Universitat Internacional de Catalunya
Acceso al Mercado, Finanzas y Marketing
Altres llengües d'impartició: català, castellà
Professorat
Els dubtes seran resolts abans o després de classe.
Presentació
El Market Access coordina tots aquells aspectes necessaris per aconseguir que un producte accedeixi al mercat en les millors condicions possibles.
Requisits previs
no hi ha requisits previs
Objectius
Ser capaç de fer una planificació bàsica econòmica del cost de desenvolupament d’aquestes tecnologies.
Conèixer els plans de desenvolupament sobre la gestió, protecció, finances, mercat, registre i vendes per comercialitzar una tecnologia sanitària.
Competències/Resultats d’aprenentatge de la titulació
Competències bàsiques:
CB1: Que l'alumnat demostri posseir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació en ciències biomèdiques i que impliquen coneixements procedents de les finances i l'administració d'empreses.
Competències generals:
CG5: Dissenyar, redactar i executar projectes relacionats amb l’àrea de l’empresa biomèdica.
Competències específiques:
CE5: Adquirir uns coneixements mínims en la confecció de pressupostos per al desenvolupament de productes biomèdics (fàrmacs, dispositius mèdics, diagnòstics).
Resultats d’aprenentatge de l’assignatura
En acabar el curs, l'alumne:
Haver adquirit coneixements avançats en els diferents àmbits de la indústria biomèdica i les metodologies d’ús més comú dins de les empreses.
Continguts
Accés al mercat, finances i màrqueting (4 ECTS)
- Accés al mercat i gestió
- Registre de medicaments
- Introducció a l'avaluació de tecnologies sanitàries (HTA)
- Esquemes de finançament i preu
- Models de negoci i desenvolupament del pla de negoci
Metodologia i activitats formatives
Modalitat totalment presencial a l'aula
• Classes magistrals: Exposició de continguts de l’assignatura de forma oral per part d’un professor o professora amb participació secundària per part de l’alumnat.
• Conferències: Participació d’un tema de caràcter científic o tècnic dut a terme per un expert d’una matèria determinada. Estarà relacionada, d'alguna manera, amb la seqüenciació de continguts d'una assignatura determinada, per assegurar la integració d'aquest tipus de metodologia docent en la matèria en què es troba ubicada.
• Cerca d'informació: Realitzada activament per part de l'alumnat, se centra en l'adquisició de coneixements de forma autònoma, així com també l'entrenament per a l'adquisició d'habilitats i actituds relacionades amb la necessitat d'obtenir informació de manera discriminativa.
• Classes pràctiques: Qualsevol activitat desenvolupada mitjançant algun tipus de procediment tècnic professional, sempre fonamentat en els continguts conceptuals del màster i seguint-ne el raonament.
Sistemes i criteris d'avaluació
Modalitat totalment presencial a l'aula
Participació a classe i actitud: 20%
Examen tipus test: 80%
Punts generals que cal tenir en compte sobre el sistema d'avaluació:
Cal assistir almenys a un 80% de les sessions per superar l'assignatura.
S'haurà d'obtenir un 5 o més a l'examen tipus test per superar l'assignatura.
Per participació a classe s’entén l’aportació d’idees interessants o el plantejament de qüestions pertinents que ajudin a millorar la qualitat de la sessió.
Bibliografia i recursos
The Enterpreneur's Guide to a Biotech Startup. Peter Kolchinsky. www.evelexa.com. Free download: https://www.ctsi.ucla.edu/researcher-resources/files/view/docs/EGBS4_Kolchinsky.pdf
Durant el curs s'anirà recomanat el visionat de vídeos que reforcen o introdueixen algun contingut. Els de visionat obligatori es veuran i comentaran a classe.