Torna al directori
El nostre equip docent i investigador
ALBAREDA TIANA, Sílvia

ALBAREDA TIANA, Sílvia

Professor Agregat o Titular
Facultat de Ciències de l'Educació
Departament de Educació
Sostenibilitat i Educació Integral (SEI)
  • Formació acadèmica
  • Reconeixements
  • Línies de recerca
    • Competitius
    • No competitius
    • Articles
    • Llibres
    • Capítols de llibre
  • Assignatures impartides

Formació acadèmica

  • Doctorado en Teología
  • Universidad de Navarra
  • Programa de Especialización en Investigación en el Aula
  • Universidad de Navarra. Facultad de Fiolosofía y Letras. sección de Ciencias de la Educación
  • Introducción a la mineralogía y a la química mineral
  • Asociación Nacional de Químicos de España
  • Postgrado en Educación Ambiental
  • Universitat Autónoma de Barcelona
  • Arquitectura del Paisaje
  • Universitat Politècnica de Catalunya
  • Licenciatura en Biologia. Especialidad Biologia Fonamental.
  • Universidad de Oviedo
  • Licenciatura en Teologia Moral y Espiritual.
  • Universidad de Navarra

Reconeixements

  • III Beca Puig en Innovació Docent
    El Jurado valora la rigurosidad y variedad de los proyectos presentados en esta tercera edición de la Beca Fundació Puig en Innovación Docente y agradece a los 54 profesores implicados en dichos proyectos su participación en dicha convocatoria. Esta implicación de los docentes se manifiesta principalmente en la alta interdisciplinariedad, el alto grado de motivación del profesorado de UIC Barcelona y la evolución en la rigurosidad y presentación de los proyectos. El Jurado de esta edición ha decidido otorgar un único premio de 9.580 €. El proyecto ganador es una propuesta innovadora sólida y consistente, presentada de forma muy rigurosa y estructurada. El jurado valora muy positivamente la promoción de los ODS como idea innovadora, así como la interdisciplinariedad del proyecto, con la vinculación de muchas y diversas disciplinas. Así mismo se reconoce la gran labor de coordinación y estructuración de la idea, que aportará mucho valor a numerosos estudiantes de UIC Barcelona., 2020
  • Premi Innovació docent
    La gamificación y el desarrollo del pensamiento computacional: aplicaciones móviles y robótica educativa para la adquisición de la competencia digital y la competencia digital docente, 2016
  • INTES
    2º Premio por el Proyecto de Educación Ambiental desarrollado en el Colegio Montespiño (A Coruña), 1995

Línies de recerca

Esducació per a la sostenibilitat, Consum sostenible, Innovació docent per a la sostenibilització curricular, Sostanibilitat com a element de convergència entre les religions, Empoderament dels joves per l'acció climàtica.

Projectes

  • Mesurar l’impacte positiu de les accions fetes per mitigar el canvi climàtic. Educació climàtica a la Universitat i des de la Universitat
    IP: Albareda Tiana, S Data d'inici: 29/01/2024 Data de finalització: 29/01/2026
    Entitat finançadora: Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca AGAUR Codi de l'entitat finançadora: AGAUR
  • Mesurar l'impacte positiu de les accions fetes per mitigar el canvi climàtic. Educació climàtica a la Universitat i des de la Universitat
    IP: Albareda Tiana, S Data d'inici: 05/12/2023 Data de finalització: 05/12/2025
    Entitat finançadora: Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca AGAUR Codi de l'entitat finançadora: AGAUR
  • Mesurar l'impacte positiu de les accions fetes per mitigar el canvi climàtic. Educació climàtica a la Universitat i des de la Universitat
    IP: Albareda Tiana, S Data d'inici: 05/12/2023 Data de finalització: 05/12/2025
    Entitat finançadora: Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca AGAUR Codi de l'entitat finançadora: AGAUR
  • EMPREMTA (CO)4
    IP: Graell, M. Data d'inici: 15/09/2021 Data de finalització: 15/09/2025
    Entitat finançadora: Ajuntament de Barcelona Codi de l'entitat finançadora: Ajuntament de Barcelona, 21S04896
  • Kids Lab for Sustainability
    IP: Fuentes, M. Data d'inici: 15/12/2021 Data de finalització: 01/07/2024
    Entitat finançadora: Unión Europea Codi de l'entitat finançadora: Unión Europea-Proyecto ERASMUS
  • Climate Change related to Catholic Education as Subject in the HIE Programmes of Sciences Education
    IP: Fernández Morilla, M Data d'inici: 01/10/2020 Data de finalització: 30/09/2022
    Entitat finançadora: Unió Europea
  • Participen les comunitats religioses, presents a Catalunya en la cultura climàtica?
    IP: Albareda Tiana, S Data d'inici: 08/10/2019 Data de finalització: 02/02/2021
    Entitat finançadora: Agencia de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca Codi de l'entitat finançadora: RELIG 2018
  • Formació en alternança: espai per a la recerca i la construcció de sabers professionals
    IP: Fuertes, M. Teresa Data d'inici: 20/06/2018 Data de finalització: 31/12/2020
    Entitat finançadora: Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca AGAUR Codi de l'entitat finançadora: 2017 ARMIF 00001
  • Kitchen lab for kids
    IP: Fuertes, M. Teresa Data d'inici: 01/09/2018 Data de finalització: 31/08/2020
    Entitat finançadora: Unió Europea Codi de l'entitat finançadora: 2018-1-PL01-KA201-050857
  • Educación e innovación social para la sostenibilidad. Formación en las Universidades Españolas de profesionales como agentes de cambio para afrontar los retos de la sociedad - EDINSOST
    IP: Sagalàs, J.; Sánchez , F. Data d'inici: 01/09/2016 Data de finalització: 31/08/2019
    Entitat finançadora: MINISTERIO DE ECONOMIA Y COMPETITIVIDAD Codi de l'entitat finançadora: EDU2015-65574-R

Projectes

  • Red de Innovación Docente para promover el Consumo Sostenible en el Sistema Universitario Español
    IP: Albareda Tiana, S Data d'inici: 16/06/2018 Data de finalització: 31/07/2020
    Entitat finançadora: Universidad de Alcalá. Cátedra de Ética Ambiental

