Universitat Internacional de Catalunya

Pràctiques

Pràctiques
10
10040
4
Anual
PR
Llengua d'impartició principal: català

Professorat


practiquespublicitat@uic.es 

Presentació

L'assignatura de Pràctiques permet a l'estudiant, prendre un primer contacte amb el món laboral i poder adquirir experiència professional en el sector de la Publicitat i les RRPP. Permet aplicar en el mercat els conceptes apresos en les classes, workshops i tallers, sempre supervisat per la tutora acadèmica de la Universitat i el tutor/a assignat per part de l'empresa.

S'han de realitzar un mínim de 300 hores de pràctiques en una empresa situada en territori nacional, com a agències de publicitat, agències d'esdeveniments, mitjans de comunicació, en el departament de comunicació d'empreses públiques o privades i institucions, etc.

Requisits previs

Assignatura obligatòria disponible de matriculació únicament pels alumnes de 4rt curs de Publicitat.

Objectius

Aquesta assignatura té com a objectius afavorir la inserció laboral de l'alumne, ajudar-li a orientar la seva carrera professional i permetre-li una primera presa de contacte amb el sector. L'alumne posarà a prova les seves capacitats i portarà a la pràctica l'après a l'aula.

Competències/Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • 01 - Capacitat de planificar recursos tècnics
  • 02 - Capacitat de planificar recursos humans
  • 03 - Capacitat de planificar recursos propis (personals, materials, temporals…)
  • 04 - Capacitat d'acte avaluació i acte ordenació professional
  • 05 - Capacitat per aprendre autònomament
  • 06 - Capacitat d'actuar autònoma i responsablement
  • 07 - Capacitat per treballar en equip
  • 08 - Capacitat per organitzar temps i espai
  • 09 - Capacitat lingüística en català, castellà i anglès
  • 10 - Capacitat de desenvolupar una actitud ètica
  • 11 - Capacitat per emetre judicis i valoracions crítiques ben argumentades
  • 12 - Capacitat de produir texts orals i escrits
  • 13 - Capacitat de lectura
  • 14 - Capacitat d'anàlisi
  • 15 - Capacitat de síntesi
  • 16 - Capacitat per detectar fets noticiables
  • 17 - Capacitat per afrontar dificultats i resoldre problemes
  • 18 - Capacitat per treballar sota pressió
  • 19 - Capacitat ade memorització
  • 20 - Capacitat de concreció
  • 21 - Capacitat d'abstracció
  • 22 - Capacitat per generar debat i reflexió
  • 23 - Capacitat d'elaborar un pressupost
  • 24 - Capacitat de planificar i executar projectes audiovisuals i cinematogràfics
  • 25 - Capacitat per planificar i executar l'amortització econòmica d'una pel•lícula o producte
  • 26 - Capacitat per coordinar i/o coordinar-se a/amb un equip
  • 27 - Capacitat per contextualitzar fets històrics del món i de l'Espanya contemporània
  • 28 - Capacitat per analitzar críticament el sector cinematogràfic espanyol europeu i mundial
  • 29 - Capacitat per contextualitzar i analitzar críticament els productes de la indústria audiovisual
  • 30 - Capacitat per contextualitzar i analitzar críticament la realitat actual
  • 31 - Capacitat per contextualitzar i analitzar críticament els successos pertanyents a la política internacional
  • 32 - Capacitat per contextualitzar i analitzar críticament l'estructura orgànica de la UE
  • 33 - Capacitat per contextualitzar i analitzar críticament els elements macro econòmics
  • 34 - Capacitat per objectivar i quantificar (dades, estadístiques, etc.)
  • 35 - Capacitat per entendre i aplicar el sistema que regeix l'explotació d'un llargmetratge
  • 36 - Capacitat per entendre i aplicar l'estructura del sistema audiovisual
  • 37 - Capacitat per entendre i aplicar el sistema nacional i supranacional de subvencions i ajudes
  • 38 - Capacitat per entendre i aplicar la dimensió legal d'un producte audiovisual
  • 39 - Capacitat per entendre i aplicar els diferents agents del sector audiovisual
  • 40 - Capacitat per entendre i aplicar els diferents departaments en una producció cinematogràfica
  • 41 - Capacitat per entendre i aplicar les tècniques d'il·luminació i so de la producció cinematogràfica
  • 42 - Capacitat per entendre i aplicar les tècniques i mètodes d'edició i postproducció cinematogràfica
  • 43 - Capacitat per entendre i aplicar els diferents gèneres i formats televisius
  • 44 - Capacitat per entendre i aplicar les diferents fases d'elaboració d'un programa televisiu
  • 45 - Capacitat per entendre i aplicar les diferents tipologies de guions de programes
  • 46 - Capacitat per entendre i aplicar els diferents recursos lumínics, gràfics i de muntatge
  • 47 - Capacitat per entendre i aplicar els processos de creació d'un programa televisiu
