- Més vistos
- Darrera visualització
UIC Barcelona entrega els Premis ODS de l’Agenda 2030 per a TFG i TFM
El divendres 27 de gener va tenir lloc l’entrega de la I edició de Premis ODS de l’Agenda 2030 per a TFG i TFM, i la presentació del llibre Metodologies docents actives per implementar els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de manera interdisciplinària a UIC Barcelona, en el marc d’un acte organitzat per l’Oficina de Cooperació i Desenvolupament Sostenible.
Les premiades d’aquesta primera edició han estat les antigues alumnes Özge Gönlügür, guanyadora del TFM del Master’s Degree in Biodigital Architecture; i Marta Rovira, del grau en Educació Primària. Aquests premis tenen com a objectiu reconèixer els treballs d’excel·lència acadèmica, vinculats amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) en l’àmbit local o global.
La sessió es va iniciar amb unes paraules de benvinguda de la vicerectora de Comunitat Universitària, la Dra. Esther Jiménez, que va felicitar les estudiants i va afirmar: “L’educació és clau per conscienciar i generar solucions. Els científics poden descriure els problemes que afectaran el medi ambient basant-se en l’evidència disponible. No obstant això, la solució d’aquests problemes no és exclusiva dels científics, sinó que ens competeix a tots. Tots impactem en el món que ens envolta. Els premis que avui lliurem mostren el compromís amb la cura de les persones i de l’entorn dels qui hi han participat”.
Durant l’acte, les estudiants premiades van presentar els seus treballs. El treball de Marta Rovira, titulat “Analysing the classroom environment: Instrument creation, validation, and implementation”, analitzava el clima a l’aula per poder avaluar com se senten els alumnes de primària. Va analitzar una mostra de 46 classes i 724 alumnes.
El treball d’Özge Gönlügür, titulat “Future Applications of ELMs (Engineered Living Materials) in Architecture”, tracta sobre arquitectura biointegrada, i investiga com materials de cèl·lules vives d’algues poden ser útils en el nostre entorn construït.
Després de la presentació dels treballs premiats, es va parlar del llibre Metodologies docents actives per implementar els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de manera interdisciplinària a UIC Barcelona.
M. Jesús Castel, directora del Servei d’Innovació i Qualitat Educativa (SIQE), en va fer la introducció, destacant tres fortaleses de la publicació: el treball transversal i coordinat amb l’extensa experiència docent i investigadora dels professors que han col·laborat en el desenvolupament del projecte; la integració de l’alumnat (han format part de la recerca 470 estudiants de UIC Barcelona), i l’objectiu, “que és contribuir i facilitar la transferència de coneixement i bones pràctiques en la implantació i promoció dels ODS”, va remarcar.
La Dra. Sílvia Albareda va presentar el llibre tot destacant que l’objectiu general és “promoure la implementació de metodologies docents actives que estimulin el desenvolupament de competències en sostenibilitat i potenciar l’emprenedoria dels estudiants”. Albareda va apuntar que és possible fer un projecte interdisciplinari, replicable a altres àmbits, i amb metodologies actives que contribueixin a fer una educació transformativa. “Els estudiants poden ser protagonistes del seu propi aprenentatge i contribuir a l’assoliment dels ODS”, va concloure.
El llibre, que està editat en paper (alguns exemplars) i format digital, és el resultat del projecte d’innovació docent del mateix nom que va ser premiat en la convocatòria de la III Beca Puig d’Innovació Docent, celebrada el 2020.