Publicacions

  • Revista Española de Orientación y Psicopedagogía, Guías que orientan a los docentes en un proyecto de Aprendizaje Servicio y educación para el desarrollo sostenible.
    Nom: Graell, M.; Fuentes, M.; Pujol Valls, M; Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2024
    Pàgina d'inici: 1 Pàgina final: 15 Vol.: En prensa
    ISSN o títol: 1139-7853
  • Worldviews: Environment, Culture, Religion, Similarities and Differences between Religious Communities in Addressing Climate Change: The Case of Catalonia
    Nom: Albareda Tiana, S; Fernández Morilla, M; Guitián, G.; (esborrar), F.; Hernández , J.; Chuvieco, E. Rol: Autor Data de publicació: 2024
    Pàgina d'inici: 1 Pàgina final: 29 Vol.: 28 Núm.: 1
    DOI: https://dx.doi.org/10.1163/15685357-tat00009 ISSN o títol: 1568-5357 13635247
  • International journal of sustainability in higher education (Online), Enhancing curricular integration of the SDGs: fostering active methodologies through cross-departmental collaboration in a Spanish university
    Nom: Albareda Tiana, S; Fernández Borsot, G.; Berbegal-Mirabent, Jasmina; Regadera, E.; Mas-Machuca, M.; Graell, M.; Manresa, A.; Fernández Morilla, M; Fuertes, M. Teresa; Gutiérrez, A.; Guardiola, J. Rol: Autor Data de publicació: 2024
  • WORLDVIEWS-GLOBAL RELIGIONS CULTURE AND ECOLOGY, Similarities and differences between religious communities in addressing climate change: the case of Catalonia
    Nom: Albareda Tiana, S; Fernández Morilla, M; Guitián, G.; Pérez-Madrid, F.; Hernández , J.; Chuvieco, E. Rol: Autor Data de publicació: 2023
    ISSN o títol: 1568-5357
  • Human Review. International Humanities Review / Revista Internacional de Humanidades, Curricular proposal for teaching catholic religion and promotion of climate change PROPUESTA CURRICULAR DE ENSEÑANZA DE RELIGIÓN CATÓLICA Y PROMOCIÓN DE LA ACCIÓN CLIMÁTICA
    Nom: Fernández Morilla, M; Albareda Tiana, S; Fuertes, M. Teresa; Graell, M.; Jiménez, E. Rol: Autor Data de publicació: 2022
    Vol.: 11
  • Trends in Higher Education, Transformative Education for Sustainable Consumption
    Nom: Garcia-Gonzalez, E.; Albareda Tiana, S; Solís-Espallargas, C.; Jiménez-Fontana, R. Rol: Autor Data de publicació: 2022
    Pàgina d'inici: 1 Pàgina final: 15 Vol.: 1 Núm.: 1
    DOI: https://dx.doi.org/10.3390/higheredu1010001 ISSN o títol: 2813-4346
  • CIDUI Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació, Escoles que eduquen en la diversitat com a eina formadora interdisciplinar de futurs mestres
    Nom: Fuentes, M.; Graell, M.; Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2021
    Pàgina d'inici: 1 Pàgina final: 12 Vol.: 1 Núm.: 5
    ISSN o títol: 2385-6203
  • Sustainability, Sustainability Education in the Spanish Higher Education System: Faculty Practice, Concerns and Needs
    Nom: Busquets, P.; Segalas, J.; Gomera, A.; Antunez, M.; Ruiz-Morales, J.; Albareda Tiana, S; Miñano, R. Rol: Autor Data de publicació: 2021
    Vol.: 13 Núm.: 15
    DOI: https://dx.doi.org/10.3390/su13158389 ISSN o títol: 2071-1050
  • Revista Mexicana de Política Exterior, La igualdad de género y la educación como ejes transversales de la Agenda 2030
    Nom: García, G.; Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2020
    Pàgina d'inici: 195 Pàgina final: 208 Núm.: 118
    ISSN o títol: 2594-2441
  • Enseñanza de las ciencias, Evaluar competencias en sostenibilidad en los grados y posgrados de educación: propuesta de un instrumento
    Nom: Albareda Tiana, S; Azcárate, P.; Múñoz, J.M.; Valderrama-Hernández, R.; Ruíz-Morales, J. Rol: Autor Data de publicació: 2019
    Pàgina d'inici: 11 Pàgina final: 29 Vol.: 37 Núm.: 3
  • Sustainability, Implementing pedagogical approaches for ESD in initial teacher training at Spanish universities
    Nom: Albareda Tiana, S; Garcia-Gonzalez, E.; Jiménez-Fontana, R.; Solís-Espallargas, C. Rol: Autor Data de publicació: 2019
    Vol.: 11 Núm.: 18
    DOI: https://dx.doi.org/10.3390/su11184927 ISSN o títol: 2071-1050
  • Revista de Educación Ambiental y Sostenibilidad, Objetivo de Desarrollo Sostenible nº 12: Consumo y Producción Sostenible. Estudio sobre hábitos de consumo de los estudiantes
    Nom: Fernández Morilla, M; Fernández, M.; Vidal Raméntol, S; Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2019
    Pàgina d'inici: 1201 Pàgina final: 1 Vol.: 1 Núm.: 1
  • International journal of Research science and Management, Encouraging sustainable consumption patterns through mathematics and experimental science in higher education
    Nom: Fernández Morilla, M; Albareda Tiana, S; Fernández, M.; Vidal Raméntol, S Rol: Autor Data de publicació: 2018
    Pàgina d'inici: 67 Pàgina final: 83 Vol.: 5 Núm.: 11
    DOI: https://dx.doi.org/10.5281/zenodo.1745058 ISSN o títol: 2349-5197
  • Sustainability, Holistic Approaches to Develop Sustainability and Research Competencies in Pre-Service Teacher Training
