi de dades sobre el procés d’ensenyament
que té lloc en contextos reals”.
L’article publicat demostra que els estudiants d’Educació
Infantil que han assolit els coneixements teòrics han de ser capaços d’utilitzar
l’observació sistemàtica com a mètode de treball aplicat a l’aula. Així mateix,
Maite Fuertes aclareix que aquest anàlisi “no ha de ser només de l’actitud del
alumnat a l’aula, sinó que s’ha d’extrapolar a reflexions més globals com ara
l’anàlisi dels processos educatius o de les pràctiques docents”.