20/05/2016

‘Una botiga a Instagram pot vendre més que una botiga al Passeig de Gràcia’

El dia 11 de maig la Facultat de Ciències de la Comunicació de UIC Barcelona va organitzar la sessió “De professió, instagramer de moda” en la qual es va analitzar el fenomen de les xarxes socials, en concret d’Instagram, en la indústria de la moda com a eina de venda de les marques.

L’acte va començar amb la participació de Verónica González, redactora i community manager de la revista Telva, que va exposar l’evolució dels hàbits de consum i de com les xarxes socials han ajudat a convertir en icones de moda joves que no són models consagrades o no compleixen amb els cànons de bellesa tradicionals. Un dels exemples que va compartir Verónica va ser el de la signatura Marc Jacobs, que va fer el càsting de la campanya primavera-estiu 2015 a través d’Instagram amb l’etiqueta  #castmemarc i va aconseguir un abast de 119.445 publicacions.

Després de la conferència, les instagramers de moda Georgina Vives (@gigi_vives) i Inés Arroyo (@ines_arroyo) van ser entrevistades per Marta Alonso, alumni de la Facultat, escriptora del llibre We Instagram i CEO i fundadora de Circle Line. Durant l’entrevista, Georgina va afirmar: “Gaudeixo més quan involucro els meus seguidors a les accions amb marques”, perquè entra en contacte amb ells, i Inés va afirmar: “La generació del 2000 ja no té Facebook” i es comunica mitjançant altres xarxes com Snapchat, Instagram o Youtube”.

També es van tractar temes en relació amb el futur de les instagramers i si la xarxa social Instagram era una moda passatgera. Inés Arroyo creu que d’aquí a cinc anys Instagram no existirà i que hi haurà una nova xarxa, que dependrà d’elles adaptar-se a la nova xarxa social o bé, ser conscients en tot moment que l’èxit que tenen ara no durarà sempre. No obstant això, Georgina considera que “Instagram té molt recorregut encara i que ara té més audiència que Facebook”.

Finalment, Marta Alonso els va preguntar per la nova plataforma 21 buttons.com, una aplicació de compres que permet a les instagramers etiquetar les peces que llueixen a les seves fotografies, l’usuari pot clicar-hi a sobre i dirigir-se a la pàgina de compra de cada producte. Mitjançant aquest sistema de compra online “una botiga a Instagram pot vendre més que una botiga al Passeig de Gràcia”, va comentar Marta Alonso. Si tenim en compte que el Passeig de Gràcia és el carrer més transitat del nostre país amb una mitjana de 35.000 vianants al dia, segons l’ABC, i que les instagramers Inés Arroyo i Georgina Vives tenen 300.000 seguidors en els seus respectius comptes d’Instagram, l’afirmació de Marta Alonso no és desgavellada i és un clar exemple de cap a on apunten les tendències del màrqueting i la comunicació.