    Nom: Albareda Tiana, S; Vidal Raméntol, S; Pujol Valls, M; Fernández Morilla, M Rol: Autor Data de publicació: 2018
    Vol.: 10 Núm.: 10
    DOI: https://dx.doi.org/10.3390/su10103698 ISSN o títol: 2071-1050
  • Temps d'Educació, En el camino hacia el compromiso ambiental: estudio sobre hábitos de consumo personales
    Nom: Fernández Morilla, M; Albareda Tiana, S; Vidal Raméntol, S Rol: Autor Data de publicació: 2018
    Pàgina d'inici: 143 Pàgina final: 160 Núm.: 54
    DOI: https://dx.doi.org/10.1344/TE2018.54.9 ISSN o títol: 0214-7351
  • International journal of sustainability in higher education, Implementing the sustainable development goals at University level
    Nom: Albareda Tiana, S; Vidal Raméntol, S; Fernández Morilla, M Rol: Autor Data de publicació: 2018
    Pàgina d'inici: 473 Pàgina final: 497 Vol.: 19 Núm.: 3
  • Palabra, La teología avala la conversión ecológica que propone la Iglesia
    Nom: Chuvieco, E.; Albareda Tiana, S; Puig, J. Rol: Autor Data de publicació: 2017
    Pàgina d'inici: 2 Pàgina final: 5
  • Revista Iberoamericana de Educación, Barreras para la sostenibilidad integral en la Universidad
    Nom: Albareda Tiana, S; Fernández Morilla, M; Mallarach, J.; Vidal Raméntol, S Rol: Autor Data de publicació: 2017
    Pàgina d'inici: 253 Pàgina final: 272 Vol.: 73
    DOI: https://dx.doi.org/10.35362/rie730301 ISSN o títol: 1022-6508
  • Observatotio de Cooperación Universitaria al Desarrollo (OCUD). CRUE, Taller Transversal de Sostenibilidad: Consumo Sostenible
    Nom: Albareda Tiana, S; Fernández Morilla, M Rol: Autor Data de publicació: 2016
  • International journal of sustainability in higher education, A collaborative programme in sustainability and social responsibility
    Nom: Albareda Tiana, S; Alférez Villarreal, A Rol: Autor Data de publicació: 2016
    Pàgina d'inici: 719 Pàgina final: 736 Vol.: 17 Núm.: 5
  • European Journal of Sustainable Development, Religions and Global Sustainability. A research study in Catalonia
    Nom: Albareda Tiana, S; Gas-Aixendri, M. Rol: Autor Data de publicació: 2016
    Pàgina d'inici: 61 Pàgina final: 71 Vol.: 5 Núm.: 4
  • Scripta theologica, Aportaciones de la Laudato si' en el contexto de la Agenda 2030 para el Desarrollo Sostenible
    Nom: Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2016
    Pàgina d'inici: 443 Pàgina final: 462 Vol.: 48 Núm.: 2
  • Journal of cleaner production, Methodological approaches to change consumption habits of future teachers in Barcelona, Spain: reducing their personal ecological footprint
    Nom: Fernández Morilla, M; Alférez Villarreal, A; Vidal Raméntol, S; Fernández, M.; Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2016
    Pàgina d'inici: 154 Pàgina final: 163 Núm.: 6710
  • Paripex - Indian Journal of Research, Formation and Regression of the Ebro Delta: Ethical Implications of Human Intervention (Tree Cutting and Dam Cosnstruction) in the Natural Environment
    Nom: Armengou, Jaume; Albareda Tiana, S; Bosch Rabell, M; Corcó, Josep Rol: Autor Data de publicació: 2015
    Pàgina d'inici: 296 Pàgina final: 301 Vol.: IV Núm.: Issue 6
    ISSN o títol: 2250-1991
  • Opción, Sostenibilización curricular en la educación superior: propuesta metodológica
    Nom: Fernández Morilla, M; Fuertes, M. Teresa; Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2015
    Pàgina d'inici: 284 Pàgina final: 304 Vol.: Especial Núm.: 6
    ISSN o títol: 1012-1587
  • Revista de Comunicación de la SEECI, Competencias genéricas en sostenibilidad en la educación superior. Revisión y compilación
    Nom: Albareda Tiana, S; Gonzalvo-Cirac, M. Rol: Autor Data de publicació: 2013
    Pàgina d'inici: 141 Pàgina final: 159 Núm.: 32
  • Población y Salud en Mesoamérica, Epidemiología, medio ambiente y desigualdades por género en Tarragona, una provincia de Cataluña (España), 1960-1990
    Nom: Gonzalvo-Cirac, M.; Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2013
    Pàgina d'inici: 1 Pàgina final: 16 Vol.: 10 Núm.: 2
    DOI: https://dx.doi.org/10.15517/psm.v10i2.8516 ISSN o títol: 1659-0201
  • Excerpta e Dissertationibus in Sacra Theologia, Mujer, ecología y sostenibilidad. Elementos de convergencia entre el ecofeminismo de Vandana Shiva y las enseñanzas sociales de la Iglesia
    Nom: Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2011
    Pàgina d'inici: 159 Pàgina final: 277 Vol.: 58
    ISSN o títol: 0214-6827
  • Temes davui. Revista de Teologia i Qüestions actuals, Ecofeminisme i sostenibilitat. Arrels filosòfiques de l'ecofeminisme i les seves inspiradores
    Nom: Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2010
    Pàgina d'inici: 38 Pàgina final: 47 Vol.: 38
    ISSN o títol: B-5104-98
  • La Escuela en Acción. Revista de Pedagogía, Observación e identificación de aves.
    Nom: Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 1994
    Pàgina d'inici: 59 Pàgina final: 65 Vol.: IX
    ISSN o títol: 0212-27804

