Universitat Internacional de Catalunya
Pràctiques en Empreses (24)
Altres llengües d'impartició: castellà,
Professorat
El Servicio de prácticas está integrado por:
Beatriz Lucaya, Directora. email: bealucaya@uic.es Enviar email para concertar cita previa.
Cristina Prats. email: cprats@uic.es Enviar email para concertar cita previa.
Secretaria administrativa: Marta Segura. mail msegurav@uic.es Horario secretaría: lunes a viernes de 10h. a 18 h.
Presentació
Els programes de formació de la Universitat tenen una forta orientació professional, el que fa que siguin molt importants els períodes de pràctiques a l'empresa. Les pràctiques en empreses són un mitjà més de formació de l'alumne pel que fa a coneixements i capacitats i es realitzen a l'empara d'un conveni amb l'empresa i sota la supervisió i seguiment de la Universitat i un representant de l'empresa.
Les pràctiques s'enfoquen com una eina més de formació de l'alumne i és l'inici a la reflexió sobre on es vol desenvolupar professionalment un alumne. El seguiment s'efectua a través del tutor de la universitat i del tutor d'empresa. Aquest seguiment es realitza de forma continuada i es formalitza mitjançant diferents informes i reunions amb el tutor d'universitat, on es realitza un treball personalitzat de seguiment amb cadascun dels alumnes.
Objectius
L'objectiu d'aquestes pràctiques és garantir la inserció laboral dels alumnes, ajudant-los a integrar-se i a aplicar els coneixements teòrics a diversos contextos professionals. Les pràctiques també promouen el desenvolupament de diverses habilitats, competències, actituds i aptituds.
- Posar en pràctica els coneixements adquirits a l' aula
- Adquirir la maduresa professional que suposa la realització d' un treball en una empresa
- Desenvolupar habilitats i aptituds en l' àmbit professional
- Fomentar la proactivitat i compromís en la recerca de feina
Competències/Resultats d’aprenentatge de la titulació
- 39 - Adquirir habilitats en la resolució de problemes i en la presa de decisions: emprar la informació rellevant, aplicar els mètodos adequats i situar el problema dins el conjunt d'una organització.
- 50 - Adquirir capacitat de relacionar conceptes i fer exercicis d'anàlisi i de síntesi.
- 51 - Desenvolupar aptituds en la presa de decisions.
- 52 - Ser capaç de desenvolupar aptituds en les relacions interpersonals i de treball en equip.
- 53 - Adquirir habilitats per a l'aprenentatge autònom.
- 54 - Ser capaç d'expressar idees i arguments de manera ordenada i coherent tant oralment com de forma escrita.
- 55 - Ser capaç d'establir mecanismes de gestió del temps.
- 56 - Ser capaç de fer argumentacions que afavoreixin el raonament crític i autocrític.
- 58 - Ser capaç de desenvolupar exercicis d'autoavaluació.
- 59 - Adquirir destresa en l'ús d'eines informàtiques i de les TIC.
- 61 - Desenvolupar habilitats per tal de facilitar l'adaptació a noves situacions.
- 62 - Adquirir mecanismes que facilitin l'adopció de compromisos de caràcter ètic.
- 65 - Adquirir la capacitat de posar en pràctica els coneixements.
Resultats d’aprenentatge de l’assignatura
Els alumnes adquiriran la maduresa suficient per a la seva incorporció al món laboral
-Posar en pràctica els coneixements adquirits a l' aula
- Adquirir la maduresa professional que suposa la realització d' un treball en una empresa
- Desenvolupar habilitats i aptituds en l' àmbit professional
Metodologia i activitats formatives
Modalitat totalment presencial a l'aula
Para desarrollar competentemente los contenidos, la Universidad ofrece los servicios de:
Programa PROFESIONALÍZATE!, donde los alumnos disfrutarán de diferentes sesiones, entre ellas:
- Sesión de preparación del CV: talleres y revisión.
- Asesoramiento vocacional
- Sesion de "Cómo realizar una entrevista personal"
- Sesión "Social Media: cómo estar presente en la red"
- Sesiones de mentoring y profesionalidad en la empresa.
Sequimiento y apoyo personalizado durante la busqueda y el periodo de prácticas:
- Búsqueda de empresas y gestión de convenios.
- Seguimiento y apoyo al alumnado durante las prácticas.
- Sesiones de tutoria: realizacion de un "Plan personalizado de mejora en competencias"
Sistemes i criteris d'avaluació
Modalitat totalment presencial a l'aula
- 30% Comunicación con el tutor/a de UIC Barcelona. Esto incluye:
- Proactividad en la búsqueda de prácticas
- Comunicación y reuniones con el/la tutor/a de universidad.
- Informes de seguimiento y autoevaluación.
- Asistencia al programa Profesionalízate.
- 35% Informes del tutor/a de empresa.
- 35% Memoria de las prácticas: (i) Es condición indispensable aprobar la Memoria para que pueda ponderar su nota con las dos componentes anteriores; (ii) En caso de suspender la Memoria la nota final de la asignatura será la obtenida en la Memoria