23/09/2014

Pilar Buil i Olga Roger publiquen el llibre «Manual de comunicación ambiental. Del greenwashing a la sostenibilitat»

La Dra. Pilar Buil, cap d'estudis del Grau en Publicitat i Relacions Públiques de la UIC, i la Dra. Olga Roger, professora de Comunicació Ambiental i de Relacions amb els Mitjans de Comunicació a la UIC, acaben de publicar un interessant llibre que aprofundeix en com es pot aconseguir que els ciutadans s'impliquin en les propostes ambientals.

Acaba de sortir al mercat el llibre Manual de comunicación ambiental. Del greenwashing a la sostenibilidad, de les autores Pilar Buil i Olga Roger. Publicat per EUNSA, aquest llibre neix amb un objectiu clar: aprofundir en com aconseguir que els ciutadans s’impliquin en les propostes ambientals i fer-ho de manera duradora, és a dir, arribar al convenciment que cal viure de forma més sostenible. El medi ambient és present en tots els àmbits de la societat, però aconseguir actituds respectuoses amb l’entorn no és senzill, requereix una comunicació especialitzada que inclogui estratègies i tècniques específiques que aconsegueixin, no només impartir coneixements, sinó també conscienciar i aconseguir el comportament ambiental desitjat.

A través d’aquest manual, els lectors trobaran una guia per definir una política de comunicació ambiental. En els dos primers capítols de la publicació, les autores ens aporten els fonaments i les claus de la comunicació ambiental i n’analitzen les diverses estratègies i tècniques. Més tard, exposen com planificar una campanya de comunicació ambiental i com gestionar una crisi. Finalment, tot el que s’ha explicat s’il·lustra amb les bones pràctiques que duen a terme empreses privades, organitzacions públiques i associacions ciutadanes, per tal d’inspirar estudiants i professionals de la comunicació estratègica i del màrqueting, i també directius, perquè comuniquin de manera efectiva els valors ambientals.