Publicacions

  • Metodologías docentes activas para implementar los Objetivos de Desarrollo Sostenible (ODS) de manera interdisciplinaria a UIC Barcelona
    Data de publicació: 2022 Isbn: 978-84-125693-9-1
  • Guia interreligiosa de bones pràctiques en cultura climàtica
    Data de publicació: 2021 Isbn: 978-84-09-28544-0
  • Reconciliarse con el planeta. La sostenibilidad como nuevo paradigma
    Data de publicació: 2015 Isbn: 978-84-313-3030-9

Publicacions

  • “Steam al aire libre en la educación para el desarrollo sostenible en educación infantil a través del inquiry-based learning: experiencia y opiniones de los docentes”. “Recursos para una salud medioambiental y humana sostenibles”
    Nom: Fuentes, M.; Albareda Tiana, S; Balaguer Fàbregas, Maria Carmen; Fernández Morilla, M; Fuertes, M. Teresa Rol: Autor Data de publicació: 06/01/2024
    Pàgina d'inici: 1 Pàgina final: 13
    ISBN: 978-3-631-91607-0
  • Estrategias de integración curricular de los objetivos de desarrollo sostenible en el aula universitaria. Realidades y desafíos de una experiencia multidisciplinar. Los objetivos de desarrollo sostenible en el aula universitaria: estrategias de intervención
    Nom: Albareda Tiana, S; Berbegal-Mirabent, J.; Graell, M.; Mas-Machuca, M. Rol: Autor Data de publicació: 30/01/2023
    Pàgina d'inici: 175 Pàgina final: 189
  • Enseñanza de la religión católica vinculada con el estudio del cambio climático y fomento de la acción climática. Repensar las humanidades en el siglo XXI
    Nom: Fernández Morilla, M; Albareda Tiana, S; Jiménez, E.; Vidal Raméntol, S Rol: Autor Data de publicació: 2022
    ISBN: 978-84-1124-306-3
  • Role of Religions on Climate Action. Climate Action. Encyclopedia of the UN Sustainable Development Goals. Leal Filho W., Azul A.M., Brandli L., Özuyar P.G., Wall T. (eds)
    Nom: Albareda Tiana, S; Fernández Morilla, M Rol: Autor Data de publicació: 12/09/2021
    ISBN: 978-3-319-71063-1
  • Taller Transversal de Sostenbilidad. Implementando la Agenda 2030 en la universidad. Casos inspiradores de educación para los ODS en las universidades españolas
    Nom: Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 05/06/2020
    Pàgina d'inici: 62 Pàgina final: 63
  • Teología para la sostenibilidad. Repensar la sostenibilidad. Enriquez Sánchez, J.M.; Duce Díaz, C. y Miguel González, L.J. (Eds)
    Nom: Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2020
    Pàgina d'inici: 353 Pàgina final: 370
  • Empowering and mobilizing youth for SDG 12. Encyclopedia of the UN Sustainable Development Goals. Leal Filho, W. et al. (Eds)
    Nom: Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2019
    ISBN: 2523-7403
  • The EDINSOST Project: Implementing the Sustainable Development Goals at University level.. Universities as Living Labs for Sustainable Development: Supporting the Implementation of the Sustainable Development Goals
    Nom: Albareda Tiana, S; Ruíz-Morales, J.; Azcárate, P.; Valderrama, R.; Múñoz, J.M Rol: Autor Data de publicació: 2019
    Pàgina d'inici: 193 Pàgina final: 210
    ISBN: 978-3-030-15604-6
  • The Role of Religion in Global Sustainability: A Study on Catalonia’s Contribution to Sustainable Development Goals. Leal Filho W., Consorte McCrea A. (eds) Sustainability and the Humanities
    Nom: Gas-Aixendri, M.; Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2019
    Pàgina d'inici: 1 Pàgina final: 18
    ISBN: 978-3-319-95336-6
  • Habilitar a los estudiantes del grado de educación para trabajar los ODS.Taller de Alimentación sostenible. Alfabetización digital e informacional
    Nom: Albareda Tiana, S; Vidal Raméntol, S Rol: Autor Data de publicació: 2018
    Pàgina d'inici: 31 Pàgina final: 46
    ISBN: 978-84-17690-06-9
  • Escenarios metodológicos para la promoción de la ética ambiental en la docencia universitaria. Valores y compromisos en la conservación ambiental. Actas del I Congreso Español de Ecoética. Chuvieco, E. y Burgui, M
    Nom: Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2017
    Pàgina d'inici: 32 Pàgina final: 35
    ISBN: 978-84-946864-9-8
  • Aportaciones de las religiones a la cohesión social y a la sostenibilidad. Gobernanza y Religión
    Nom: Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2016
    Pàgina d'inici: 17 Pàgina final: 30
    ISBN: 978-84-16383-42-9.
  • Pobreza y Desarrollo humano. International Conference Family and Society
    Nom: Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2015
    Pàgina d'inici: 673 Pàgina final: 690
    ISBN: 978-84-606-8395-7
  • The Civilising Footprint: Exposing and Appreciating the Interdependencies of glocal sustainability. Family and Sustainable Development
    Nom: Albareda Tiana, S; Vidal Rodà, E Rol: Autor Data de publicació: 2015
    Pàgina d'inici: 367 Pàgina final: 376
    ISBN: 978-84-9098-530-4
  • Escenarios para el desarrollo de las competencias: científica, didáctica y de trabajo cooperativo en grupos heterogéneos, en el Grado de Educación Primaria. II Congreso Internacional de Ciencias de la Educación y del Desarrollo
    Nom: Albareda Tiana, S; Fernández Morilla, M Rol: Autor Data de publicació: 2015
    ISBN: En premsa
  • Evaluación de competencias genéricas en Sostenibilidad y Responsabilidad Social Universitaria. Experiencias en Docencia Superior
    Nom: Fuertes, M. Teresa; Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2014
    Pàgina d'inici: 141 Pàgina final: 159
    ISBN: 978-84-5705-3-0
  • General skills assessment of sustainability and social responsibility in college. Case Studies in Higher Education
    Nom: Fuertes, M. Teresa; Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2014
    Pàgina d'inici: 149 Pàgina final: 164
    ISBN: 978-1-312-18775-7
  • Evaluación de competencias genéricas en sostenibilidad y responsabilidad social universitaria. Experiencia en docencia superior. Del Valle Mejías, Mª E. (Coord)
    Nom: Fuertes, M. Teresa; Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2014
    Pàgina d'inici: 221 Pàgina final: 242
    ISBN: 978-84-297-7177-0
  • Reducir la Huella Ecológica. Workshop interfacultativo. Retos actuales de educación y salud transcultural II
    Nom: Vidal Raméntol, S; Albareda Tiana, S; Alférez Villarreal, A; Fernández Morilla, M; Puig, J. Rol: Autor Data de publicació: 2014
    Pàgina d'inici: 216 Pàgina final: 223
    ISBN: 9788416027248
  • Disminución de la Huella Ecológica de los estudiantes. Un caso práctico de sostenibilización curricular. Construyendo la nueva enseñanza superior
    Nom: Fernández Morilla, M; Albareda Tiana, S; Vidal Raméntol, S Rol: Autor Data de publicació: 2014
    Pàgina d'inici: 193 Pàgina final: 201
    ISBN: 978-84-481-9745-2
  • Educacional nutricional participativa como innovación docente en la formación de maestros del Grado en Educación Primaria. Experiencias e innovación docente en el contexto actual de la docencia universitaria
    Nom: Albareda Tiana, S; Fernández Morilla, M; Alférez Villarreal, A; Puig, J.; Vidal Raméntol, S Rol: Autor Data de publicació: 2014
    Pàgina d'inici: 589 Pàgina final: 593
    ISBN: 9788415524151
  • Alta contribución de la Huella de Alimentos a la Huella Ecológica de los estudiantes: Detección de necesidades educativas.. Retos actuales de educación y salud transcultural I
    Nom: Fernández Morilla, M; Albareda Tiana, S; Vidal Raméntol, S Rol: Autor Data de publicació: 2014
    Pàgina d'inici: 341 Pàgina final: 349
    ISBN: 9788416027231
  • La sostenibilidad como elemento de convergencia entre religiones. La gobernanaza de la diversidad religiosa. Personalidad y territorialidad en las sociedades multiculturales
    Nom: Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2013
    Pàgina d'inici: 379 Pàgina final: 388
    ISBN: 978-84-9059-092-8
  • Escenarios metodológicos para la implementación de competencias en sostenibilidad en la Universidad. Aproximación a la Sostenibilidad Curricular
    Nom: Albareda Tiana, S; Vidal Raméntol, S; Alférez Villarreal, A; Fernández Morilla, M; Puig, J. Rol: Autor Data de publicació: 2013
    Pàgina d'inici: Capítulo II
    ISBN: 978-84-95433-60-2
  • Aportaciones del ecofeminismo al paradigma de la sostenibilidad. Ideología de género. Perspectivas filosófica-antropológica y social
    Nom: Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2011
    Pàgina d'inici: 397 Pàgina final: 402
    ISBN: 978-9968-41-208-7
  • Alianza entre el ser humano y el medio ambiente. El desarrollo humano integral: comentarios interdisciplinares a la encíclica "Caritas in veritate" de Benedicto XVI
    Nom: Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2010
    Pàgina d'inici: 195 Pàgina final: 211
    ISBN: 978-84-938401-0-5

