Torna al directori
El nostre equip docent i investigador

FERNÁNDEZ MORILLA, Mónica

Professor Agregat o Titular
Facultat de Ciències de l'Educació
Departament de Educació
Sostenibilitat i Educació Integral (SEI)
  • Formació acadèmica
  • Reconeixements
    • Competitius
    • No competitius
    • Articles
    • Llibres
    • Capítols de llibre
  • Assignatures impartides

Formació acadèmica

  • Doctora en Biología
  • Universidad de León
  • Máster en Ingeniería y Gestión Medioambiental
  • Universidad de Oviedo
  • Licenciada con Grado en Ciencias Biológicas
  • Universidad de Oviedo

Reconeixements

  • Premi DoCENT
    Premio correspondiente al curso "Creatividad digital y diseño de escenarios", sobre robótica y programación aplicados a la enseñanza universitaria, 2019
  • Premi Innovació docent
    La gamificación y el desarrollo del pensamiento computacional: aplicaciones móviles y robótica educativa para la adquisición de la competencia digital y la competencia digital docente, 2016

Projectes

  • Mesurar l'impacte positiu de les accions fetes per mitigar el canvi climàtic. Educació climàtica a la Universitat i des de la Universitat
    IP: Albareda Tiana, S Data d'inici: 05/12/2023 Data de finalització: 05/12/2025
    Entitat finançadora: Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca AGAUR Codi de l'entitat finançadora: AGAUR
  • Kids Lab for Sustainability
    IP: Fuentes, M. Data d'inici: 15/12/2021 Data de finalització: 01/07/2024
    Entitat finançadora: Unión Europea Codi de l'entitat finançadora: Unión Europea-Proyecto ERASMUS
  • 4ArtPreneur: Innovative thinking competences for Creative Arte entrepreneurship
    IP: Jiménez, E. Data d'inici: 01/10/2020 Data de finalització: 30/09/2022
    Entitat finançadora: Unió Europea
  • Climate Change related to Catholic Education as Subject in the HIE Programmes of Sciences Education
    IP: Fernández Morilla, M Data d'inici: 01/10/2020 Data de finalització: 30/09/2022
    Entitat finançadora: Unió Europea
  • Participen les comunitats religioses, presents a Catalunya en la cultura climàtica?
    IP: Albareda Tiana, S Data d'inici: 08/10/2019 Data de finalització: 02/02/2021
    Entitat finançadora: Agencia de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca Codi de l'entitat finançadora: RELIG 2018
  • Formació en alternança: espai per a la recerca i la construcció de sabers professionals
    IP: Fuertes, M. Teresa Data d'inici: 20/06/2018 Data de finalització: 31/12/2020
    Entitat finançadora: Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca AGAUR Codi de l'entitat finançadora: 2017 ARMIF 00001
  • Kitchen lab for kids
    IP: Fuertes, M. Teresa Data d'inici: 01/09/2018 Data de finalització: 31/08/2020
    Entitat finançadora: Unió Europea Codi de l'entitat finançadora: 2018-1-PL01-KA201-050857
  • Educación e innovación social para la sostenibilidad. Formación en las Universidades Españolas de profesionales como agentes de cambio para afrontar los retos de la sociedad - EDINSOST
    IP: Sagalàs, J.; Sánchez , F. Data d'inici: 01/09/2016 Data de finalització: 31/08/2019
    Entitat finançadora: MINISTERIO DE ECONOMIA Y COMPETITIVIDAD Codi de l'entitat finançadora: EDU2015-65574-R
  • Pla global d'integració de les competències matemàtica, científica i lingüstica a la formació inicial de mestres.
    IP: Vidal Raméntol, S Data d'inici: 30/07/2016 Data de finalització: 30/09/2018
    Entitat finançadora: AGAUR Codi de l'entitat finançadora: 2015 ARMIF 00044
  • Oratoria: éxito escolar, desarrollo personal y cohesión social
    IP: Vallès-Botey, T Data d'inici: 01/09/2014 Data de finalització: 31/12/2015
    Entitat finançadora: Fundació La Caixa

Projectes

  • Red de Innovación Docente para promover el Consumo Sostenible en el Sistema Universitario Español
    IP: Albareda Tiana, S Data d'inici: 16/06/2018 Data de finalització: 31/07/2020
    Entitat finançadora: Universidad de Alcalá. Cátedra de Ética Ambiental

