Universitat Internacional de Catalunya

Pràctiques en Empreses (24)

Pràctiques en Empreses (24)
24
9543
4
Segon semestre
op
Llengua d'impartició principal: català

Altres llengües d'impartició: castellà,

Professorat


El Servicio de prácticas está integrado por:

Beatriz Lucaya, Directora. email: bealucaya@uic.es Enviar email para concertar cita previa.

Cristina Prats. email: cprats@uic.es Enviar email para concertar cita previa.

Secretaria administrativa: Marta Segura. mail msegurav@uic.es Horario secretaría: lunes a viernes de 10h. a 18 h.

Presentació

Els programes de formació de la Universitat tenen una forta orientació professional, el que fa que siguin molt importants els períodes de pràctiques a l'empresa. Les pràctiques en empreses són un mitjà més de formació de l'alumne pel que fa a coneixements i capacitats i es realitzen a l'empara d'un conveni amb l'empresa i sota la supervisió i seguiment de la Universitat i un representant de l'empresa.

Les pràctiques s'enfoquen com una eina més de formació de l'alumne i és l'inici a la reflexió sobre on es vol desenvolupar professionalment un alumne. El seguiment s'efectua a través del tutor de la universitat i del tutor d'empresa. Aquest seguiment es realitza de forma continuada i es formalitza mitjançant diferents informes i reunions amb el tutor d'universitat, on es realitza un treball personalitzat de seguiment amb cadascun dels alumnes. 

Objectius

L'objectiu d'aquestes pràctiques és garantir la inserció laboral dels alumnes, ajudant-los a integrar-se i a aplicar els coneixements teòrics a diversos contextos professionals. Les pràctiques també promouen el desenvolupament de diverses habilitats, competències, actituds i aptituds.

- Posar en pràctica els coneixements adquirits a l' aula

- Adquirir la maduresa professional que suposa la realització d' un treball en una empresa

- Desenvolupar habilitats i aptituds en l' àmbit professional

- Fomentar la proactivitat i compromís en la recerca de feina


Competències/Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • 39 - Adquirir habilitats en la resolució de problemes i en la presa de decisions: emprar la informació rellevant, aplicar els mètodos adequats i situar el problema dins el conjunt d'una organització.
  • 50 - Adquirir capacitat de relacionar conceptes i fer exercicis d'anàlisi i de síntesi.
  • 51 - Desenvolupar aptituds en la presa de decisions.
  • 52 - Ser capaç de desenvolupar aptituds en les relacions interpersonals i de treball en equip.
  • 53 - Adquirir habilitats per a l'aprenentatge autònom.
  • 54 - Ser capaç d'expressar idees i arguments de manera ordenada i coherent tant oralment com de forma escrita.
  • 55 - Ser capaç d'establir mecanismes de gestió del temps.
  • 56 - Ser capaç de fer argumentacions que afavoreixin el raonament crític i autocrític.
  • 58 - Ser capaç de desenvolupar exercicis d'autoavaluació.
  • 59 - Adquirir destresa en l'ús d'eines informàtiques i de les TIC.
  • 61 - Desenvolupar habilitats per tal de facilitar l'adaptació a noves situacions.
  • 62 - Adquirir mecanismes que facilitin l'adopció de compromisos de caràcter ètic.
  • 65 - Adquirir la capacitat de posar en pràctica els coneixements.

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

Els alumnes adquiriran la maduresa suficient per a la seva incorporció al món laboral

-Posar en pràctica els coneixements adquirits a l' aula

- Adquirir la maduresa professional que suposa la realització d' un treball en una empresa

- Desenvolupar habilitats i aptituds en l' àmbit professional

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula



Para desarrollar competentemente los contenidos, la Universidad ofrece los servicios de:

Programa PROFESIONALÍZATE!, donde los alumnos disfrutarán de diferentes sesiones, entre ellas:

  • Sesión de preparación del CV: talleres y revisión.
  • Asesoramiento vocacional
  • Sesion de "Cómo realizar una entrevista personal"
  • Sesión "Social Media: cómo estar presente en la red"
  • Sesiones de mentoring y profesionalidad en la empresa. 

Sequimiento y apoyo personalizado durante la busqueda y el periodo de prácticas:

  • Búsqueda de empresas y gestión de convenios.
  • Seguimiento y apoyo al alumnado durante las prácticas.
  • Sesiones de tutoria: realizacion de un "Plan personalizado de mejora en competencias"

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula



  • 30%  Comunicación con el tutor/a de UIC Barcelona. Esto incluye:

-  Proactividad en la búsqueda de prácticas

-  Comunicación y reuniones con el/la tutor/a de universidad.

-  Informes de seguimiento y autoevaluación.

-  Asistencia al programa Profesionalízate.

  • 35%  Informes del tutor/a de empresa.
  • 35% Memoria de las prácticas: (i) Es condición indispensable aprobar la Memoria para que pueda ponderar su nota con las dos componentes anteriores; (ii) En caso de suspender la Memoria la nota final de la asignatura será la obtenida en la Memoria