Assignatures impartides

Curs 2024-2025 - Període: 01/09/2024 - 31/08/2025
  • Grau
    Grau en Educació Infantil
    • - Treball Final de Grau
    Grau en Educació Primària
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 3
    • - Treball Final de Grau
  • Màster oficial
    Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes
    • - Complements per a la Formació Disciplinària Biologia/Geologia
Curs 2023-2024 - Període: 01/09/2023 - 31/08/2024
  • Grau
    Grau en Educació Infantil
    • - Treball Final de Grau
    Grau en Educació Primària
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 3
    • - Treball Final de Grau
  • Màster oficial
    Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes
    • - Complements per a la Formació Disciplinària Biologia/Geologia
Curs 2022-2023 - Període: 01/09/2022 - 31/08/2023
  • Grau
    Grau en Educació Primària
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 3
    • - Treball Final de Grau
  • Màster oficial
    Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes
    • - Complements per a la Formació Disciplinària Biologia/Geologia
  • Altres
    Màster en Comunicació, Gestió de Marca i Sostenibilitat en la Indústria de la Moda
    • - Mòdul 3: Estratègia de Comunicació i Social Media Plan
Curs 2021-2022 - Període: 01/09/2021 - 31/08/2022
  • Grau
    Grau en Educació Infantil
    • - Treball Final de Grau
    Grau en Educació Primària
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 3
    • - Treball Final de Grau
Curs 2020-2021 - Període: 01/09/2020 - 31/08/2021
  • Grau
    Grau en Educació Primària
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 2
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 3
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 1
Curs 2019-2020 - Període: 01/09/2019 - 31/08/2020
  • Grau
    Grau en Educació Primària
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 1
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 3
  • Altres
    Postgrau en Docència de Religió Catòlica en Educació Infantil i Primària
    • - Cristianisme: Missatge i Moral
Curs 2018-2019 - Període: 01/09/2018 - 31/08/2019
  • Grau
    Grau en Educació Primària
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 3
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 1
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 2
Curs 2017-2018 - Període: 01/09/2017 - 31/08/2018
  • Grau
    Grau en Educació Primària
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 3
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 1
    • - Treball Final de Grau
  • Altres
    Postgrau de Capacitació Acadèmica per a la Docència de Religió Catòlica en Educació Infantil i Primària
    • - Cristianisme: Missatge i Moral
Curs 2016-2017 - Període: 01/09/2016 - 31/08/2017
  • Grau
    Grau en Educació Infantil
    • - Anatomia, Fisiologia i Neurologia del Llenguatge
    Grau en Educació Primària
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 3
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 1
    • - Anatomia, Fisiologia i Neurologia del Llenguatge
Curs 2015-2016 - Període: 01/09/2015 - 31/08/2016
  • Grau
    Grau en Educació Infantil
    • - Treball Final de Grau
    Grau en Educació Primària
    • - Treball Final de Grau
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 3
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 1
  • Altres
    Postgrau de Capacitació Acadèmica per a la Docència de Religió Catòlica en Educació Infantil i Primària
    • - Cristianisme: Missatge i Moral
Curs 2014-2015 - Període: 01/09/2014 - 31/08/2015
  • Grau
    Grau en Educació Infantil
    • - Treball Final de Grau
    Grau en Educació Primària
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 2
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 1
    • - Treball Final de Grau
  • Altres
    Postgrau de Capacitació Acadèmica per a la Docència de Religió Catòlica en Educació Infantil i Primària
    • - Cristianisme: Missatge i Moral
Curs 2013-2014 - Període: 01/09/2013 - 31/08/2014
  • Grau
    Grau en Educació Infantil
    • - Pràctiques Escolars 2
    Grau en Educació Primària
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 1
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 2
    • - Pràctiques Escolars 2
  • Altres
    Postgrau de Capacitació Acadèmica per a la Docència de Religió Catòlica en Educació Infantil i Primària
    • - Missatge i Moral Cristiana
Curs 2012-2013 - Període: 01/09/2012 - 31/08/2013
  • Grau
    Grau en Educació Infantil
    • - Pràctiques Escolars II
    • - Treball Final de Grau
    Grau en Educació Primària
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 1
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 2
    • - Treball Final de Grau
  • Altres
    Postgrau en Declaració Eclesiàstica de Competència Acadèmica
    • - Missatge i Moral Cristiana
Curs 2011-2012 - Període: 01/09/2011 - 31/08/2012
  • Grau
    Grau en Educació Infantil
    • - Pràctiques Escolars II
    Grau en Educació Primària
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 2
    • - Pràctiques Escolars II
  • Altres
    Postgrau en Declaració Eclesiàstica de Competència Acadèmica
    • - Missatge i Moral Cristiana
Curs 2010-2011 - Període: 01/09/2010 - 31/08/2011
  • Grau
    Grau en Educació Primària
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 2
  • Diplomatura
    Mestre. Especialitat d'Educació Infantil
    • - Educació Ambiental, Consum i Salut
    • - Practicum 3
    Mestre. Especialitat d'Educació Primària
    • - CC. de la Natura i la seva Didàctica 2
    • - CC. de la Natura i la seva Didàctica 1
    • - Educació Ambiental, Consum i Salut
    • - Practicum 3
  • Altres
    Postgrau en Declaració Eclesiàstica de Competència Acadèmica
    • - Missatge i Moral Cristiana
Curs 2009-2010 - Període: 01/09/2009 - 31/08/2010
  • Diplomatura
    Mestre. Especialitat d'Educació Infantil
    • - Educació Ambiental, Consum i Salut
    • - Coneixement Medi Natural, Social i Cultural
    • - Practicum 2
    • - Practicum 3
    Mestre. Especialitat d'Educació Primària
    • - Educació Ambiental, Consum i Salut
    • - CC. de la Natura i la seva Didàctica 2
    • - Practicum 2
    • - Practicum 3
Curs 2008-2009 - Període: 01/09/2008 - 31/08/2009
  • Diplomatura
    Mestre. Especialitat d'Educació Infantil
    • - Coneixement Medi Natural, Social i Cultural
    • - Practicum 1
    Mestre. Especialitat d'Educació Primària
    • - CC. de la Natura i la seva Didàctica 2
    • - CC. de la Natura i la seva Didàctica 1
    • - Practicum 1
Curs 2007-2008 - Període: 01/09/2007 - 31/08/2008
  • Diplomatura
    Mestre. Especialitat d'Educació Infantil
    • - Coneixement Medi Natural, Social i Cultural
    Mestre. Especialitat d'Educació Primària
    • - CC. de la Natura i la seva Didàctica 2
    • - CC. de la Natura i la seva Didàctica 1
Curs 2006-2007 - Període: 01/09/2006 - 31/08/2007
  • Diplomatura
    Mestre. Especialitat d'Educació Primària
    • - CC. de la Natura i la seva didàctica 2

Formació acadèmica

  • Doctorado en Teología
  • Universidad de Navarra
  • Programa de Especialización en Investigación en el Aula
  • Universidad de Navarra. Facultad de Fiolosofía y Letras. sección de Ciencias de la Educación
  • Introducción a la mineralogía y a la química mineral
  • Asociación Nacional de Químicos de España
  • Postgrado en Educación Ambiental
  • Universitat Autónoma de Barcelona
  • Arquitectura del Paisaje
  • Universitat Politècnica de Catalunya
  • Licenciatura en Biologia. Especialidad Biologia Fonamental.
  • Universidad de Oviedo
  • Licenciatura en Teologia Moral y Espiritual.
  • Universidad de Navarra

Reconeixements

  • III Beca Puig en Innovació Docent
    El Jurado valora la rigurosidad y variedad de los proyectos presentados en esta tercera edición de la Beca Fundació Puig en Innovación Docente y agradece a los 54 profesores implicados en dichos proyectos su participación en dicha convocatoria. Esta implicación de los docentes se manifiesta principalmente en la alta interdisciplinariedad, el alto grado de motivación del profesorado de UIC Barcelona y la evolución en la rigurosidad y presentación de los proyectos. El Jurado de esta edición ha decidido otorgar un único premio de 9.580 €. El proyecto ganador es una propuesta innovadora sólida y consistente, presentada de forma muy rigurosa y estructurada. El jurado valora muy positivamente la promoción de los ODS como idea innovadora, así como la interdisciplinariedad del proyecto, con la vinculación de muchas y diversas disciplinas. Así mismo se reconoce la gran labor de coordinación y estructuración de la idea, que aportará mucho valor a numerosos estudiantes de UIC Barcelona., 2020
  • Premi Innovació docent
    La gamificación y el desarrollo del pensamiento computacional: aplicaciones móviles y robótica educativa para la adquisición de la competencia digital y la competencia digital docente, 2016
  • INTES
    2º Premio por el Proyecto de Educación Ambiental desarrollado en el Colegio Montespiño (A Coruña), 1995

Línies de recerca

Esducació per a la sostenibilitat, Consum sostenible, Innovació docent per a la sostenibilització curricular, Sostanibilitat com a element de convergència entre les religions, Empoderament dels joves per l'acció climàtica.