  • 48 - Capacitat per entendre i aplicar les possibilitats expressives de les noves tecnologies
  • 49 - Capacitat per entendre i aplicar de forma innovadora els diferents gèneres
  • 50 - Capacitat per entendre i aplicar els elements de narrativa d'un projecte
  • 51 - Capacitat per entendre i aplicar les teories i tècniques de la imatge
  • 52 - Capacitat de concepció i crítica d'un guió audiovisual
  • 53 - Capacitat de concepció i crítica d'un producte audiovisual o mediàtic
  • 54 - Capacitat de concepció i crítica de continguts originals i viables
  • 55 - Capacitat de concepció i crítica d'un discurs informatiu
  • 56 - Capacitat de concepció i crítica dels diferents formats de cinema i vídeo
  • 57 - Capacitat de concepció i crítica de l'estructura organitzativa d'una cadena televisiva
  • 58 - Coneixement i domini de la imatge estàtica i les seves capacitats comunicatives
  • 59 - Coneixement i domini de cultura clàssica
  • 60 - Coneixement i domini de les tècniques de transmissió de continuïtat en la narració
  • 61 - Coneixement i domini dels elements narratius que componen una obra cinematogràfica
  • 62 - Coneixement i domini dels sistemes de finançament de les cadenes de TV
  • 63 - Coneixement i domini dels instruments nacionals i internacionals de projecció professional
  • 64 - Coneixement i domini de repertoris bibliogràfics
  • 65 - Coneixement i domini dels diferents recursos de recerca històrica
  • 66 - Coneixement i domini dels recursos per fomentar l'interès contextualitzador de la història
  • 67 - Coneixement i domini de la cultura digital
  • 68 - Coneixement i domini de la distinció entre opinió i informació/ registres col•loquials i cultes
  • 69 - Coneixement i domini de les diferents tècniques per contrastar la informació
  • 70 - Coneixement i domini de les dades, estadístiques i gràfics econòmics
  • 71 - Coneixement i domini dels principals conceptes econòmics
  • 72 - Coneixement i domini de les principals tècniques de recerca científica i periodística
  • 73 - Coneixement i domini de les tècniques d'acostament a les fonts d'informació
  • 74 - Coneixement i domini dels missatges multimèdia
  • 75 - Coneixement i domini de les funcions del llenguatge
  • 76 - Capacitat i habilitat per exercir com a professionals que s'encarreguen de l'atenció al client
  • 77 - Capacitat i habilitat per responsabilitzar-se de l'àrea de comunicació d'un organisme
  • 78 - Capacitat i habilitat per establir un pla de comunicació
  • 79 - Capacitat i habilitat per a l'exercici liberal de la professió
  • 80 - Capacitat relacional per establir una interacció competent entre anunciant i agència
  • 81 - Capacitat i habilitat per exercir les funcions que desenvolupa el departament de mitjans
  • 82 - Capacitat per definir i gestionar els pressupostos de comunicació
  • 83 - Capacitat i habilitat per donar forma creativa al missatge
  • 84 - Capacitat i habilitat per a la creació i desenvolupament d'elements gràfics
  • 85 - Capacitat i habilitat per exercir com a experts en la gestió d'estratègica de la imatge corporativa
  • 86 - Capacitat i habilitat per identificar, valorar, gestionar i protegir els actius intangibles de l'empresa
  • 87 - Capacitat i habilitat per utilitzar les tecnologies i tècniques comunicatives
  • 88 - Capacitat de relacionar-se amb les persones i amb l'entorn sense perdre autonomia
  • 89 - Capacitat de crear sinergies en els equips de treball
  • 90 - Capacitat de perspicàcia, d'enginy i creativitat
  • 91 - Preparació per assumir riscos
  • 92 - Capacitat d'anàlisi, de síntesi i judici crític
  • 93 - Saber gestionar el temps
  • 94 - Capacitat per actuar en llibertat i responsabilitat
  • 95 - Capacitat per a la gestió econòmica i pressupostària en el seu àmbit d'activitat
  • 96 - Capacitat per a l'anàlisi objectiva de la realitat i extracció de consideracions vàlides
  • 97 - Ser capaç de llegir i entendre bibliografia sobre l'àmbit de la Comunicació en llengua anglesa
  • 98 - Manejar amb habilitat la terminologia de la llengua anglesa relacionada amb la Comunicació
  • 99 - Ser capaç d'entendre les idees principals en conferències en llengua anglesa

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

Els objectius que es pretenen assolir amb aquesta assignatura són:

  • Obtenir l'experiència i l'aprenentatge d'haver format part del dia a dia d'una agència de publicitat, d'un departament de màrqueting o en l'àmbit de les relacions públiques. 

  • Ser part de l'equip humà d'empreses l'activitat s'orienta al món de la comunicació.

  • Descobrir la tipologia de treballs que es realitzen, aportant valor a la seva solució.

