14/02/2019

Martina Di Bari: “A Microsoft ajudo els clients en la seva transformació digital”

Entrevistem l’alumni del Màster Universitari en Direcció d'Empreses i Sistemes de Producció que, després del seu pas per les classes a UIC Barcelona, treballa en unes de les multinacionals més destacades del sector. 

Martina Di Bari ha aconseguit el somni de moltes persones: treballar a Microsoft. Des del gegant tecnològic, aquesta alumni del Màster Universitari en Direcció d'Empreses i Sistemes de Producció ajuda empreses a transformar-se digitalment adoptant aplicacions noves i intel·ligents. Hem parlat amb ella del seu pas per UIC Barcelona i de com aplica els coneixements que ha après en el seu dia a dia.

Què et va portar a estudiar el Màster Universitari en Direcció d'Empreses i Sistemes de Producció de UIC Barcelona?
Crec que el rol de la Universitat, i sobretot del Màster, que fomenta que els estudiants estiguin preparats per enfrontar-se al mercat laboral i, més important, que entenguin quina posició volen ocupar en el futur. Aquests estudis et permeten adquirir coneixements tècnics i econòmics així com tenir una visió global sobre els processos de les empreses. A més a més, del Màster he valorat molt la part més internacional: la possibilitat de marxar a l'estranger i integrar-te en una nova cultura.

Com va ser l'experiència a la Universitat en concret i a la ciutat en general?
Barcelona és una ciutat encantadora i fa difícil la tornada a casa. L'acollida i el bon temps et fan sentir com a casa des del primer dia. I la cultura de la ciutat es reflecteix també en la cultura de UIC Barcelona, amb una organització i un equip de professors focalitzats en la nostra formació i desenvolupament. 

Què va ser el que més et va sorprendre del Màster? 
El perfil de professors. Professionals del business, capaços de portar a les classes les seves experiències passades i presents, així com transmetre la seva passió per aquesta professió.

I el que més et va agradar?
L'enfocament pràctic. En totes les assignatures, els estudiants veuen aplicats els coneixements que es presenten en les diapositives. S'elimina el vel entre la teoria i el món real amb casos d'estudis reals, exercicis, projectes i treballs en equip. 

Fer aquest Màster t'ha obert portes en el mercat laboral?
Totalment. Crec que m'ha ajudat molt a construir pas a pas un currículum que destaca davant del d'altres estudiants que han fet carreres més tradicionals. Sobretot després d'haver tingut l'oportunitat d'estudiar fora, de fer pràctiques en empreses i de treballar en equip.

Què creus que aporta aquest perfil acadèmic a les empreses?
Creativitat, visió global, capacitat d'adaptació, ganes de començar noves aventures, saber treballar en equip i parlar en públic. A més a més, aquest Màster m'ha ensenyat a no tenir por de demanar ajuda o de fer preguntes i saber analitzar de manera profunda cada tema abans de prendre decisions. Crec que avui dia, a les empreses es valora molt més les persones per la seva actitud que pels seus coneixements.

Ara treballes en una de les multinacionals més importants del sector: Microsoft.
Sí, vaig començar a Microsoft Aspiri Program el febrer del 2018. Es tracta d'un programa destinat a estudiants acabats de graduar, en el rol de Technology Solutions Professional (TSP). Concretament en l'àrea de Business Applications. 

I què fas exactament?
La figura del TSP és un especialista de producte en contacte directe amb el client. A partir de les seves necessitats avaluem i pensem de quina manera els productes Microsoft poden ajudar-lo i aportar-li el màxim valor. En el cas concret del Business Applications, això es tradueix a ajudar els clients en la seva transformació digital adoptant aplicacions noves i intel·ligents per resoldre els complexos escenaris empresarials.

I com?
A través de Dynamics 365, una plataforma intel·ligent que uneix els processos típics del CRM amb els d’ERP, ajudem els clients a repensar els seus processos i unificar-los amb la finalitat de maximitzar l'eficiència empresarial. També ajudem a promoure la col·laboració entre els treballadors i a millorar l'experiència dels clients finals.

Com apliques els teus coneixements del Màster en el dia a dia?
A través d’un enfocament molt pràctic i basat en el treball en equip. El Màster em va ajudar a comprendre i interioritzar conceptes bàsics però fonamentals per entrar en el meu rol al més ràpid possible. En concret, les assignatures de Marketing i Project Management hi han exercit un paper clau. 

Per què?
L'assignatura de Project Management m'ha proporcionat nocions i mètodes per gestionar i executar un projecte íntegrament. A partir de la definició de les “persones”, per entendre les necessitats dels nostres clients, fins al plantejament i organització del customer journey que es vol implementar amb la finalitat de fidelitzar els clients finals. Les classes de Marketing, en canvi, m'han ajudat a familiaritzar-me amb les dinàmiques de l'empresa centrades en el "client". Això m'ha permès comprendre la importància del client, el seu comportament i com interacciona amb les empreses. De fet, Microsoft inclou entre els seus valors la Customer Obsession, és a dir, que el client és el primer. Els ajudem perquè aconsegueixin el mateix amb els seus clients.