Competitius

No competitius

  • Mesurar l’impacte positiu de les accions fetes per mitigar el canvi climàtic. Educació climàtica a la Universitat i des de la Universitat
    IP: Albareda Tiana, S Data d'inici: 29/01/2024 Data de finalització: 29/01/2026
    Entitat finançadora: Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca AGAUR Codi de l'entitat finançadora: AGAUR
  • Mesurar l'impacte positiu de les accions fetes per mitigar el canvi climàtic. Educació climàtica a la Universitat i des de la Universitat
    IP: Albareda Tiana, S Data d'inici: 05/12/2023 Data de finalització: 05/12/2025
    Entitat finançadora: Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca AGAUR Codi de l'entitat finançadora: AGAUR
  • Mesurar l'impacte positiu de les accions fetes per mitigar el canvi climàtic. Educació climàtica a la Universitat i des de la Universitat
    IP: Albareda Tiana, S Data d'inici: 05/12/2023 Data de finalització: 05/12/2025
    Entitat finançadora: Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca AGAUR Codi de l'entitat finançadora: AGAUR
  • EMPREMTA (CO)4
    IP: Graell, M. Data d'inici: 15/09/2021 Data de finalització: 15/09/2025
    Entitat finançadora: Ajuntament de Barcelona Codi de l'entitat finançadora: Ajuntament de Barcelona, 21S04896
  • Kids Lab for Sustainability
    IP: Fuentes, M. Data d'inici: 15/12/2021 Data de finalització: 01/07/2024
    Entitat finançadora: Unión Europea Codi de l'entitat finançadora: Unión Europea-Proyecto ERASMUS
  • Climate Change related to Catholic Education as Subject in the HIE Programmes of Sciences Education
    IP: Fernández Morilla, M Data d'inici: 01/10/2020 Data de finalització: 30/09/2022
    Entitat finançadora: Unió Europea
  • Participen les comunitats religioses, presents a Catalunya en la cultura climàtica?
    IP: Albareda Tiana, S Data d'inici: 08/10/2019 Data de finalització: 02/02/2021
    Entitat finançadora: Agencia de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca Codi de l'entitat finançadora: RELIG 2018
  • Formació en alternança: espai per a la recerca i la construcció de sabers professionals
    IP: Fuertes, M. Teresa Data d'inici: 20/06/2018 Data de finalització: 31/12/2020
    Entitat finançadora: Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca AGAUR Codi de l'entitat finançadora: 2017 ARMIF 00001
  • Kitchen lab for kids
    IP: Fuertes, M. Teresa Data d'inici: 01/09/2018 Data de finalització: 31/08/2020
    Entitat finançadora: Unió Europea Codi de l'entitat finançadora: 2018-1-PL01-KA201-050857
  • Educación e innovación social para la sostenibilidad. Formación en las Universidades Españolas de profesionales como agentes de cambio para afrontar los retos de la sociedad - EDINSOST
    IP: Sagalàs, J.; Sánchez , F. Data d'inici: 01/09/2016 Data de finalització: 31/08/2019
    Entitat finançadora: MINISTERIO DE ECONOMIA Y COMPETITIVIDAD Codi de l'entitat finançadora: EDU2015-65574-R
  • Red de Innovación Docente para promover el Consumo Sostenible en el Sistema Universitario Español
    IP: Albareda Tiana, S Data d'inici: 16/06/2018 Data de finalització: 31/07/2020
    Entitat finançadora: Universidad de Alcalá. Cátedra de Ética Ambiental

