Directori

REY PEÑA, Carlos

Departament de Economia i Organització d'Empreses
Direcció d'organitzacions al segle XXI (DOS-XXI)

REY PEÑA, Carlos

CV

Perfil del professor

Professor Associat

Economia i Organització d'Empreses, Facultat de Ciències Econòmiques i Socials. Universitat Internacional de Catalunya

Formació Acadèmica
  • Business Administration Universitat Internacional de Catalunya
  • Administración y Dirección de Empresas Universitat Internacional de Catalunya
  • Master's Degree in Human, Social and Legal Science Research Universitat Internacional de Catalunya
  • Doctor en Dirección y Administración de Empresas. Premio extraordinario de doctorado. Universitat Internacional de Catalunya
Interessos de recerca

- Purpose driven organizations. - Management by missions. - Institutional logics & hybrid organizations. - Business model innovation.

Publicacions

Articles
  • Almandoz, J.; Rey, C., (2023), "Enlightened Management Systems and Narratives", The European Business Review, ISSN: 0955-534X.
  • Rey, C.; Alloza, Á.; Márquez, M., (2023), "El índice 3D del Propósito", Harvard Deusto Business Review, No. 335, pp. 8-14, ISSN: 0210-900X.
  • Ricart, J.E.; Rey, C., (2022), "Purpose in Corporate Governance: The Path towards a More Sustainable World", Sustainability, vol. 14, No. 8, ISSN: 2071-1050.
  • Lleó, Á.; Bastons, Miquel; Rey, C.; Ruiz-Perez, F., (2021), "Purpose Implementation: Conceptualization and Measurement", Sustainability, vol. 13, No. 4, ISSN: 2071-1050.
  • Malvasic, I.; Rey, C.; Posaric, N., (2018), "Congruence Between Personal and Organizational Mission: The Role of Balanced Organizational Values", Economic Thought and Practice, vol. 27, No. 2, pp. 545-563, ISSN: 1330-1039.
  • Rey, C.; Bastons, Miquel, (2018), "Three dimensions of effective mission implementation", Long range planning, vol. 51, No. 4, pp. 580-585, ISSN: 0024-6301.
  • Cardona, P.; Malbasic, I.; Rey, C., (2018), "Institutions, paradoxes, and compensation logics: evidence from corporate values of the largest Chinese and US companies", Asia Pacific business review, vol. 24, No. 5, pp. 602-619, ISSN: 1360-2381.
  • Bastons, Miquel; Mas-Machuca, M.; Rey, C., (2017), "Pro-stakeholders Motivation: uncovering a new source of motivation for business companies", Journal of management and organization, vol. 23, No. 5, pp. 621-632, ISSN: 1833-3672.
  • Rey, C.; Chinchilla, N.; Pitta, N., (2017), "Objectives are SMART missions are WISE", IESE Insight, vol. 2, No. 33, pp. 45-51, ISSN: 2013-3901.
  • Ricart, J. E.; Rey, C., (2017), "Strategising for the future", The European Business Review, ISSN: 0955-534X.
  • Fonseca Pires, J.; Rey, C.; Mas-Machuca, M.; Bastons, Miquel, (2016), "Management by missions in the healthcare sector", Revista de calidad asistencial, vol. 31, pp. 239-242, ISSN: 1134-282X.
  • Marimon, Frederic; Mas-Machuca, M.; Rey, C., (2016), "Assessing the internalization of the mission", Industrial Management & Data System, vol. 116, No. 1, pp. 170-187, ISSN: 0263-5577.
  • Rey, C.; Ricart, J. E., (2015), "The Practice of Strategy", The European Business Review, ISSN: 0955-534X.
  • Malbašić, I.; Rey, C.; Potočan, V., (2014), "Balanced Organizational Values: From Theory to Practice", Journal of business ethics, ISSN: 0167-4544.
  • Rey, C.; Gutiérrez, M., (2012), "Es la hora del stakeholder management", Management Sostenible (Perú & Colombia).
  • Cardona, P.; Rey, C.; Heras , P., (2012), "Caso Repsol Portuguesa: Cómo vencer la resistencia al cambio", Harvard Deusto Business Review, vol. 212, pp. 38-47, ISSN: 0210-900X.
  • Cardona, P.; Rey, C., (2009), "El liderazgo centrado en la misión", Harvard Deusto Business Review, vol. 180, Junio, ISSN: 0210-900X.
  • Cardona, P.; Rey, C., (2007), "La cultura empresarial: estudio empírico en empresas españolas y portuguesas", IESE-IRCO.
  • Cardona, P.; Rey, C., (2006), "Management by Missions: First Successes", IESE Insight, vol. 7/2, pp. 1-11, ISSN: 2013-3901.
  • Cardona, P.; Rey, C., (2006), "Management by Missions: How to make the mission a part of management", Problems and perspectives in management, vol. 4, No. 1, pp. 164-174, ISSN: 1727-7051.
Llibres
  • Cardona, P.; Rey, C., (2022), "Management by Missions". Palgrave Macmillan. 978-3-030-83779-2.
  • Rey, C.; Bastons, Miquel; Sotok, P.; San Cristobal, J.; Almandoz, J.; Malbasic, I.; Ricart, J. E.; Craig, N.; Pitta, N.; Ramonas, D.; Marimon, Frederic; Mas-Machuca, M.; Montaner, A.; Fontán, C.; Alloza, A.; Lleo, A.; Chinchilla, N., (2019), "Purpose-driven organizations: management ideas for a better world". Palgrave Macmillan. USA. 978-3-030-17673-0.
  • Rey, C., (2016), "La misión en la empresa: de la idea a la implementación". PUBLICIA. Saarbrucken. 978-3-8416-8240-6.
  • Cardona, P.; Rey, C., (2008), "Dirección por Misiones". DEUSTO. España. 9788423423538.
  • Cardona, P.; Rey, C., (2008), "En busca de la misión". Alienta. España.
  • Cardona, P.; Rey, C., (2008), "Management by Missions". Palgrave Macmillan. UK. 9780230551527 HB.
Capítols de llibre
  • Fonseca, J.; de Carvalho, D.; Rey, C.; Bastons, Miquel; Mas, M., (18/07/2022), "Being “on a Mission” at Work: How to Make Mission Statements Effective in the Healthcare Sector", Regionalized Management of Medicine, pp. 209-226, SPRINGER VERLAG: BERLIN HEIDELBERG NEW-YORK. ISBN: 978-981-16-7892-9.
  • Bastons, Miquel; Benguría, R.; Armengou, Jaume; Rey, C., (15/04/2020), "Mission-Based Corporate Sustainability: The Aigües de Barcelona Model", Responsible Business in a Changing World. CSR, Sustainability, Ethics & Governance, pp. 311-328, SPRINGER VERLAG: BERLIN HEIDELBERG NEW-YORK. ISBN: 978-3-030-36969-9.
  • Rey, C.; Bastons, Miquel, (15/11/2019), "Three Dimensions of Purpose: Knowledge, Motivation, and Action", Purpose-driven Organizations. Management Ideas for a Better World, pp. 29-41, Palgrave Macmillan. ISBN: 978-3-030-17673-0.
  • Rey, C.; Malbasic, I., (2019), "Harmonization of Personal and Organizational Purpose", Purpose-driven organizations: management ideas for a better world, pp. 17-27, Palgrave Macmillan. ISBN: 978-3-030-17673-0.
  • Rey, C.; Bastons, Miquel, (2019), "Three dimensions of purpose: knowledge, motivation, and action", Purpose-driven organizations: management ideas for a better world, pp. 29-41, Palgrave Macmillan. ISBN: 978-3-030-17673-0.
  • Lleo, A.; Rey, C.; Chinchilla, N., (2019), "Measuring the Purpose Strength", Purpose-driven organizations: management ideas for a better world, pp. 119-130, Palgrave Macmillan. ISBN: 978-3-030-17673-0.
  • Fontán, C.; Alloza, A.; Rey, C., (2019), "(Re)Discovering Organizational Purpose", Purpose-driven organizations: management ideas for a better world, pp. 107-118, Palgrave Macmillan. ISBN: 978-3-030-17673-0.
  • Rey, C.; Montaner, A.; Almandoz, J., (2019), "Nurturing Personal Purpose at Work", Purpose-driven organizations: management ideas for a better world, pp. 97-106, Palgrave Macmillan. ISBN: 978-3-030-17673-0.
  • Rey, C.; Pitta, N.; Ramonas, D.; Sotok, P., (2019), "Agile Purpose: Overcoming Bureaucracy", Purpose-driven organizations: management ideas for a better world, pp. 75-86, Palgrave Macmillan. ISBN: 978-3-030-17673-0.
  • Cardona, P.; Rey, C.; Craig, N., (2019), "Purpose-driven Leadership", Purpose-driven organizations: management ideas for a better world, pp. 57-71, Palgrave Macmillan. ISBN: 978-3-030-17673-0.
  • Rey, C.; Ricart, J. E., (2019), "Why Purpose Needs Strategy (and Vice Versa)", Purpose-driven organizations: management ideas for a better world, pp. 43-56, Palgrave Macmillan. ISBN: 978-3-030-17673-0.
  • Rey, C.; San Cristobal, J.; Almandoz, J., (2019), "The New Logic of Purpose Within the Organization", Purpose-driven organizations: management ideas for a better world, pp. 3-16, Palgrave Macmillan. ISBN: 978-3-030-17673-0.
  • Rey, C.; Marimon, Frederic; Mas-Machuca, M., (2019), "Key Factors in Purpose Internalization", Purpose-driven organizations: management ideas for a better world, pp. 87-98, Palgrave Macmillan. ISBN: 978-3-030-17673-0.
  • Rey, C., (2013), "El desarrollo de la motivación trascendente en la empresa", Nuevas coordenadas éticas para la sociedad y sus instituciones, Prohom Edicions. ISBN: 978-84-935847-5-7.

Projectes de recerca

  • Cátedra Dirección por Misiones29/03/2012 - 28/03/2018
    IP: Bastons, Miquel; Rey, C.
    Corporación Jiménez Maña; Industrial Química del Nalón; HUF Portuguesa; Semillas Fitó; Kern Pharma; Aitex
  • Direcció d'Organitzacions al Segle XXI (Grup de Recerca Consolidat)01/06/2009 - 31/12/2016
    IP: Bastons, Miquel
    Agencia de Gestió d'ajudas Universitaries Investigació AGAUR
  • La cultura empresarial en la empresa española (IESE-IRCO, 2003-2011)01/04/2003
    IP: Cardona, P.; Rey, C.
    Varios Financiadores

Activitats

  • El futuro de la dirección de empresas: Personas, decisiones y aprendizajes Ponència "The effective implementation of the corporate purpose", 2022.
  • Water Research Conference Presentació de comunicació "Mission-based corporate sustainability: The model of Aguas de Barcelona", 2017.
  • International Symposium on Ethics, Business and Society Presentació de comunicació "Effective mission implementation: the three dimensions of the mission", 2016.
  • Congreso Anual de ACEDE Presentació de comunicació "La implementación efectiva de la misión: las tres dimensiones de la misión", 2016.
  • Research Workshop: Missions, Leadership & Sustainability Presentació de comunicació "Effective mission implementation: the three dimensions of the mission", 2016.
  • Simposio Internacional Empresas con rostro humano. Ponència "Misiones y Sostenibilidad: de la misión de la empresa a la misión personal", 2016.
  • Research Workshop: Missions, Leadership & Sustainability Ponència "Assessing the internalization of the mission", 2016.
  • Global Innovation and Knowledge Academy Annual Conference Ponència "Mission based motivation: relationship between extrinsic, intrinsic and prosocial motivacion", 2013.
  • Jornadas de trabajo sobre la teoría de JAPL Ponència "Implicaciones teórico-prácticas de la teoría de Juan Antonio Pérez López al desarrollo de la misión en la empresa"", 2012.