Universitat Internacional de Catalunya
Professional English for Advertising I
Professorat
El professor posa el seu correu electrònic a disposició dels alumnes : dmartinl@uic.es
Presentació
Aquesta assignatura està plantejada com una curs de suport gràfic i en paral·lel a l'assignatura de Projecte Final.
Es treballaran les idees bàsiques a l'entorn del disseny gràfic. Conèixer les bases elementals de la comunicació a partir de la tipografia, la forma, la composició, el color, l'arquitectura de marca, etc. Però també, eines i trucs per tal de poder utilitzar de manera bàsica el programari d'Adobe per tal de dotar a l'alumne de competències bàsiques que li permetin desenvolupar-se amb seguretat i coneixement dins d'un projecte de disseny gràfic.
Mitjançant tutories individualitzades, es proporcionarà assessorament per a la part gràfica dels projectes finals.
Requisits previs
Nivell B2 d'anglés.
Nocions de comunicació gràfica.
Objectius
L'assignatura PEA(I) té com a objectiu principal capacitar l'alumne perquè pugui desenvolupar el seu futur treball professional en una empresa multinacional on l'idioma comú és l'anglès.
Competències/Resultats d’aprenentatge de la titulació
- 04 - Capacitat d'acte avaluació i acte ordenació professional
- 05 - Capacitat per aprendre autònomament
- 06 - Capacitat d'actuar autònoma i responsablement
- 07 - Capacitat per treballar en equip
- 09 - Capacitat lingüística en català, castellà i anglès
- 12 - Capacitat de produir texts orals i escrits
- 13 - Capacitat de lectura
- 14 - Capacitat d'anàlisi
- 20 - Capacitat de concreció
- 21 - Capacitat d'abstracció
- 22 - Capacitat per generar debat i reflexió
- 97 - Ser capaç de llegir i entendre bibliografia sobre l'àmbit de la Comunicació en llengua anglesa
- 98 - Manejar amb habilitat la terminologia de la llengua anglesa relacionada amb la Comunicació
Resultats d’aprenentatge de l’assignatura
Al final del curs, els estudiants haurien de poder:
- Comprendre els processos bàsics de la comunicació gràfica.
- Elaborar anàlisi i diagnosi d'identitat de marca.
- Conèixer i utilitzar les funcions bàsiques de Photoshop, Illustrator i InDesign.
Continguts
Bon i mal disseny.
Gust estètic.
Disseny gràfic. Perfils.
Vector enfront de píxel.
Imatges i resolució.
Quan usar Photoshop, Illustrator, Indesign.
Física del color.
Llum / Pigment.
Síntesi additiva i sustractiva.
CMYK / RGB / HTML / Pantone / RAL
Paràmetres de color. To / Lluminositat / Saturació
Harmonies de color.
Semiòtica del color.
Semiòtica de la tipografia.
Anatomia de la lletra.
Classificació de la tipografia.
Consells sobre l'ús de la tipografia.
Traking i interlletratge.
Marques i manuals.
Teoria de la forma.
Percepció i lleis de la Gestalt.
Sintaxi de la imatge.
Composició.
Metodologia i activitats formatives
Modalitat totalment presencial a l'aula
Assignatura eminentment pràctica.
Consistirà en classes teòrico-pràctiques, seguides d'exercicis bàsics.
Seguiment i tutorització de la part gràfica de l'assignatura de Projecte Final.
L'anglès serà la llengua vehicular.
ACTIVITAT FORMATIVA | CRÈDITS ECTS |
Classe magistral. En les classes magistrals, el professor, no només transmet continguts o coneixements, sinó també, i sobretot, actituds, motivació, aptituds, valors, etc. També facilita que els assistents puguin manifestar les seves opinions i els seus arguments enfront de la resta d'estudiants. | 1 |
Focused praxis: Lliurament periòdic i individual d'exercicis per aprendre la teoria a través de la pràctica. Cada exercici anirà destinat a adquirir coneixements molt definits i adaptats a la persona concreta així com a esmenar llacunes particulars. seminaris: aquesta activitat que consistirà a aprofundir monograficament en temàtiques específiques, d'especial actualitat en alguns casos, socialment debatudes, mitjançant treball actiu en grups reduïts. | 2 |
Coaching. Seguiment, individual o en grups molt reduïts, de com els alumnes assimilen els continguts de l'assignatura. En les sessions de coaching, es corregiran defectes, s'aclariran dubtes, es proposaran exercicis i activitats necessàries per aconseguir els objectius fixats. | 1 |
Sistemes i criteris d'avaluació
Modalitat totalment presencial a l'aula
3 Exercicis parcials: 20% cadascun
Presentació final: 40%
En segona i altres convocatòries, s'haurà de presentar tot aquell exercici o pràctica suspès a convocatòries anteriors.