Articles

Llibres

Capítols de llibre

  • Revista Española de Orientación y Psicopedagogía, Guías que orientan a los docentes en un proyecto de Aprendizaje Servicio y educación para el desarrollo sostenible.
    Nom: Graell, M.; Fuentes, M.; Pujol Valls, M; Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2024
    Pàgina d'inici: 1 Pàgina final: 15 Vol.: En prensa
    ISSN o títol: 1139-7853
  • Worldviews: Environment, Culture, Religion, Similarities and Differences between Religious Communities in Addressing Climate Change: The Case of Catalonia
    Nom: Albareda Tiana, S; Fernández Morilla, M; Guitián, G.; (esborrar), F.; Hernández , J.; Chuvieco, E. Rol: Autor Data de publicació: 2024
    Pàgina d'inici: 1 Pàgina final: 29 Vol.: 28 Núm.: 1
    DOI: https://dx.doi.org/10.1163/15685357-tat00009 ISSN o títol: 1568-5357 13635247
  • International journal of sustainability in higher education (Online), Enhancing curricular integration of the SDGs: fostering active methodologies through cross-departmental collaboration in a Spanish university
    Nom: Albareda Tiana, S; Fernández Borsot, G.; Berbegal-Mirabent, Jasmina; Regadera, E.; Mas-Machuca, M.; Graell, M.; Manresa, A.; Fernández Morilla, M; Fuertes, M. Teresa; Gutiérrez, A.; Guardiola, J. Rol: Autor Data de publicació: 2024
  • WORLDVIEWS-GLOBAL RELIGIONS CULTURE AND ECOLOGY, Similarities and differences between religious communities in addressing climate change: the case of Catalonia
    Nom: Albareda Tiana, S; Fernández Morilla, M; Guitián, G.; Pérez-Madrid, F.; Hernández , J.; Chuvieco, E. Rol: Autor Data de publicació: 2023
    ISSN o títol: 1568-5357
  • Human Review. International Humanities Review / Revista Internacional de Humanidades, Curricular proposal for teaching catholic religion and promotion of climate change PROPUESTA CURRICULAR DE ENSEÑANZA DE RELIGIÓN CATÓLICA Y PROMOCIÓN DE LA ACCIÓN CLIMÁTICA
    Nom: Fernández Morilla, M; Albareda Tiana, S; Fuertes, M. Teresa; Graell, M.; Jiménez, E. Rol: Autor Data de publicació: 2022
    Vol.: 11
  • Trends in Higher Education, Transformative Education for Sustainable Consumption
    Nom: Garcia-Gonzalez, E.; Albareda Tiana, S; Solís-Espallargas, C.; Jiménez-Fontana, R. Rol: Autor Data de publicació: 2022
    Pàgina d'inici: 1 Pàgina final: 15 Vol.: 1 Núm.: 1
    DOI: https://dx.doi.org/10.3390/higheredu1010001 ISSN o títol: 2813-4346
  • CIDUI Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació, Escoles que eduquen en la diversitat com a eina formadora interdisciplinar de futurs mestres
    Nom: Fuentes, M.; Graell, M.; Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2021
    Pàgina d'inici: 1 Pàgina final: 12 Vol.: 1 Núm.: 5
    ISSN o títol: 2385-6203
  • Sustainability, Sustainability Education in the Spanish Higher Education System: Faculty Practice, Concerns and Needs
    Nom: Busquets, P.; Segalas, J.; Gomera, A.; Antunez, M.; Ruiz-Morales, J.; Albareda Tiana, S; Miñano, R. Rol: Autor Data de publicació: 2021
    Vol.: 13 Núm.: 15
    DOI: https://dx.doi.org/10.3390/su13158389 ISSN o títol: 2071-1050
  • Revista Mexicana de Política Exterior, La igualdad de género y la educación como ejes transversales de la Agenda 2030
    Nom: García, G.; Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2020
    Pàgina d'inici: 195 Pàgina final: 208 Núm.: 118
    ISSN o títol: 2594-2441
  • Enseñanza de las ciencias, Evaluar competencias en sostenibilidad en los grados y posgrados de educación: propuesta de un instrumento
    Nom: Albareda Tiana, S; Azcárate, P.; Múñoz, J.M.; Valderrama-Hernández, R.; Ruíz-Morales, J. Rol: Autor Data de publicació: 2019
    Pàgina d'inici: 11 Pàgina final: 29 Vol.: 37 Núm.: 3
  • Sustainability, Implementing pedagogical approaches for ESD in initial teacher training at Spanish universities
    Nom: Albareda Tiana, S; Garcia-Gonzalez, E.; Jiménez-Fontana, R.; Solís-Espallargas, C. Rol: Autor Data de publicació: 2019
    Vol.: 11 Núm.: 18
    DOI: https://dx.doi.org/10.3390/su11184927 ISSN o títol: 2071-1050
  • Revista de Educación Ambiental y Sostenibilidad, Objetivo de Desarrollo Sostenible nº 12: Consumo y Producción Sostenible. Estudio sobre hábitos de consumo de los estudiantes
    Nom: Fernández Morilla, M; Fernández, M.; Vidal Raméntol, S; Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2019
    Pàgina d'inici: 1201 Pàgina final: 1 Vol.: 1 Núm.: 1
  • International journal of Research science and Management, Encouraging sustainable consumption patterns through mathematics and experimental science in higher education
    Nom: Fernández Morilla, M; Albareda Tiana, S; Fernández, M.; Vidal Raméntol, S Rol: Autor Data de publicació: 2018
    Pàgina d'inici: 67 Pàgina final: 83 Vol.: 5 Núm.: 11
    DOI: https://dx.doi.org/10.5281/zenodo.1745058 ISSN o títol: 2349-5197
  • Sustainability, Holistic Approaches to Develop Sustainability and Research Competencies in Pre-Service Teacher Training
    Nom: Albareda Tiana, S; Vidal Raméntol, S; Pujol Valls, M; Fernández Morilla, M Rol: Autor Data de publicació: 2018
    Vol.: 10 Núm.: 10
    DOI: https://dx.doi.org/10.3390/su10103698 ISSN o títol: 2071-1050
  • Temps d'Educació, En el camino hacia el compromiso ambiental: estudio sobre hábitos de consumo personales
    Nom: Fernández Morilla, M; Albareda Tiana, S; Vidal Raméntol, S Rol: Autor Data de publicació: 2018
    Pàgina d'inici: 143 Pàgina final: 160 Núm.: 54
    DOI: https://dx.doi.org/10.1344/TE2018.54.9 ISSN o títol: 0214-7351
  • International journal of sustainability in higher education, Implementing the sustainable development goals at University level
    Nom: Albareda Tiana, S; Vidal Raméntol, S; Fernández Morilla, M Rol: Autor Data de publicació: 2018
    Pàgina d'inici: 473 Pàgina final: 497 Vol.: 19 Núm.: 3
  • Palabra, La teología avala la conversión ecológica que propone la Iglesia
    Nom: Chuvieco, E.; Albareda Tiana, S; Puig, J. Rol: Autor Data de publicació: 2017
    Pàgina d'inici: 2 Pàgina final: 5
  • Revista Iberoamericana de Educación, Barreras para la sostenibilidad integral en la Universidad
    Nom: Albareda Tiana, S; Fernández Morilla, M; Mallarach, J.; Vidal Raméntol, S Rol: Autor Data de publicació: 2017
    Pàgina d'inici: 253 Pàgina final: 272 Vol.: 73
    DOI: https://dx.doi.org/10.35362/rie730301 ISSN o títol: 1022-6508
  • Observatotio de Cooperación Universitaria al Desarrollo (OCUD). CRUE, Taller Transversal de Sostenibilidad: Consumo Sostenible
    Nom: Albareda Tiana, S; Fernández Morilla, M Rol: Autor Data de publicació: 2016
  • International journal of sustainability in higher education, A collaborative programme in sustainability and social responsibility
    Nom: Albareda Tiana, S; Alférez Villarreal, A Rol: Autor Data de publicació: 2016
    Pàgina d'inici: 719 Pàgina final: 736 Vol.: 17 Núm.: 5
  • European Journal of Sustainable Development, Religions and Global Sustainability. A research study in Catalonia
    Nom: Albareda Tiana, S; Gas-Aixendri, M. Rol: Autor Data de publicació: 2016
    Pàgina d'inici: 61 Pàgina final: 71 Vol.: 5 Núm.: 4
  • Scripta theologica, Aportaciones de la Laudato si' en el contexto de la Agenda 2030 para el Desarrollo Sostenible
    Nom: Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2016
    Pàgina d'inici: 443 Pàgina final: 462 Vol.: 48 Núm.: 2
  • Journal of cleaner production, Methodological approaches to change consumption habits of future teachers in Barcelona, Spain: reducing their personal ecological footprint
    Nom: Fernández Morilla, M; Alférez Villarreal, A; Vidal Raméntol, S; Fernández, M.; Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2016
    Pàgina d'inici: 154 Pàgina final: 163 Núm.: 6710
