10/04/2018

Tres emprenedors analitzen com accelerar el creixement d’una start-up amb èxit

Els empresaris de Cooltra, GymForLess, TravelPerk i el cap del Centre d’Iniciativa Emprenedora i Innovació de l’IESE Business School analitzen les seves experiències en una taula rodona del Master’s Degree in Entrepreneurship, Venture Capital and Private Equity.

Com una empresa emergent pot accelerar el seu creixement amb èxit? El 21 de març, tres emprenedors van trobar la manera per fer créixer els seus negocis i la van compartir amb els alumnes del Master’s Degree in Entrepreneurship, Venture Capital and Private Equity. Però també van parlar del errors i les dificultats que es van trobar pel camí i que formen part del creixement empresarial. 

Els encarregats de conduir la sessió informativa “How to Scale Up a Startup Successfully: An Insight into Financing for Entrepreneurs” van ser: el conseller delegat de Cooltra, Timo Buetefisch; el seu homònim de GymForLess, Oriol Vinzia; el vicepresident de Global Sales i Customer Success de TravelPerk, Jean-Christophe Taunay-Bucalo, i el cap del Centre d’Iniciativa Emprenedora i Innovació de l’IESE Business School. 

“Vam començar a enforcar-nos als clients B2B i ens va permetre créixer més ràpid. Quan els diners es van acabar, vam caviar l’estructura de la companyia i la vam vendre, i vam donar rendibilitat als nostres accionistes després de moltes dificultats”, va reconèixer Vinzia. 

Aquest emprenedor va explicar també que els seus inicis es remunten al 2014, quan amb un equip de quatre persones i amb 5.000 euros a la butxaca va fer realitat el seu somni empresarial.

“Quan vam recaptar diners, ens vam expandir agressivament a Europa. El 2015, vam crear el nostre club amb subscriptors, però va ser difícil a París, Milà o Mèxic i vam haver de tancar-ne algun”, va puntualitzar sobre la seva experiència en una start-up.

La mateixa quantitat de diners tenia Buetefisch quan es va decidir a emprendre: 5.000 euros. Va explicar que van rebre diners de Venture Capital, Angels, Family Offices i dels bancs. “Però el nostre desafiament va ser expandir-nos”, va declarar. Ara, el seu negoci de lloguer de motos i escúters és present a més de 25 ciutats europees.