Publicacions

  • Worldviews: Environment, Culture, Religion, Similarities and Differences between Religious Communities in Addressing Climate Change: The Case of Catalonia
    Nom: Albareda Tiana, S; Fernández Morilla, M; Guitián, G.; (esborrar), F.; Hernández , J.; Chuvieco, E. Rol: Autor Data de publicació: 2024
    Pàgina d'inici: 1 Pàgina final: 29 Vol.: 28 Núm.: 1
    DOI: https://dx.doi.org/10.1163/15685357-tat00009 ISSN o títol: 1568-5357 13635247
  • International journal of sustainability in higher education (Online), Enhancing curricular integration of the SDGs: fostering active methodologies through cross-departmental collaboration in a Spanish university
    Nom: Albareda Tiana, S; Fernández Borsot, G.; Berbegal-Mirabent, Jasmina; Regadera, E.; Mas-Machuca, M.; Graell, M.; Manresa, A.; Fernández Morilla, M; Fuertes, M. Teresa; Gutiérrez, A.; Guardiola, J. Rol: Autor Data de publicació: 2024
  • WORLDVIEWS-GLOBAL RELIGIONS CULTURE AND ECOLOGY, Similarities and differences between religious communities in addressing climate change: the case of Catalonia
    Nom: Albareda Tiana, S; Fernández Morilla, M; Guitián, G.; Pérez-Madrid, F.; Hernández , J.; Chuvieco, E. Rol: Autor Data de publicació: 2023
    ISSN o títol: 1568-5357
  • TECHNO REVIEW International Technology, Science and Society Review / Revista Internacional de Tecnología, Ciencia y Sociedad, STEM education in childhood: perceptions of teachers
    Nom: Fuertes, M. Teresa; Fernández Morilla, M Rol: Autor Data de publicació: 2023
    Pàgina d'inici: 2 Pàgina final: 14 Vol.: 13 Núm.: 2
  • Human Review. International Humanities Review / Revista Internacional de Humanidades, Curricular proposal for teaching catholic religion and promotion of climate change PROPUESTA CURRICULAR DE ENSEÑANZA DE RELIGIÓN CATÓLICA Y PROMOCIÓN DE LA ACCIÓN CLIMÁTICA
    Nom: Fernández Morilla, M; Albareda Tiana, S; Fuertes, M. Teresa; Graell, M.; Jiménez, E. Rol: Autor Data de publicació: 2022
    Vol.: 11
  • Teachers and teaching: theory and practice, Multiple case-study analysis of service-learning as a means to foster sustainability competencies amongst pre-service educators
    Nom: Cebrián, G.; Moraleda, A.; Fernández Morilla, M; Fuertes, M. Teresa; Segalàs, J.; Gutiérrez, I. Rol: Autor Data de publicació: 2021
    Pàgina d'inici: 488 Pàgina final: 505 Vol.: 27 Núm.: 6
  • International journal of environmental research and public health, Analysing the relationship between university students’ ecological footprint and their connection with nature and pro-environmental attitude
    Nom: Fernández Morilla, M; CEBRIÁN, G.; Regadera, E.; Fernández, M. Rol: Autor Data de publicació: 2020
    Vol.: 17 Núm.: 23
    DOI: https://dx.doi.org/10.3390/ijerph17238826 ISSN o títol: 1660-4601
  • The Educational Review, USA, Improving Communicative Competence through Social Interaction: A Service-Learning Methodology
    Nom: Fuertes, M. Teresa; Balaguer Fàbregas, Maria Carmen; Fernández, Y.; Fernández Morilla, M Rol: Autor Data de publicació: 2020
    Pàgina d'inici: 199 Pàgina final: 210 Vol.: 4 Núm.: 11
    DOI: https://dx.doi.org/10.26855/er.2020.11.003 ISSN o títol: 2575-7938
  • International Journal of Advanced Research, Entrustable professional activities (EPAS) from clinical to basic science disciplines: a methodological proposal
    Nom: Fernández Morilla, M; Costa, J. Rol: Autor Data de publicació: 2020
    Pàgina d'inici: 933 Pàgina final: 940 Vol.: 8 Núm.: 9
    DOI: https://dx.doi.org/10.21474/IJAR01/11744 ISSN o títol: 2320-5407
  • Bordón, The influence of Service-Learning on the development of sustainability competencies amongst university students
    Nom: Cebrián, G.; Fernández Morilla, M; Fuertes, M. Teresa; Moraleda, Á.; Segalàs, J. Rol: Autor Data de publicació: 2019
    Pàgina d'inici: 151 Pàgina final: 167 Vol.: 71 Núm.: 3
  • Revista de Educación Ambiental y Sostenibilidad, Objetivo de Desarrollo Sostenible nº 12: Consumo y Producción Sostenible. Estudio sobre hábitos de consumo de los estudiantes
    Nom: Fernández Morilla, M; Fernández, M.; Vidal Raméntol, S; Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2019
    Pàgina d'inici: 1201 Pàgina final: 1 Vol.: 1 Núm.: 1
  • Sustainability, Didactic strategies to promote competencies in sustainability
    Nom: Tejedor, G.; Segalas, J.; Barrón, Á.; Fernández Morilla, M; Fuertes, M. Teresa; Ruiz-Morales, J.; Gutiérrez, I.; Garcia-Gonzalez, E.; Aramburuzabala, P.; Hernández, A. Rol: Autor Data de publicació: 2019
    Pàgina d'inici: 1 Pàgina final: 24 Vol.: 11 Núm.: 7
    DOI: https://dx.doi.org/10.3390/su11072086 ISSN o títol: 2071-1050
  • International journal of Research science and Management, Encouraging sustainable consumption patterns through mathematics and experimental science in higher education
    Nom: Fernández Morilla, M; Albareda Tiana, S; Fernández, M.; Vidal Raméntol, S Rol: Autor Data de publicació: 2018
    Pàgina d'inici: 67 Pàgina final: 83 Vol.: 5 Núm.: 11
    DOI: https://dx.doi.org/10.5281/zenodo.1745058 ISSN o títol: 2349-5197
  • Sustainability, Holistic Approaches to Develop Sustainability and Research Competencies in Pre-Service Teacher Training
    Nom: Albareda Tiana, S; Vidal Raméntol, S; Pujol Valls, M; Fernández Morilla, M Rol: Autor Data de publicació: 2018
    Vol.: 10 Núm.: 10
    DOI: https://dx.doi.org/10.3390/su10103698 ISSN o títol: 2071-1050
  • Temps d'Educació, En el camino hacia el compromiso ambiental: estudio sobre hábitos de consumo personales
    Nom: Fernández Morilla, M; Albareda Tiana, S; Vidal Raméntol, S Rol: Autor Data de publicació: 2018
    Pàgina d'inici: 143 Pàgina final: 160 Núm.: 54
    DOI: https://dx.doi.org/10.1344/TE2018.54.9 ISSN o títol: 0214-7351
  • International journal of sustainability in higher education, Implementing the sustainable development goals at University level
    Nom: Albareda Tiana, S; Vidal Raméntol, S; Fernández Morilla, M Rol: Autor Data de publicació: 2018
    Pàgina d'inici: 473 Pàgina final: 497 Vol.: 19 Núm.: 3
  • Revista Iberoamericana de Educación, Barreras para la sostenibilidad integral en la Universidad
    Nom: Albareda Tiana, S; Fernández Morilla, M; Mallarach, J.; Vidal Raméntol, S Rol: Autor Data de publicació: 2017
    Pàgina d'inici: 253 Pàgina final: 272 Vol.: 73
    DOI: https://dx.doi.org/10.35362/rie730301 ISSN o títol: 1022-6508
  • Suplemento del boletín educaweb, Experiencia gamificada de Programación y Robótica: desarrollo de la competencia digital de los estudiantes del grado en Educación Infantil
    Nom: Perdiguer, E.; Fuertes, M. Teresa; Fernández Morilla, M Rol: Autor Data de publicació: 2016
    ISSN o títol: 1578-5793
  • Observatotio de Cooperación Universitaria al Desarrollo (OCUD). CRUE, Taller Transversal de Sostenibilidad: Consumo Sostenible
    Nom: Albareda Tiana, S; Fernández Morilla, M Rol: Autor Data de publicació: 2016
  • Journal of cleaner production, Methodological approaches to change consumption habits of future teachers in Barcelona, Spain: reducing their personal ecological footprint
    Nom: Fernández Morilla, M; Alférez Villarreal, A; Vidal Raméntol, S; Fernández, M.; Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2016
    Pàgina d'inici: 154 Pàgina final: 163 Núm.: 6710
  • Opción, Sostenibilización curricular en la educación superior: propuesta metodológica
    Nom: Fernández Morilla, M; Fuertes, M. Teresa; Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2015
    Pàgina d'inici: 284 Pàgina final: 304 Vol.: Especial Núm.: 6
    ISSN o títol: 1012-1587
  • Italian journal of zoology, High prevalence of haemosporidian parasites infection in southern grey shrike Lanius meridionalis from agricultural areas
    Nom: Fernández Morilla, M; Casanueva, P.; Campos , F.; Rojo, M.A; Carrión, S.; Hernández, M.A Rol: Autor Data de publicació: 2012
    Pàgina d'inici: 315 Pàgina final: 318 Vol.: 79 Núm.: 2
    ISSN o títol: 1125-0003
  • Journal of ornithology, High prevalence of haemosporidians in reed warbler, Acrocephalus scirpaceus, and sedge warbler, Acrocephalus schoenobaenus in central-western Spain
    Nom: Fernández Morilla, M; Casanueva, P.; Campos , F.; Rojo, M.A Rol: Autor Data de publicació: 2010
    Pàgina d'inici: 27 Pàgina final: 32 Vol.: 151
    ISSN o títol: 0021-8375
  • Microbiology-SGM, Role of homoserine and threonine pathway intermediates as precursors for the biosynthesis of aminoethoxyvinylglycine in Streptomyces sp. NRRL 5331
    Nom: Fernández Morilla, M; Cuadrado, Y.; Aparicio, J.; Martín, J.F Rol: Autor Data de publicació: 2004
    Pàgina d'inici: 1467 Pàgina final: 1474 Vol.: 150
    ISSN o títol: 1350-0872
  • Appl. Microbiol. Biotechnol., Amplification of the ask-asd operon in aminoethoxyvinylglycine-producing Streptomyces sp. NRRL 5331 results in stimulation of aminoethoxyvinylglycine production
    Nom: Fernández Morilla, M; Cuadrado, Y.; Fernández, J.; Martín, J.F Rol: Autor Data de publicació: 2004
    Pàgina d'inici: 228 Pàgina final: 236 Vol.: 64
  • Microbiology-SGM, Characterisation of the hom-thrC-thrB cluster in aminoethoxyvinylglycine -producing Streptomyces sp. NRRL 5331
    Nom: Fernández Morilla, M; Cuadrado, Y.; Recio, E.; Fernández, J.; Martín, J.F Rol: Autor Data de publicació: 2002
    Pàgina d'inici: 1413 Pàgina final: 1420 Vol.: 148
    ISSN o títol: 1350-0872
  • FEMS Microbiol. Lett, Nitrogen starvation-included glycogen synthesis depends on the developmental satage of Streptomyces antibioticus mycelium
    Nom: Fernández Morilla, M; Miguélez, E. M.; Hardisson , C. Rol: Autor Data de publicació: 1996
    Pàgina d'inici: 57 Pàgina final: 62 Vol.: 153

Publicacions

  • Metodologías docentes activas para implementar los Objetivos de Desarrollo Sostenible (ODS) de manera interdisciplinaria a UIC Barcelona
    Data de publicació: 2022 Isbn: 978-84-125693-9-1
  • Guia interreligiosa de bones pràctiques en cultura climàtica
    Data de publicació: 2021 Isbn: 978-84-09-28544-0
  • Contenidos de vanguardia en el EEES
    Data de publicació: 2020 Isbn: 978-84-368-4260-9
  • El reto del EEES y su actualidad
    Data de publicació: 2018 Isbn: 978-84-17690-14-4
  • Estrategia Medioambientales y Sostenibilidad Urbana. Colección Claustrum
    Data de publicació: 2010 Isbn: 978-84-936853-9-3

Publicacions

  • “Steam al aire libre en la educación para el desarrollo sostenible en educación infantil a través del inquiry-based learning: experiencia y opiniones de los docentes”. “Recursos para una salud medioambiental y humana sostenibles”
    Nom: Fuentes, M.; Albareda Tiana, S; Balaguer Fàbregas, Maria Carmen; Fernández Morilla, M; Fuertes, M. Teresa Rol: Autor Data de publicació: 06/01/2024
    Pàgina d'inici: 1 Pàgina final: 13
    ISBN: 978-3-631-91607-0
  • Enseñanza de la religión católica vinculada con el estudio del cambio climático y fomento de la acción climática. Repensar las humanidades en el siglo XXI
    Nom: Fernández Morilla, M; Albareda Tiana, S; Jiménez, E.; Vidal Raméntol, S Rol: Autor Data de publicació: 2022
    ISBN: 978-84-1124-306-3
  • Role of Religions on Climate Action. Climate Action. Encyclopedia of the UN Sustainable Development Goals. Leal Filho W., Azul A.M., Brandli L., Özuyar P.G., Wall T. (eds)
    Nom: Albareda Tiana, S; Fernández Morilla, M Rol: Autor Data de publicació: 12/09/2021
    ISBN: 978-3-319-71063-1
  • Aprendizaje y Servicio para la mejora conjunta de la competencia comunicativa oral de estudiantes universitarios y de Bachillerato. Las nuevas fórmulas docentes (título por definir pendiente de edición)
    Nom: Fuertes, M. Teresa; Balaguer Fàbregas, Maria Carmen; Fernández, Y.; Fernández Morilla, M Rol: Autor Data de publicació: 22/12/2020
    ISBN: En edición
  • Talleres de cocina y educación STEM para niños de 3 a 6 años. Estudios sobre innovaciones educativas
    Nom: Fernández Morilla, M; Fuertes, M. Teresa Rol: Autor Data de publicació: 24/11/2020
    ISBN: 978-84-368-4258-6
  • Aprendizaje y servicio para la mejora conjunta de la competencia comunicativa oral en estudiantes universitarios y de bachillerato. Reinventando la docencia en el s.XXI
    Nom: Fuertes, M. Teresa; Balaguer Fàbregas, Maria Carmen; Fernández, Y.; Fernández Morilla, M Rol: Autor Data de publicació: 27/04/2020
    Pàgina d'inici: 172 Pàgina final: 184
    ISBN: 978-84-18534-46-1
  • Propuesta de rúbrica de evaluación integrada de las competencias matemática, científica y comunicativa oral. Nueva enseñanza superior a partir de las TIC
    Nom: Fernández Morilla, M; Fuentes, M.; Fuertes, M. Teresa Rol: Autor Data de publicació: 17/12/2018
    Pàgina d'inici: 141 Pàgina final: 148
    ISBN: 978-84-17690-16-8
  • LA COMPETENCIA DIGITAL METODOLÓGICA: ELEMENTO CLAVE DE LA COMPETENCIA DIGITAL DOCENTE. Tecnologías y Nuevos Lenguajes Educativos
    Nom: Fernández Morilla, M; Perdiguer, E. Rol: Autor Data de publicació: 2018
    Pàgina d'inici: 163 Pàgina final: 177
    ISBN: 978-84-309-7384-2
  • SOSTEMATIC. Sostenibilidad en la didáctica de las matemáticas. Libro de Actas del 3rd International Congress of Educational Sciences and Development
    Nom: Vidal Raméntol, S; Fernández Morilla, M Rol: Autor Data de publicació: 15/09/2016
    Pàgina d'inici: 641 Pàgina final: 642
    ISBN: 978-84-606-6429-1
  • Enseñanza y Aprendizaje de las Ciencias Experimentales: propuesta de formación y evaluación por competencias. Retos docentes universitarios como desafío curricular
    Nom: Fernández Morilla, M Rol: Autor Data de publicació: 2016
    ISBN: 978-84-48612-69-6
  • Escenarios para el desarrollo de las competencias: científica, didáctica y de trabajo cooperativo en grupos heterogéneos, en el Grado de Educación Primaria. II Congreso Internacional de Ciencias de la Educación y del Desarrollo
    Nom: Albareda Tiana, S; Fernández Morilla, M Rol: Autor Data de publicació: 2015
    ISBN: En premsa
  • Reducir la Huella Ecológica. Workshop interfacultativo. Retos actuales de educación y salud transcultural II
    Nom: Vidal Raméntol, S; Albareda Tiana, S; Alférez Villarreal, A; Fernández Morilla, M; Puig, J. Rol: Autor Data de publicació: 2014
    Pàgina d'inici: 216 Pàgina final: 223
    ISBN: 9788416027248
  • Disminución de la Huella Ecológica de los estudiantes. Un caso práctico de sostenibilización curricular. Construyendo la nueva enseñanza superior
    Nom: Fernández Morilla, M; Albareda Tiana, S; Vidal Raméntol, S Rol: Autor Data de publicació: 2014
    Pàgina d'inici: 193 Pàgina final: 201
    ISBN: 978-84-481-9745-2
  • Educacional nutricional participativa como innovación docente en la formación de maestros del Grado en Educación Primaria. Experiencias e innovación docente en el contexto actual de la docencia universitaria
    Nom: Albareda Tiana, S; Fernández Morilla, M; Alférez Villarreal, A; Puig, J.; Vidal Raméntol, S Rol: Autor Data de publicació: 2014
    Pàgina d'inici: 589 Pàgina final: 593
    ISBN: 9788415524151
  • Graduação da competências, a chave para o sucesso da adaptação aos eixos EEES e Horizonte 2020. Processos de aprendizagem de vanguarda no ensino superior. Colección: Conteudos universitarios de vanguardia.
    Nom: Comas, M.A.; Fernández Morilla, M Rol: Autor Data de publicació: 2014
    ISBN: 978-989-729-097-8
  • The graduation competencies: key to successful adaptation to the EEES axes and Horizon 2020. Cutting edge learning processes in higher education. Colección: Innovation in Education Series
    Nom: Comas, M.A.; Fernández Morilla, M Rol: Autor Data de publicació: 2014
    ISBN: 978-1-312-18819-8
  • La graduación de competencias, clave del éxito en la adaptación a los ejes del EEES y al Horizonte 2020; una mirada desde la formación en sostenibilidad.. Procesos de aprendizaje de vanguardia en la enseñanza superior
    Nom: Comas, M.A.; Fernández Morilla, M Rol: Autor Data de publicació: 2014
    Pàgina d'inici: 241 Pàgina final: 257
    ISBN: 9788415705239
  • Alta contribución de la Huella de Alimentos a la Huella Ecológica de los estudiantes: Detección de necesidades educativas.. Retos actuales de educación y salud transcultural I
    Nom: Fernández Morilla, M; Albareda Tiana, S; Vidal Raméntol, S Rol: Autor Data de publicació: 2014
    Pàgina d'inici: 341 Pàgina final: 349
    ISBN: 9788416027231
  • Escenarios metodológicos para la implementación de competencias en sostenibilidad en la Universidad. Aproximación a la Sostenibilidad Curricular
    Nom: Albareda Tiana, S; Vidal Raméntol, S; Alférez Villarreal, A; Fernández Morilla, M; Puig, J. Rol: Autor Data de publicació: 2013
    Pàgina d'inici: Capítulo II
    ISBN: 978-84-95433-60-2

Assignatures impartides

Curs 2024-2025 - Període: 01/09/2024 - 31/08/2025
  • Grau
    Grau en Educació Infantil
    • - Treball Final de Grau
    • - Infància, Salut i Alimentació
  • Màster oficial
    Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes
    • - Metodologies de Recerca Biologia/Geologia
    • - Treball de Fi de Màster
Curs 2023-2024 - Període: 01/09/2023 - 31/08/2024
  • Grau
    Grau en Educació Infantil
    • - Treball Final de Grau
    • - Infància, Salut i Alimentació
    Grau en Educació Primària
    • - Treball Final de Grau
  • Màster oficial
    Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes
    • - Metodologies de Recerca Biologia/Geologia
Curs 2022-2023 - Període: 01/09/2022 - 31/08/2023
  • Grau
    Grau en Educació Infantil
    • - Infància, Salut i Alimentació
    • - Treball Final de Grau
Curs 2021-2022 - Període: 01/09/2021 - 31/08/2022
  • Grau
    Grau en Educació Infantil
    • - Infància, Salut i Alimentació
    Grau en Educació Primària
    • - Treball Final de Grau
  • Màster oficial
    Màster Universitari en Psicopedagogia
    • - Pràctiques de Recerca
    • - Treball de Fi de Màster
Curs 2020-2021 - Període: 01/09/2020 - 31/08/2021
  • Grau
    Grau en Educació Infantil
    • - Infància, Salut i Alimentació
    Grau en Educació Primària
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 2
  • Màster oficial
    Màster Universitari en Psicopedagogia
    • - Pràctiques de Recerca
Curs 2019-2020 - Període: 01/09/2019 - 31/08/2020
  • Grau
    Grau en Educació Infantil
    • - Infància, Salut i Alimentació
    • - Treball Final de Grau
    Grau en Educació Primària
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 1
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 2
  • Màster oficial
    Màster Universitari en Psicopedagogia
    • - Treball de Fi de Màster
    • - Pràctiques de Recerca
Curs 2018-2019 - Període: 01/09/2018 - 31/08/2019
  • Grau
    Grau en Educació Infantil
    • - Infància, Salut i Alimentació
    Grau en Educació Primària
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 1
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 2
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 3
  • Màster oficial
    Màster Universitari en Psicopedagogia
    • - Pràctiques de Recerca
    • - Treball de Fi de Màster
Curs 2017-2018 - Període: 01/09/2017 - 31/08/2018
  • Grau
    Grau en Educació Infantil
    • - Infància, Salut i Alimentació
    Grau en Educació Primària
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 1
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 2
    • - Treball Final de Grau
  • Màster oficial
    Màster Universitari en Psicopedagogia
    • - Pràctiques de Recerca
Curs 2016-2017 - Període: 01/09/2016 - 31/08/2017
  • Grau
    Grau en Educació Infantil
    • - Infància, Salut i Alimentació
    • - Treball Final de Grau
    Grau en Educació Primària
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 1
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 2
    • - Treball Final de Grau
Curs 2015-2016 - Període: 01/09/2015 - 31/08/2016
  • Grau
    Grau en Educació Infantil
    • - Infància, Salut i Alimentació
    • - Treball Final de Grau
    Grau en Educació Primària
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 1
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 2
    • - Treball Final de Grau
Curs 2014-2015 - Període: 01/09/2014 - 31/08/2015
  • Grau
    Grau en Educació Infantil
    • - Treball Final de Grau
    Grau en Educació Primària
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 2
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 1
    • - Treball Final de Grau
Curs 2013-2014 - Període: 01/09/2013 - 31/08/2014
  • Grau
    Grau en Educació Primària
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 1
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 2
    • - Treball Final de Grau
  • Màster oficial
    Màster Universitari en Recerca en Odontologia
    • - Microbiologia Bàsica
Curs 2012-2013 - Període: 01/09/2012 - 31/08/2013
  • Grau
    Grau en Educació Infantil
    • - Treball Final de Grau
    Grau en Educació Primària
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 1
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 2
    • - Treball Final de Grau
  • Màster oficial
    Màster Universitari en Recerca Bàsica en Odontologia i Biomedicina
    • - Patologia Mol·lecular
    • - Tècniques en Biologia Mol·lecular i Cel·lular
    • - Treball de Fi de Màster
Curs 2011-2012 - Període: 01/09/2011 - 31/08/2012
  • Grau
    Grau en Educació Primària
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 1
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Matemàtiques 3
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 2

Formació acadèmica

  • Doctora en Biología
  • Universidad de León
  • Máster en Ingeniería y Gestión Medioambiental
  • Universidad de Oviedo
  • Licenciada con Grado en Ciencias Biológicas
  • Universidad de Oviedo

Reconeixements

  • Premi DoCENT
    Premio correspondiente al curso "Creatividad digital y diseño de escenarios", sobre robótica y programación aplicados a la enseñanza universitaria, 2019
  • Premi Innovació docent
    La gamificación y el desarrollo del pensamiento computacional: aplicaciones móviles y robótica educativa para la adquisición de la competencia digital y la competencia digital docente, 2016

Competitius

No competitius

  • Mesurar l'impacte positiu de les accions fetes per mitigar el canvi climàtic. Educació climàtica a la Universitat i des de la Universitat
    IP: Albareda Tiana, S Data d'inici: 05/12/2023 Data de finalització: 05/12/2025
    Entitat finançadora: Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca AGAUR Codi de l'entitat finançadora: AGAUR
  • Kids Lab for Sustainability
    IP: Fuentes, M. Data d'inici: 15/12/2021 Data de finalització: 01/07/2024
    Entitat finançadora: Unión Europea Codi de l'entitat finançadora: Unión Europea-Proyecto ERASMUS
  • 4ArtPreneur: Innovative thinking competences for Creative Arte entrepreneurship
    IP: Jiménez, E. Data d'inici: 01/10/2020 Data de finalització: 30/09/2022
    Entitat finançadora: Unió Europea
  • Climate Change related to Catholic Education as Subject in the HIE Programmes of Sciences Education
    IP: Fernández Morilla, M Data d'inici: 01/10/2020 Data de finalització: 30/09/2022
    Entitat finançadora: Unió Europea
  • Participen les comunitats religioses, presents a Catalunya en la cultura climàtica?
    IP: Albareda Tiana, S Data d'inici: 08/10/2019 Data de finalització: 02/02/2021
    Entitat finançadora: Agencia de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca Codi de l'entitat finançadora: RELIG 2018
  • Formació en alternança: espai per a la recerca i la construcció de sabers professionals
    IP: Fuertes, M. Teresa Data d'inici: 20/06/2018 Data de finalització: 31/12/2020
    Entitat finançadora: Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca AGAUR Codi de l'entitat finançadora: 2017 ARMIF 00001
  • Kitchen lab for kids
    IP: Fuertes, M. Teresa Data d'inici: 01/09/2018 Data de finalització: 31/08/2020
    Entitat finançadora: Unió Europea Codi de l'entitat finançadora: 2018-1-PL01-KA201-050857
  • Educación e innovación social para la sostenibilidad. Formación en las Universidades Españolas de profesionales como agentes de cambio para afrontar los retos de la sociedad - EDINSOST
    IP: Sagalàs, J.; Sánchez , F. Data d'inici: 01/09/2016 Data de finalització: 31/08/2019
    Entitat finançadora: MINISTERIO DE ECONOMIA Y COMPETITIVIDAD Codi de l'entitat finançadora: EDU2015-65574-R
  • Pla global d'integració de les competències matemàtica, científica i lingüstica a la formació inicial de mestres.
    IP: Vidal Raméntol, S Data d'inici: 30/07/2016 Data de finalització: 30/09/2018
    Entitat finançadora: AGAUR Codi de l'entitat finançadora: 2015 ARMIF 00044
  • Oratoria: éxito escolar, desarrollo personal y cohesión social
    IP: Vallès-Botey, T Data d'inici: 01/09/2014 Data de finalització: 31/12/2015
    Entitat finançadora: Fundació La Caixa
  • Red de Innovación Docente para promover el Consumo Sostenible en el Sistema Universitario Español
    IP: Albareda Tiana, S Data d'inici: 16/06/2018 Data de finalització: 31/07/2020
    Entitat finançadora: Universidad de Alcalá. Cátedra de Ética Ambiental

Articles

Llibres

Capítols de llibre

  • Worldviews: Environment, Culture, Religion, Similarities and Differences between Religious Communities in Addressing Climate Change: The Case of Catalonia
    Nom: Albareda Tiana, S; Fernández Morilla, M; Guitián, G.; (esborrar), F.; Hernández , J.; Chuvieco, E. Rol: Autor Data de publicació: 2024
    Pàgina d'inici: 1 Pàgina final: 29 Vol.: 28 Núm.: 1
    DOI: https://dx.doi.org/10.1163/15685357-tat00009 ISSN o títol: 1568-5357 13635247
  • International journal of sustainability in higher education (Online), Enhancing curricular integration of the SDGs: fostering active methodologies through cross-departmental collaboration in a Spanish university
    Nom: Albareda Tiana, S; Fernández Borsot, G.; Berbegal-Mirabent, Jasmina; Regadera, E.; Mas-Machuca, M.; Graell, M.; Manresa, A.; Fernández Morilla, M; Fuertes, M. Teresa; Gutiérrez, A.; Guardiola, J. Rol: Autor Data de publicació: 2024
  • WORLDVIEWS-GLOBAL RELIGIONS CULTURE AND ECOLOGY, Similarities and differences between religious communities in addressing climate change: the case of Catalonia
    Nom: Albareda Tiana, S; Fernández Morilla, M; Guitián, G.; Pérez-Madrid, F.; Hernández , J.; Chuvieco, E. Rol: Autor Data de publicació: 2023
    ISSN o títol: 1568-5357
  • TECHNO REVIEW International Technology, Science and Society Review / Revista Internacional de Tecnología, Ciencia y Sociedad, STEM education in childhood: perceptions of teachers
    Nom: Fuertes, M. Teresa; Fernández Morilla, M Rol: Autor Data de publicació: 2023
    Pàgina d'inici: 2 Pàgina final: 14 Vol.: 13 Núm.: 2
  • Human Review. International Humanities Review / Revista Internacional de Humanidades, Curricular proposal for teaching catholic religion and promotion of climate change PROPUESTA CURRICULAR DE ENSEÑANZA DE RELIGIÓN CATÓLICA Y PROMOCIÓN DE LA ACCIÓN CLIMÁTICA
    Nom: Fernández Morilla, M; Albareda Tiana, S; Fuertes, M. Teresa; Graell, M.; Jiménez, E. Rol: Autor Data de publicació: 2022
    Vol.: 11
  • Teachers and teaching: theory and practice, Multiple case-study analysis of service-learning as a means to foster sustainability competencies amongst pre-service educators
    Nom: Cebrián, G.; Moraleda, A.; Fernández Morilla, M; Fuertes, M. Teresa; Segalàs, J.; Gutiérrez, I. Rol: Autor Data de publicació: 2021
    Pàgina d'inici: 488 Pàgina final: 505 Vol.: 27 Núm.: 6
  • International journal of environmental research and public health, Analysing the relationship between university students’ ecological footprint and their connection with nature and pro-environmental attitude
    Nom: Fernández Morilla, M; CEBRIÁN, G.; Regadera, E.; Fernández, M. Rol: Autor Data de publicació: 2020
    Vol.: 17 Núm.: 23
    DOI: https://dx.doi.org/10.3390/ijerph17238826 ISSN o títol: 1660-4601
  • The Educational Review, USA, Improving Communicative Competence through Social Interaction: A Service-Learning Methodology
    Nom: Fuertes, M. Teresa; Balaguer Fàbregas, Maria Carmen; Fernández, Y.; Fernández Morilla, M Rol: Autor Data de publicació: 2020
    Pàgina d'inici: 199 Pàgina final: 210 Vol.: 4 Núm.: 11
    DOI: https://dx.doi.org/10.26855/er.2020.11.003 ISSN o títol: 2575-7938
  • International Journal of Advanced Research, Entrustable professional activities (EPAS) from clinical to basic science disciplines: a methodological proposal
    Nom: Fernández Morilla, M; Costa, J. Rol: Autor Data de publicació: 2020
    Pàgina d'inici: 933 Pàgina final: 940 Vol.: 8 Núm.: 9
    DOI: https://dx.doi.org/10.21474/IJAR01/11744 ISSN o títol: 2320-5407
  • Bordón, The influence of Service-Learning on the development of sustainability competencies amongst university students
    Nom: Cebrián, G.; Fernández Morilla, M; Fuertes, M. Teresa; Moraleda, Á.; Segalàs, J. Rol: Autor Data de publicació: 2019
    Pàgina d'inici: 151 Pàgina final: 167 Vol.: 71 Núm.: 3
  • Revista de Educación Ambiental y Sostenibilidad, Objetivo de Desarrollo Sostenible nº 12: Consumo y Producción Sostenible. Estudio sobre hábitos de consumo de los estudiantes
    Nom: Fernández Morilla, M; Fernández, M.; Vidal Raméntol, S; Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2019
    Pàgina d'inici: 1201 Pàgina final: 1 Vol.: 1 Núm.: 1
  • Sustainability, Didactic strategies to promote competencies in sustainability
    Nom: Tejedor, G.; Segalas, J.; Barrón, Á.; Fernández Morilla, M; Fuertes, M. Teresa; Ruiz-Morales, J.; Gutiérrez, I.; Garcia-Gonzalez, E.; Aramburuzabala, P.; Hernández, A. Rol: Autor Data de publicació: 2019
    Pàgina d'inici: 1 Pàgina final: 24 Vol.: 11 Núm.: 7
    DOI: https://dx.doi.org/10.3390/su11072086 ISSN o títol: 2071-1050
  • International journal of Research science and Management, Encouraging sustainable consumption patterns through mathematics and experimental science in higher education
    Nom: Fernández Morilla, M; Albareda Tiana, S; Fernández, M.; Vidal Raméntol, S Rol: Autor Data de publicació: 2018
    Pàgina d'inici: 67 Pàgina final: 83 Vol.: 5 Núm.: 11
    DOI: https://dx.doi.org/10.5281/zenodo.1745058 ISSN o títol: 2349-5197
  • Sustainability, Holistic Approaches to Develop Sustainability and Research Competencies in Pre-Service Teacher Training
    Nom: Albareda Tiana, S; Vidal Raméntol, S; Pujol Valls, M; Fernández Morilla, M Rol: Autor Data de publicació: 2018
    Vol.: 10 Núm.: 10
    DOI: https://dx.doi.org/10.3390/su10103698 ISSN o títol: 2071-1050
  • Temps d'Educació, En el camino hacia el compromiso ambiental: estudio sobre hábitos de consumo personales
    Nom: Fernández Morilla, M; Albareda Tiana, S; Vidal Raméntol, S Rol: Autor Data de publicació: 2018
    Pàgina d'inici: 143 Pàgina final: 160 Núm.: 54
    DOI: https://dx.doi.org/10.1344/TE2018.54.9 ISSN o títol: 0214-7351
  • International journal of sustainability in higher education, Implementing the sustainable development goals at University level
    Nom: Albareda Tiana, S; Vidal Raméntol, S; Fernández Morilla, M Rol: Autor Data de publicació: 2018
    Pàgina d'inici: 473 Pàgina final: 497 Vol.: 19 Núm.: 3
  • Revista Iberoamericana de Educación, Barreras para la sostenibilidad integral en la Universidad
    Nom: Albareda Tiana, S; Fernández Morilla, M; Mallarach, J.; Vidal Raméntol, S Rol: Autor Data de publicació: 2017
    Pàgina d'inici: 253 Pàgina final: 272 Vol.: 73
    DOI: https://dx.doi.org/10.35362/rie730301 ISSN o títol: 1022-6508
  • Suplemento del boletín educaweb, Experiencia gamificada de Programación y Robótica: desarrollo de la competencia digital de los estudiantes del grado en Educación Infantil
    Nom: Perdiguer, E.; Fuertes, M. Teresa; Fernández Morilla, M Rol: Autor Data de publicació: 2016
    ISSN o títol: 1578-5793
  • Observatotio de Cooperación Universitaria al Desarrollo (OCUD). CRUE, Taller Transversal de Sostenibilidad: Consumo Sostenible
    Nom: Albareda Tiana, S; Fernández Morilla, M Rol: Autor Data de publicació: 2016
  • Journal of cleaner production, Methodological approaches to change consumption habits of future teachers in Barcelona, Spain: reducing their personal ecological footprint
    Nom: Fernández Morilla, M; Alférez Villarreal, A; Vidal Raméntol, S; Fernández, M.; Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2016
    Pàgina d'inici: 154 Pàgina final: 163 Núm.: 6710
  • Opción, Sostenibilización curricular en la educación superior: propuesta metodológica
    Nom: Fernández Morilla, M; Fuertes, M. Teresa; Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2015
    Pàgina d'inici: 284 Pàgina final: 304 Vol.: Especial Núm.: 6
    ISSN o títol: 1012-1587
  • Italian journal of zoology, High prevalence of haemosporidian parasites infection in southern grey shrike Lanius meridionalis from agricultural areas
    Nom: Fernández Morilla, M; Casanueva, P.; Campos , F.; Rojo, M.A; Carrión, S.; Hernández, M.A Rol: Autor Data de publicació: 2012
    Pàgina d'inici: 315 Pàgina final: 318 Vol.: 79 Núm.: 2
    ISSN o títol: 1125-0003
  • Journal of ornithology, High prevalence of haemosporidians in reed warbler, Acrocephalus scirpaceus, and sedge warbler, Acrocephalus schoenobaenus in central-western Spain
    Nom: Fernández Morilla, M; Casanueva, P.; Campos , F.; Rojo, M.A Rol: Autor Data de publicació: 2010
    Pàgina d'inici: 27 Pàgina final: 32 Vol.: 151
    ISSN o títol: 0021-8375
  • Microbiology-SGM, Role of homoserine and threonine pathway intermediates as precursors for the biosynthesis of aminoethoxyvinylglycine in Streptomyces sp. NRRL 5331
    Nom: Fernández Morilla, M; Cuadrado, Y.; Aparicio, J.; Martín, J.F Rol: Autor Data de publicació: 2004
    Pàgina d'inici: 1467 Pàgina final: 1474 Vol.: 150
    ISSN o títol: 1350-0872
  • Appl. Microbiol. Biotechnol., Amplification of the ask-asd operon in aminoethoxyvinylglycine-producing Streptomyces sp. NRRL 5331 results in stimulation of aminoethoxyvinylglycine production
    Nom: Fernández Morilla, M; Cuadrado, Y.; Fernández, J.; Martín, J.F Rol: Autor Data de publicació: 2004
    Pàgina d'inici: 228 Pàgina final: 236 Vol.: 64
  • Microbiology-SGM, Characterisation of the hom-thrC-thrB cluster in aminoethoxyvinylglycine -producing Streptomyces sp. NRRL 5331
    Nom: Fernández Morilla, M; Cuadrado, Y.; Recio, E.; Fernández, J.; Martín, J.F Rol: Autor Data de publicació: 2002
    Pàgina d'inici: 1413 Pàgina final: 1420 Vol.: 148
    ISSN o títol: 1350-0872
  • FEMS Microbiol. Lett, Nitrogen starvation-included glycogen synthesis depends on the developmental satage of Streptomyces antibioticus mycelium
    Nom: Fernández Morilla, M; Miguélez, E. M.; Hardisson , C. Rol: Autor Data de publicació: 1996
    Pàgina d'inici: 57 Pàgina final: 62 Vol.: 153
  • Metodologías docentes activas para implementar los Objetivos de Desarrollo Sostenible (ODS) de manera interdisciplinaria a UIC Barcelona
    Data de publicació: 2022 Isbn: 978-84-125693-9-1
  • Guia interreligiosa de bones pràctiques en cultura climàtica
    Data de publicació: 2021 Isbn: 978-84-09-28544-0
  • Contenidos de vanguardia en el EEES
    Data de publicació: 2020 Isbn: 978-84-368-4260-9
  • El reto del EEES y su actualidad
    Data de publicació: 2018 Isbn: 978-84-17690-14-4
  • Estrategia Medioambientales y Sostenibilidad Urbana. Colección Claustrum
    Data de publicació: 2010 Isbn: 978-84-936853-9-3
  • “Steam al aire libre en la educación para el desarrollo sostenible en educación infantil a través del inquiry-based learning: experiencia y opiniones de los docentes”. “Recursos para una salud medioambiental y humana sostenibles”
    Nom: Fuentes, M.; Albareda Tiana, S; Balaguer Fàbregas, Maria Carmen; Fernández Morilla, M; Fuertes, M. Teresa Rol: Autor Data de publicació: 06/01/2024
    Pàgina d'inici: 1 Pàgina final: 13
    ISBN: 978-3-631-91607-0
  • Enseñanza de la religión católica vinculada con el estudio del cambio climático y fomento de la acción climática. Repensar las humanidades en el siglo XXI
    Nom: Fernández Morilla, M; Albareda Tiana, S; Jiménez, E.; Vidal Raméntol, S Rol: Autor Data de publicació: 2022
    ISBN: 978-84-1124-306-3
  • Role of Religions on Climate Action. Climate Action. Encyclopedia of the UN Sustainable Development Goals. Leal Filho W., Azul A.M., Brandli L., Özuyar P.G., Wall T. (eds)
    Nom: Albareda Tiana, S; Fernández Morilla, M Rol: Autor Data de publicació: 12/09/2021
    ISBN: 978-3-319-71063-1
  • Aprendizaje y Servicio para la mejora conjunta de la competencia comunicativa oral de estudiantes universitarios y de Bachillerato. Las nuevas fórmulas docentes (título por definir pendiente de edición)
    Nom: Fuertes, M. Teresa; Balaguer Fàbregas, Maria Carmen; Fernández, Y.; Fernández Morilla, M Rol: Autor Data de publicació: 22/12/2020
    ISBN: En edición
  • Talleres de cocina y educación STEM para niños de 3 a 6 años. Estudios sobre innovaciones educativas
    Nom: Fernández Morilla, M; Fuertes, M. Teresa Rol: Autor Data de publicació: 24/11/2020
    ISBN: 978-84-368-4258-6
  • Aprendizaje y servicio para la mejora conjunta de la competencia comunicativa oral en estudiantes universitarios y de bachillerato. Reinventando la docencia en el s.XXI
    Nom: Fuertes, M. Teresa; Balaguer Fàbregas, Maria Carmen; Fernández, Y.; Fernández Morilla, M Rol: Autor Data de publicació: 27/04/2020
    Pàgina d'inici: 172 Pàgina final: 184
    ISBN: 978-84-18534-46-1
  • Propuesta de rúbrica de evaluación integrada de las competencias matemática, científica y comunicativa oral. Nueva enseñanza superior a partir de las TIC
    Nom: Fernández Morilla, M; Fuentes, M.; Fuertes, M. Teresa Rol: Autor Data de publicació: 17/12/2018
    Pàgina d'inici: 141 Pàgina final: 148
    ISBN: 978-84-17690-16-8
  • LA COMPETENCIA DIGITAL METODOLÓGICA: ELEMENTO CLAVE DE LA COMPETENCIA DIGITAL DOCENTE. Tecnologías y Nuevos Lenguajes Educativos
    Nom: Fernández Morilla, M; Perdiguer, E. Rol: Autor Data de publicació: 2018
    Pàgina d'inici: 163 Pàgina final: 177
    ISBN: 978-84-309-7384-2
  • SOSTEMATIC. Sostenibilidad en la didáctica de las matemáticas. Libro de Actas del 3rd International Congress of Educational Sciences and Development
    Nom: Vidal Raméntol, S; Fernández Morilla, M Rol: Autor Data de publicació: 15/09/2016
    Pàgina d'inici: 641 Pàgina final: 642
    ISBN: 978-84-606-6429-1
  • Enseñanza y Aprendizaje de las Ciencias Experimentales: propuesta de formación y evaluación por competencias. Retos docentes universitarios como desafío curricular
    Nom: Fernández Morilla, M Rol: Autor Data de publicació: 2016
    ISBN: 978-84-48612-69-6
  • Escenarios para el desarrollo de las competencias: científica, didáctica y de trabajo cooperativo en grupos heterogéneos, en el Grado de Educación Primaria. II Congreso Internacional de Ciencias de la Educación y del Desarrollo
    Nom: Albareda Tiana, S; Fernández Morilla, M Rol: Autor Data de publicació: 2015
    ISBN: En premsa
  • Reducir la Huella Ecológica. Workshop interfacultativo. Retos actuales de educación y salud transcultural II
    Nom: Vidal Raméntol, S; Albareda Tiana, S; Alférez Villarreal, A; Fernández Morilla, M; Puig, J. Rol: Autor Data de publicació: 2014
    Pàgina d'inici: 216 Pàgina final: 223
    ISBN: 9788416027248
  • Disminución de la Huella Ecológica de los estudiantes. Un caso práctico de sostenibilización curricular. Construyendo la nueva enseñanza superior
    Nom: Fernández Morilla, M; Albareda Tiana, S; Vidal Raméntol, S Rol: Autor Data de publicació: 2014
    Pàgina d'inici: 193 Pàgina final: 201
    ISBN: 978-84-481-9745-2
  • Educacional nutricional participativa como innovación docente en la formación de maestros del Grado en Educación Primaria. Experiencias e innovación docente en el contexto actual de la docencia universitaria
    Nom: Albareda Tiana, S; Fernández Morilla, M; Alférez Villarreal, A; Puig, J.; Vidal Raméntol, S Rol: Autor Data de publicació: 2014
    Pàgina d'inici: 589 Pàgina final: 593
    ISBN: 9788415524151
  • Graduação da competências, a chave para o sucesso da adaptação aos eixos EEES e Horizonte 2020. Processos de aprendizagem de vanguarda no ensino superior. Colección: Conteudos universitarios de vanguardia.
    Nom: Comas, M.A.; Fernández Morilla, M Rol: Autor Data de publicació: 2014
    ISBN: 978-989-729-097-8
  • The graduation competencies: key to successful adaptation to the EEES axes and Horizon 2020. Cutting edge learning processes in higher education. Colección: Innovation in Education Series
    Nom: Comas, M.A.; Fernández Morilla, M Rol: Autor Data de publicació: 2014
    ISBN: 978-1-312-18819-8
  • La graduación de competencias, clave del éxito en la adaptación a los ejes del EEES y al Horizonte 2020; una mirada desde la formación en sostenibilidad.. Procesos de aprendizaje de vanguardia en la enseñanza superior
    Nom: Comas, M.A.; Fernández Morilla, M Rol: Autor Data de publicació: 2014
    Pàgina d'inici: 241 Pàgina final: 257
    ISBN: 9788415705239
  • Alta contribución de la Huella de Alimentos a la Huella Ecológica de los estudiantes: Detección de necesidades educativas.. Retos actuales de educación y salud transcultural I
    Nom: Fernández Morilla, M; Albareda Tiana, S; Vidal Raméntol, S Rol: Autor Data de publicació: 2014
    Pàgina d'inici: 341 Pàgina final: 349
    ISBN: 9788416027231
  • Escenarios metodológicos para la implementación de competencias en sostenibilidad en la Universidad. Aproximación a la Sostenibilidad Curricular
    Nom: Albareda Tiana, S; Vidal Raméntol, S; Alférez Villarreal, A; Fernández Morilla, M; Puig, J. Rol: Autor Data de publicació: 2013
    Pàgina d'inici: Capítulo II
    ISBN: 978-84-95433-60-2
Curs 2024-2025 - Període: 01/09/2024 - 31/08/2025
  • Grau
    Grau en Educació Infantil
    • - Treball Final de Grau
    • - Infància, Salut i Alimentació
  • Màster oficial
    Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes
    • - Metodologies de Recerca Biologia/Geologia
    • - Treball de Fi de Màster
Curs 2023-2024 - Període: 01/09/2023 - 31/08/2024
  • Grau
    Grau en Educació Infantil
    • - Treball Final de Grau
    • - Infància, Salut i Alimentació
    Grau en Educació Primària
    • - Treball Final de Grau
  • Màster oficial
    Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes
    • - Metodologies de Recerca Biologia/Geologia
Curs 2022-2023 - Període: 01/09/2022 - 31/08/2023
  • Grau
    Grau en Educació Infantil
    • - Infància, Salut i Alimentació
    • - Treball Final de Grau
Curs 2021-2022 - Període: 01/09/2021 - 31/08/2022
  • Grau
    Grau en Educació Infantil
    • - Infància, Salut i Alimentació
    Grau en Educació Primària
    • - Treball Final de Grau
  • Màster oficial
    Màster Universitari en Psicopedagogia
    • - Pràctiques de Recerca
    • - Treball de Fi de Màster
Curs 2020-2021 - Període: 01/09/2020 - 31/08/2021
  • Grau
    Grau en Educació Infantil
    • - Infància, Salut i Alimentació
    Grau en Educació Primària
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 2
  • Màster oficial
    Màster Universitari en Psicopedagogia
    • - Pràctiques de Recerca
Curs 2019-2020 - Període: 01/09/2019 - 31/08/2020
  • Grau
    Grau en Educació Infantil
    • - Infància, Salut i Alimentació
    • - Treball Final de Grau
    Grau en Educació Primària
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 1
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 2
  • Màster oficial
    Màster Universitari en Psicopedagogia
    • - Treball de Fi de Màster
    • - Pràctiques de Recerca
Curs 2018-2019 - Període: 01/09/2018 - 31/08/2019
  • Grau
    Grau en Educació Infantil
    • - Infància, Salut i Alimentació
    Grau en Educació Primària
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 1
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 2
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 3
  • Màster oficial
    Màster Universitari en Psicopedagogia
    • - Pràctiques de Recerca
    • - Treball de Fi de Màster
Curs 2017-2018 - Període: 01/09/2017 - 31/08/2018
  • Grau
    Grau en Educació Infantil
    • - Infància, Salut i Alimentació
    Grau en Educació Primària
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 1
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 2
    • - Treball Final de Grau
  • Màster oficial
    Màster Universitari en Psicopedagogia
    • - Pràctiques de Recerca
Curs 2016-2017 - Període: 01/09/2016 - 31/08/2017
  • Grau
    Grau en Educació Infantil
    • - Infància, Salut i Alimentació
    • - Treball Final de Grau
    Grau en Educació Primària
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 1
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 2
    • - Treball Final de Grau
Curs 2015-2016 - Període: 01/09/2015 - 31/08/2016
  • Grau
    Grau en Educació Infantil
    • - Infància, Salut i Alimentació
    • - Treball Final de Grau
    Grau en Educació Primària
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 1
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 2
    • - Treball Final de Grau
Curs 2014-2015 - Període: 01/09/2014 - 31/08/2015
  • Grau
    Grau en Educació Infantil
    • - Treball Final de Grau
    Grau en Educació Primària
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 2
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 1
    • - Treball Final de Grau
Curs 2013-2014 - Període: 01/09/2013 - 31/08/2014
  • Grau
    Grau en Educació Primària
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 1
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 2
    • - Treball Final de Grau
  • Màster oficial
    Màster Universitari en Recerca en Odontologia
    • - Microbiologia Bàsica
Curs 2012-2013 - Període: 01/09/2012 - 31/08/2013
  • Grau
    Grau en Educació Infantil
    • - Treball Final de Grau
    Grau en Educació Primària
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 1
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 2
    • - Treball Final de Grau
  • Màster oficial
    Màster Universitari en Recerca Bàsica en Odontologia i Biomedicina
    • - Patologia Mol·lecular
    • - Tècniques en Biologia Mol·lecular i Cel·lular
    • - Treball de Fi de Màster
Curs 2011-2012 - Període: 01/09/2011 - 31/08/2012
  • Grau
    Grau en Educació Primària
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 1
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Matemàtiques 3
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 2