18/12/2018

UIC Barcelona acull el jurat final de la 15a edició de la Càtedra Ceràmica

13 alumnes de quart curs d'Arquitectura van presentar projectes amb la temàtica de la ceràmica i l'aigua

Divendres 30 de novembre, va tenir lloc el jurat final de la 15a edició de la Càtedra Ceràmica a l'Aula Jardí de UIC Barcelona. El curs, aquest any, es va basar en la temàtica “Ceràmica i aigua” i el treball dels alumnes d'Arquitectura va estar orientat a l'elaboració de propostes per filtrar, canalitzar i contenir aigua, amb l'obtenció d'interessants  paviments drenants, façanes i cobertes refrigerants i peces per a piscines i piscines ecològiques.

Durant tota la jornada, un total de 13 alumnes de quart d'Arquitectura van presentar davant el jurat els projectes en els quals han estat treballant durant els últims mesos. El jurat va estar integrat, en aquesta 15a edició, pels arquitectes Pau Llimona i Javier Peña, el president de Rosa Gres, Marcel·lí Sugrañes i la representant d'ASCER, Eva Pedrajas. A l'acte, també van participar-hi el director de la Càtedra, Vicenç Sarrablo, i els coordinadors i professors Cristina Garcia-Castelao i Jordi Roviras.

Al final de la tarda, es van anunciar els tres projectes guanyadors. Un dels premis va recaure en l'alumna Cristina Prada amb el projecte “Stela”, del qual el jurat va valorar “la relació entre la geometria, la ceràmica i les sensacions”. El jurat va premiar, així mateix, el projecte de l'alumne Unai Mugarra, titulat “Filter Frame”,  i va ressaltar-ne “la simplificació del sistema de construcció de piscines ecològiques”. Finalment, es va premiar la proposta de l'alumna Shama Slaoui, sota el nom “Bieldi”, per plantejar “un sistema ergonòmic en què el material genera estímuls sensorials”.

La Càtedra Ceràmica de UIC Barcelona School of Architecture està en marxa des de fa 15 anys consecutius gràcies al patrocini de l'Associació Espanyola de Fabricants de Rajoles i Paviments Ceràmics (ASCER). L'objectiu és promoure l'acostament entre la universitat i el sector ceràmic espanyol, que és un dels més importants a escala mundial. “Aquesta assignatura és un exemple de manual del que és innovació docent en l'àmbit de l'arquitectura. Algunes de les peces que veieu aquí poden arribar a ser patents i acabar sortint al mercat”, va assegurar Vicenç Sarrablo en el seu agraïment al final de la jornada.