08/02/2018

Pablo Cardona: “La transformació digital està donant peu a nous contribuïdors”

El Dr. Pablo Cardona, degà de la Facultat d’Empresa i Comunicació de la UNIR, va ser el ponent d’una nova sessió dels Esmorzars Càtedra que organitza la Càtedra Direcció per Missions i Govern Corporatiu.

Cardona, és doctor en Direcció d’Empreses per la Universitat de Califòrnia a Los Angeles (UCLA). També ha estat professor a l’IESE (Barcelona) i al CEIBS (Xangai), on ha viscut en els últims sis anys.

En la seva intervenció, el Dr. Cardona va abordar la qüestió de la direcció per missions a l’era de la transformació digital.

Segons el professor, la revolució tecnològica està generant un canvi de rumb en la societat, però també en les empreses. En conseqüència, moltes feines tradicionals han desaparegut i la transformació digital està donant peu a nous “contribuïdors”, persones que deixen de ser empleats per contribuir —aportant els seus coneixements— en projectes de diferents empreses.

Per tant, els empleats i les organitzacions s’hauran d’anar adaptant al canvi. El cap tradicional i autoritari anirà desapareixent i els treballadors —que passen a ser contribuïdors— podran participar en diferents projectes temporals, que responguin a les noves necessitats de la societat i dels clients.

Segons el Dr. Cardona, aquesta revolució tecnològica reforça la motivació i el sentit de missió de les persones en els seus llocs de treball. “La varietat de projectes serà una nova via perquè els treballadors puguin realitzar-se en diferents projectes duent a terme la seva missió personal”, va afirmar el professor.

Pablo Cardona ha exercit com a consultor en gestió del canvi cultural, desenvolupament de talent i creació d’equips d’alt rendiment. Ha col·laborat amb empreses com Abbott, Danone, Sony, Nestlé, Oracle, Repsol i Roche. És autor de Paradigmas del liderazgoLas claves del talentoCómo desarrollar las competencias del liderazgo, i La dirección por misiones, entre altres publicacions.

L’objectiu dels Esmorzars Càtedra és posar en contacte el món acadèmic amb el món empresarial per tal de generar debats sobre temes que tinguin a veure amb l’humanisme empresarial.