Continguts

L'estudiant aplicarà a l'empresa on realitza les pràctiques tots aquells coneixements que haurà adquirit al llarg dels seus estudis; sent la base per a la realització de les tasques diàries de les que s'ocupi.

Per facilitar aquestes pràctiques, l'estudiant tindrà l'ajuda de dos mentors: a l'empresa, el Tutor assignat; i a la Facultat, el coordinador o coordinadors de pràctiques.

D'aquesta manera es fomenta la millora continuada de les capacitats de l'alumne en l'entorn professional, el que ha de facilitar la seva posterior inserció al mercat laboral.

Al llarg del curs es treballaran els aspectes següents: 

  1. Entorn de les pràctiques curriculars.
  2. Creació de la marca personal.

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula



  • Evaluación del tutor de la empresa: 50%
  • Memoria del alumno: 50%

L'avaluació d'aquesta assignatura depèn de diferents activitats i avaluadors. En primer lloc, el tutor de l'empresa avalua el treball dut a terme per l'alumne durant les pràctiques. L'avaluació del tutor puntua les capacitats de l'alumne en una escala d'1 a 10. Les competències avaluades són: capacitats tècniques, capacitat de comunicació, d'organització i planificació, disciplina, iniciativa.

En segon lloc, la memòria final de l'alumne té també un pes important en l'avaluació final. En ella, l'alumne explica l'experiència apresa en les pràctiques. Els criteris d'avaluació en aquest lliurament són l'adequació i aprofundiment del contingut, l'experiència i aprenentatge que mostra i l'adequada presentació del document. Les competències avaluades en la memòria són: capacitat d'autocrítica, capacitat d'expressar correctament la seva experiència personal, capacitat d'anàlisi del sector audiovisual i el futur laboral. L'alumne ha d'utilitzar la plantilla disponible en els annexos d'aquesta guia docent. 

Si se suspèn l'assignatura de Pràctiques en empreses, l'alumne haurà de tornar a fer les seves pràctiques en una altra empresa. Si se suspèn la memòria, únicament haurà de repetir la memòria.

L'alumne ha de lliurar tots els documents requerits per a poder ser avaluats. Si falta algun document no se li avaluaran les pràctiques i haurà de tornar-se a matricular. Els documents a lliurar són els següents:

  1. Memòria de pràctiques de l'alumne
  2. Conveni signat entre l'alumne i l'empresa
  3. Procurar que l'avaluació del tutor arribi als responsables de l'assignatura.
  4. Si l'alumne abandona les pràctiques haurà d'informar tant la universitat com a l'empresa amb 15 dies d'antelació, a més de realitzar un informe explicant els motius de la seva renúncia. Els responsables de pràctiques sospesaran les raons d'aquest abandó. Si no són raons de pes, l'alumne no podrà realitzar més pràctiques en el present any acadèmic. En qualsevol cas, la seva renúncia a les pràctiques quedarà arxivada en el seu expedient.
  5. En el cas de les pràctiques curriculars, el funcionament és el mateix. L'alumne ha de lliurar la memòria i ha de fer-nos arribar tant el conveni com la valoració del tutor de l'empresa. Si no ho fa o abandona les pràctiques, les seves pràctiques no apareixeran en el certificat acadèmic.
L'alumne ha de lliurar la memòria dins dels 15 dies posteriors a la finalització de les pràctiques.

 

 

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula



  • Avaluació del tutor de l'empresa: 50%
  • Memòria de l'alumne: 50%
Si se suspèn l'assignatura de Pràctiques en empreses, l'alumne haurà de tornar a fer les seves pràctiques en una altra empresa. Si se suspèn la memòria, únicament haurà de repetir la memòria.   L'alumne ha de lliurar tots els documents requerits per a poder ser avaluats. Si falta algun document no se li avaluaran les pràctiques i haurà de tornar a matricular-se. Els documents a lliurar són els següents:
  1. Memòria de pràctiques de l'alumne
  2. Conveni signat entre l'alumne i l'empresa
  3. Preocupar-se que l'avaluació del tutor arribi als responsables de l'assignatura.
  4. Si l'alumne abandona les pràctiques haurà d'informar tant la universitat com a l'empresa amb 15 dies d'antelació, a més de realitzar un informe explicant els motius de la seva renúncia. Els responsables de pràctiques sospesaran les raons d'aquest abandó. Si no són raons de pes, l'alumne no podrà realitzar més pràctiques en el present any acadèmic. En qualsevol cas, la seva renúncia a les pràctiques quedarà arxivada en el seu expedient.
  5. En el cas de les pràctiques curriculars, el funcionament és el mateix. L'alumne ha de lliurar la memòria i ha de fer-nos arribar tant el conveni com la valoració del tutor de l'empresa. Si no ho fa o abandona les pràctiques, les seves pràctiques no apareixeran en el certificat acadèmic.
L'alumne ha de lliurar la memòria dins dels 15 dies posteriors a la finalització de les pràctiques.