Universitat Internacional de Catalunya

Màrqueting Emocional

Màrqueting Emocional
1
7825
1
Primer semestre
OB
Global Trends
Dinàmiques de grup
Llengua d'impartició principal: castellà

Professorat


rgonzalez@uic.es

Presentació

En l'assignatura Màrqueting Emocional l'alumne comprendrà la importància del component emocional al màrqueting i a la publicitat per a connectar amb els clients, per a poder incrementar la lleialtat de marca. 

Requisits previs

No hi ha.

Objectius

  • Comprendre les emocions humanes i el seu paper al procés de presa de
  • decisions.
  • Emprar les emocions a la comunicació.
  • Desenvolupar connexions emocionals amb l’audiència objectiu.
  • Desenvolupar una campanya de màrqueting emocionalment impactant.
  • Entendre i posar a prova la relació entre la idea inicial i el resultat final.
  • Potenciar la comunicació oral i escrita a l’hora de parlar en públic per exposar el seu treball.

Competències/Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • 04 - Capacitat d'acte avaluació i acte ordenació professional
  • 06 - Capacitat d'actuar autònoma i responsablement
  • 11 - Capacitat per emetre judicis i valoracions crítiques ben argumentades
  • 19 - Capacitat ade memorització
  • 22 - Capacitat per generar debat i reflexió
  • 92 - Capacitat d'anàlisi, de síntesi i judici crític

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

Els / les estudiants:

  • Adquiriran coneixement bàsic de les emocions aplicades al disseny gràfic.
  • S'hauran iniciat en la utilització pràctica dels programes de disseny Photoshop i Indesign.
  • Hauran adquirit habilitats per a la presentació en públic del seu treball.

Continguts

Sessió I:

  • ¿Què és el màrqueting emocional?
  • Explicació del treball final que realitzarem

Sessió II:

  • El cervell del consumidor

Sessió III:

  • Dissenyar i explicar històries

Sessió IV:

  • Anàlisi del client

Sessió V:

  • Presentació i avaluació dels treballs

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula



ACTIVITAT FORMATIVA CRÈDITS ECTS
Coaching. Seguiment, individual o en grups molt reduïts, de com els alumnes assimilen els continguts de l'assignatura. En les sessions de coaching, es corregiran defectes, s'aclariran dubtes, es proposaran exercicis i activitats necessàries per aconseguir els objectius fixats. 0.4
Classe magistral. En les classes magistrals, el professor, no només transmet continguts o coneixements, sinó també, i sobretot, actituds, motivació, aptituds, valors, etc. També facilita que els assistents puguin manifestar les seves opinions i els seus arguments enfront de la resta d'estudiants. 0.6

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula



Modalitat totalment presencial a l'aula. Pràctic amb lliurament de treball final obligatori i activitats a classe. Per aprovar l’assignatura és obligatòria haver aprovat totes les activitats avaluables (treball final i activitats a classe).

Nota final: 60% Treball final — 30% Activitats a classe — 10% Participació activa

2ª convocatòria: En cas d’haver suspès alguna de les activitats avaluables a la 1ª convocatòria s’haurà de tornar a entregar dins del període de 2ª convocatòria. Si es torna a suspendre, cal repetir l'assignatura. 

Bibliografia i recursos

Salmon, C. (2017). Storytelling: Bewitching the modern mind. Verso Books
Lindstrom, M. (2010). Buyology: Truth and lies about why we buy. Crown Currency
Rampin, M. (2008). Vender la moto: Trucos de la manipulación del lenguaje. Alianza Editorial

Exemples de màrqueting emocional: