Universitat Internacional de Catalunya
Màrqueting Emocional
Professorat
rgonzalez@uic.es
Presentació
En l'assignatura Màrqueting Emocional l'alumne comprendrà la importància del component emocional al màrqueting i a la publicitat per a connectar amb els clients, per a poder incrementar la lleialtat de marca.
Requisits previs
No hi ha.
Objectius
- Comprendre les emocions humanes i el seu paper al procés de presa de
- decisions.
- Emprar les emocions a la comunicació.
- Desenvolupar connexions emocionals amb l’audiència objectiu.
- Desenvolupar una campanya de màrqueting emocionalment impactant.
- Entendre i posar a prova la relació entre la idea inicial i el resultat final.
- Potenciar la comunicació oral i escrita a l’hora de parlar en públic per exposar el seu treball.
Competències/Resultats d’aprenentatge de la titulació
- 04 - Capacitat d'acte avaluació i acte ordenació professional
- 06 - Capacitat d'actuar autònoma i responsablement
- 11 - Capacitat per emetre judicis i valoracions crítiques ben argumentades
- 19 - Capacitat ade memorització
- 22 - Capacitat per generar debat i reflexió
- 92 - Capacitat d'anàlisi, de síntesi i judici crític
Resultats d’aprenentatge de l’assignatura
Els / les estudiants:
- Adquiriran coneixement bàsic de les emocions aplicades al disseny gràfic.
- S'hauran iniciat en la utilització pràctica dels programes de disseny Photoshop i Indesign.
- Hauran adquirit habilitats per a la presentació en públic del seu treball.
Continguts
Sessió I:
- ¿Què és el màrqueting emocional?
- Explicació del treball final que realitzarem
Sessió II:
- El cervell del consumidor
Sessió III:
- Dissenyar i explicar històries
Sessió IV:
- Anàlisi del client
Sessió V:
- Presentació i avaluació dels treballs
Metodologia i activitats formatives
Modalitat totalment presencial a l'aula
ACTIVITAT FORMATIVA | CRÈDITS ECTS |
Coaching. Seguiment, individual o en grups molt reduïts, de com els alumnes assimilen els continguts de l'assignatura. En les sessions de coaching, es corregiran defectes, s'aclariran dubtes, es proposaran exercicis i activitats necessàries per aconseguir els objectius fixats. | 0.4 |
Classe magistral. En les classes magistrals, el professor, no només transmet continguts o coneixements, sinó també, i sobretot, actituds, motivació, aptituds, valors, etc. També facilita que els assistents puguin manifestar les seves opinions i els seus arguments enfront de la resta d'estudiants. | 0.6 |
Sistemes i criteris d'avaluació
Modalitat totalment presencial a l'aula
Modalitat totalment presencial a l'aula. Pràctic amb lliurament de treball final obligatori i activitats a classe. Per aprovar l’assignatura és obligatòria haver aprovat totes les activitats avaluables (treball final i activitats a classe).
Nota final: 60% Treball final — 30% Activitats a classe — 10% Participació activa
2ª convocatòria: En cas d’haver suspès alguna de les activitats avaluables a la 1ª convocatòria s’haurà de tornar a entregar dins del període de 2ª convocatòria. Si es torna a suspendre, cal repetir l'assignatura.
Bibliografia i recursos
Salmon, C. (2017). Storytelling: Bewitching the modern mind. Verso Books
Lindstrom, M. (2010). Buyology: Truth and lies about why we buy. Crown Currency
Rampin, M. (2008). Vender la moto: Trucos de la manipulación del lenguaje. Alianza Editorial
Exemples de màrqueting emocional: