Directori
CURIEL LÓPEZ-CEPERO, Martín Andrés
CV
Perfil del professor
Professor Associat
Humanitats, Facultat d'Humanitats. Universitat Internacional de Catalunya
Formació acadèmica
Doctor en Filosofia. UNIVERSITAT DE BARCELONA
Llicenciat en Filosofia i Ciències de l'educació (secció: Filosofia). UNIVERSITAT DE BARCELONA
Postgrau Cinema i Societat. UNIVERSITAT DE BARCELONA
Llicenciat en Filosofia i Ciències de l'educació (secció: Filosofia). UNIVERSITAT DE BARCELONA
Postgrau Cinema i Societat. UNIVERSITAT DE BARCELONA
Experiència professional
Doctor en filosofia per la Universitat de Barcelona amb la tesi “La fertilidad de la imagen en Merleau-Ponty". Des de 2010 col·labora amb la Universitat Internacional de Catalunya. Ha impartit matèries relacionades amb l’Antropologia en les facultats de Medicina, Educació i Humanitats. En l’actualitat imparteix l’assignatura de Teoria de la Cultura en el grau en Humanitats i Estudis Culturals.
La seva trajectòria de recerca ha reflexionat sobre la fertilitat de la imatge, la incorporació de la imatge a l’àmbit educatiu (Projecte Ned, 2005), la sensibilitat inclusiva en l’aula (“Educación y monstruosidad”, 2016), els efectes de la Realitat Virtual en la vivència de la corporalitat (“Virtual Reality and the Digital Despotism of the Weightless, 2017, 2019), la respiració i l’aire com a categories vàlides de una Teoria de la cultura en Peter Sloterdijk (2023), i actualment treballa en la reflexió sobre els elements de una paidea mínima com atmosfera de les comunitats educatives.
La seva trajectòria de recerca ha reflexionat sobre la fertilitat de la imatge, la incorporació de la imatge a l’àmbit educatiu (Projecte Ned, 2005), la sensibilitat inclusiva en l’aula (“Educación y monstruosidad”, 2016), els efectes de la Realitat Virtual en la vivència de la corporalitat (“Virtual Reality and the Digital Despotism of the Weightless, 2017, 2019), la respiració i l’aire com a categories vàlides de una Teoria de la cultura en Peter Sloterdijk (2023), i actualment treballa en la reflexió sobre els elements de una paidea mínima com atmosfera de les comunitats educatives.