22/06/2018

Un estudi revela que el gest, la mirada i el posicionament espacial de l'orador són clau en l'ensenyament de l'anglès

L’estudi forma part del seu projecte de doctorat que busca proporcionar noves idees sobre com es construeix el coneixement.

Monica Clua, de l’Institute for Multilingualism de la Universitat Internacional de Catalunya (UIC Barcelona), va presentar el seu estudi “More than words can say: Embolied multimodality in an English-medium university lecture” a la Conferència Internacional 2018 de l’Associació Suïssa de Lingüística Aplicada, que es va celebrar entre els dies 6 i 8 de juny a Basilea (Suïssa).

L’estudi respon a les preocupacions sobre l’anglès llengua franca com un mitjà eficaç per construir una experiència d’aprenentatge en aules universitàries internacionalitzades. Principalment, s’enfoca en la mobilització del gest, la mirada i el posicionament espacial d’un orador, a més a més de les característiques de pronunciació de la conversa per aconseguir objectius pedagògics i institucionals en aquest context.

“Aquest estudi és una part d’un projecte de doctorat més gran que espera proporcionar noves idees sobre com es construeix el coneixement dins de la perspectiva tradicionalment molt oral i monològica de les conferències universitàries”, afirma Clua.

Aquesta conferència anual aborda la ciència del llenguatge i la comunicació en entorns quotidians i institucionals, i el tema d’aquest any va explorar l’ús del vídeo per revelar l’estructura de la interacció social.