S'observarà rigorosament la normativa de la facultat en els casos de plagi, la utilització fraudulenta de la IA i amb les faltes d'ortografia.
Bibliografia i recursos
COLOR:
Hüppers, H. (2002). Atlas de los colores. Barcelona: Blume.
MARCA:
Maidens, Frank & Hui, Vivian (2016) Logo Design Guide. StudioFunction, Toronto.
Disponible a: https://studiofunction.com/logo-design-guide/LogoDesignGuide-StudioFunction.pdf
Mollerup (2013) Marks of Excellence: The History and Taxonomy of Trademarks. London: Phaidon Press.
Olins, W. (1999) Corporate identity: making business strategy visible through design. Harvard: Harvard Business School Press.
Roberts, K. (2004) Lovemarks: The Future Beyond Brands. New York: Power HouseBooks.
Roellig, L. (2001) “Designing Global Brands: Critical Lessons”. Design Management Journal. 12 (4) 40–45.
Disponible a: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/pdf/10.1111/j.1948-7169.2001.tb00563.x
Siegel+Gale (2015) Logos Now. A study on logo treatments and brand perceptions. Siegel+Gale, New York.
Way, C. J. & Koller, V. (2013) “Deliberate Conventional Metaphor in Images: The Case of Corporate Branding Discourse”. Metaphor and Symbol, 28 (3).
Disponible a: http://eprints.lancs.ac.uk/65762/
Wheeler, Alina (2013/2018) Designing Brand Identity. Hoboken: John Willey & Sons.
FORMA, DISSENY, COMUNICACIÓ:
Dondis, D.A. (1990). La sintaxis de la imagen, Introducción al alfabeto visual. Barcelona: Gustavo Gili.
Maeda, J. (2008). Las leyes de la simplicidad. Barcelona: Gedisa.
McCandless, D. (2009). Information is beautiful. London: Collins.
Müller‐Brockmann, J. (1982). Sistemas de retículas. Barcelona: Gustavo Gili.
Munari, B. (1990). Diseño y comunicación visual. Barcelona: Gustavo Gili.
Rom, J. (2002). Els fonaments del disseny gràfic. Barcelona: Trípodos.
TIPOGRAFIA:
Blackwell, L. (2004).Tipografía del siglo XX. Barcelona: Gustavo Gili.
Coles, S. (2012). The Anatomy of Type. New York: Harper Collins.
Highsmith, C. (2012). Inside Paragraphs: typographic fundamentals. Boston: The Font Bureau, Inc.
Jardí, E. (2021). Cinquanta i tants consells sobre tipografia. Barcelona: Gustavo Gili.
Kane, J. (2005). Manual de tipografía. Barcelona: Gustavo Gili,.
Kunz, W. (2002). Tipografía: macro y microestética. Barcelona: Gustavo Gili.
SOFTWARE
Adobe (s/d) [on-line] Photoshop User Guide.
Disponible a: https://helpx.adobe.com/photoshop/user-guide.html
Adobe (s/d) [on-line] InDesign User Guide.
Disponible a: https://helpx.adobe.com/indesign/user-guide.html
Adobe (s/d) [on-line] Illustrator User Guide.
Disponible a: https://helpx.adobe.com/illustrator/user-guide.html
Adobe (s/d) [PDF] Adobe® Photoshop® CC Help.
Disponible a: https://helpx.adobe.com/content/dam/help/en/pdf/photoshop_reference.pdf
Adobe (s/d) [PDF] Adobe® InDesign® CC Help.
Disponible a: https://helpx.adobe.com/content/dam/help/en/pdf/indesign_reference.pdf
Adobe (s/d) [PDF] Adobe® Illustrator® CC Help.
Disponible a: https://helpx.adobe.com/content/dam/help/en/pdf/illustrator_reference.pdf