- Més vistos
- Darrera visualització
Mónica Cerdán, coautora d'un llibre que tracta l'emprenedoria en temps de crisi
La Dra. Mónica Cerdán, professora de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UIC, ha publicat com a coautora el llibre «Emprendre en temps de crisi. Cap a les noves xarxes de generació de valor», dirigit pel Dr. Joan Torrents-Sellens, professor d'Estudis d'Economia i Empresa de la UOC.
El llibre, en el qual també hi han col·laborat professors i investigadors de diferents àmbits del coneixement, és una resposta a qüestions com ara: si estan preparades les micro, petites i mitjanes empreses (MPIMES) catalanes per competir en el nou món global que basa la competitivitat en el coneixement; si ha canviat alguna cosa en el món de les MPIMES que faci pensar que podran articular la transformació i el futur de l’economia i la societat; o, si al contrari, estan en perill d’extinció.
A partir d’una recerca sobre les empreses catalanes creades en temps de crisi, el manual analitza els determinants i els resultats de l’emprenedoria innovadora i el procés que té de generar valor en xarxa. Després d’analitzar els resultats de la recerca, els autors afirmen que, tot i la crisi, l’economia catalana amplia la seva base emprenedora innovadora, millora el procés de generació de valor i evoluciona cap a una xarxa de negocis.
En el llibre, hi col·labora com a coautora Mónica Cerdán, professora de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UIC. Cerdán és doctora en Organització d’Empreses per la UPC. Actualment, treballa a la consultoria relacionada amb els àmbits d’emprenedors, incubació i creixement d’spin-offs acadèmics. La professora és membre del grup d’investigació interdisciplinari sobre les TIC de la Universitat Oberta de Catalunya, que dirigeix el Dr. Joan Torrents-Sellens, professor d’Estudis d’Economia i Empresa de la UOC.
El grup està format per professors i investigadors de diferents àmbits de coneixement i té com a objectiu de recerca principal l’anàlisi transversal dels determinants i els resultats dels usos de les TIC i dels fluxos d’informació, comunicació i coneixement sobre les persones i les organitzacions.