  • Paripex - Indian Journal of Research, Formation and Regression of the Ebro Delta: Ethical Implications of Human Intervention (Tree Cutting and Dam Cosnstruction) in the Natural Environment
    Nom: Armengou, Jaume; Albareda Tiana, S; Bosch Rabell, M; Corcó, Josep Rol: Autor Data de publicació: 2015
    Pàgina d'inici: 296 Pàgina final: 301 Vol.: IV Núm.: Issue 6
    ISSN o títol: 2250-1991
  • Opción, Sostenibilización curricular en la educación superior: propuesta metodológica
    Nom: Fernández Morilla, M; Fuertes, M. Teresa; Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2015
    Pàgina d'inici: 284 Pàgina final: 304 Vol.: Especial Núm.: 6
    ISSN o títol: 1012-1587
  • Revista de Comunicación de la SEECI, Competencias genéricas en sostenibilidad en la educación superior. Revisión y compilación
    Nom: Albareda Tiana, S; Gonzalvo-Cirac, M. Rol: Autor Data de publicació: 2013
    Pàgina d'inici: 141 Pàgina final: 159 Núm.: 32
  • Población y Salud en Mesoamérica, Epidemiología, medio ambiente y desigualdades por género en Tarragona, una provincia de Cataluña (España), 1960-1990
    Nom: Gonzalvo-Cirac, M.; Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2013
    Pàgina d'inici: 1 Pàgina final: 16 Vol.: 10 Núm.: 2
    DOI: https://dx.doi.org/10.15517/psm.v10i2.8516 ISSN o títol: 1659-0201
  • Excerpta e Dissertationibus in Sacra Theologia, Mujer, ecología y sostenibilidad. Elementos de convergencia entre el ecofeminismo de Vandana Shiva y las enseñanzas sociales de la Iglesia
    Nom: Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2011
    Pàgina d'inici: 159 Pàgina final: 277 Vol.: 58
    ISSN o títol: 0214-6827
  • Temes davui. Revista de Teologia i Qüestions actuals, Ecofeminisme i sostenibilitat. Arrels filosòfiques de l'ecofeminisme i les seves inspiradores
    Nom: Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2010
    Pàgina d'inici: 38 Pàgina final: 47 Vol.: 38
    ISSN o títol: B-5104-98
  • La Escuela en Acción. Revista de Pedagogía, Observación e identificación de aves.
    Nom: Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 1994
    Pàgina d'inici: 59 Pàgina final: 65 Vol.: IX
    ISSN o títol: 0212-27804
  • Metodologías docentes activas para implementar los Objetivos de Desarrollo Sostenible (ODS) de manera interdisciplinaria a UIC Barcelona
    Data de publicació: 2022 Isbn: 978-84-125693-9-1
  • Guia interreligiosa de bones pràctiques en cultura climàtica
    Data de publicació: 2021 Isbn: 978-84-09-28544-0
  • Reconciliarse con el planeta. La sostenibilidad como nuevo paradigma
    Data de publicació: 2015 Isbn: 978-84-313-3030-9
  • “Steam al aire libre en la educación para el desarrollo sostenible en educación infantil a través del inquiry-based learning: experiencia y opiniones de los docentes”. “Recursos para una salud medioambiental y humana sostenibles”
    Nom: Fuentes, M.; Albareda Tiana, S; Balaguer Fàbregas, Maria Carmen; Fernández Morilla, M; Fuertes, M. Teresa Rol: Autor Data de publicació: 06/01/2024
    Pàgina d'inici: 1 Pàgina final: 13
    ISBN: 978-3-631-91607-0
  • Estrategias de integración curricular de los objetivos de desarrollo sostenible en el aula universitaria. Realidades y desafíos de una experiencia multidisciplinar. Los objetivos de desarrollo sostenible en el aula universitaria: estrategias de intervención
    Nom: Albareda Tiana, S; Berbegal-Mirabent, J.; Graell, M.; Mas-Machuca, M. Rol: Autor Data de publicació: 30/01/2023
    Pàgina d'inici: 175 Pàgina final: 189
  • Enseñanza de la religión católica vinculada con el estudio del cambio climático y fomento de la acción climática. Repensar las humanidades en el siglo XXI
    Nom: Fernández Morilla, M; Albareda Tiana, S; Jiménez, E.; Vidal Raméntol, S Rol: Autor Data de publicació: 2022
    ISBN: 978-84-1124-306-3
  • Role of Religions on Climate Action. Climate Action. Encyclopedia of the UN Sustainable Development Goals. Leal Filho W., Azul A.M., Brandli L., Özuyar P.G., Wall T. (eds)
    Nom: Albareda Tiana, S; Fernández Morilla, M Rol: Autor Data de publicació: 12/09/2021
    ISBN: 978-3-319-71063-1
  • Taller Transversal de Sostenbilidad. Implementando la Agenda 2030 en la universidad. Casos inspiradores de educación para los ODS en las universidades españolas
    Nom: Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 05/06/2020
    Pàgina d'inici: 62 Pàgina final: 63
  • Teología para la sostenibilidad. Repensar la sostenibilidad. Enriquez Sánchez, J.M.; Duce Díaz, C. y Miguel González, L.J. (Eds)
    Nom: Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2020
    Pàgina d'inici: 353 Pàgina final: 370
  • Empowering and mobilizing youth for SDG 12. Encyclopedia of the UN Sustainable Development Goals. Leal Filho, W. et al. (Eds)
    Nom: Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2019
    ISBN: 2523-7403
  • The EDINSOST Project: Implementing the Sustainable Development Goals at University level.. Universities as Living Labs for Sustainable Development: Supporting the Implementation of the Sustainable Development Goals
    Nom: Albareda Tiana, S; Ruíz-Morales, J.; Azcárate, P.; Valderrama, R.; Múñoz, J.M Rol: Autor Data de publicació: 2019
    Pàgina d'inici: 193 Pàgina final: 210
    ISBN: 978-3-030-15604-6
  • The Role of Religion in Global Sustainability: A Study on Catalonia’s Contribution to Sustainable Development Goals. Leal Filho W., Consorte McCrea A. (eds) Sustainability and the Humanities
    Nom: Gas-Aixendri, M.; Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2019
    Pàgina d'inici: 1 Pàgina final: 18
    ISBN: 978-3-319-95336-6
  • Habilitar a los estudiantes del grado de educación para trabajar los ODS.Taller de Alimentación sostenible. Alfabetización digital e informacional
    Nom: Albareda Tiana, S; Vidal Raméntol, S Rol: Autor Data de publicació: 2018
    Pàgina d'inici: 31 Pàgina final: 46
    ISBN: 978-84-17690-06-9
  • Escenarios metodológicos para la promoción de la ética ambiental en la docencia universitaria. Valores y compromisos en la conservación ambiental. Actas del I Congreso Español de Ecoética. Chuvieco, E. y Burgui, M
    Nom: Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2017
    Pàgina d'inici: 32 Pàgina final: 35
    ISBN: 978-84-946864-9-8
  • Aportaciones de las religiones a la cohesión social y a la sostenibilidad. Gobernanza y Religión
    Nom: Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2016
    Pàgina d'inici: 17 Pàgina final: 30
    ISBN: 978-84-16383-42-9.
  • Pobreza y Desarrollo humano. International Conference Family and Society
    Nom: Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2015
    Pàgina d'inici: 673 Pàgina final: 690
    ISBN: 978-84-606-8395-7
  • The Civilising Footprint: Exposing and Appreciating the Interdependencies of glocal sustainability. Family and Sustainable Development
    Nom: Albareda Tiana, S; Vidal Rodà, E Rol: Autor Data de publicació: 2015
    Pàgina d'inici: 367 Pàgina final: 376
    ISBN: 978-84-9098-530-4
  • Escenarios para el desarrollo de las competencias: científica, didáctica y de trabajo cooperativo en grupos heterogéneos, en el Grado de Educación Primaria. II Congreso Internacional de Ciencias de la Educación y del Desarrollo
    Nom: Albareda Tiana, S; Fernández Morilla, M Rol: Autor Data de publicació: 2015
    ISBN: En premsa
  • Evaluación de competencias genéricas en Sostenibilidad y Responsabilidad Social Universitaria. Experiencias en Docencia Superior
    Nom: Fuertes, M. Teresa; Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2014
    Pàgina d'inici: 141 Pàgina final: 159
    ISBN: 978-84-5705-3-0
  • General skills assessment of sustainability and social responsibility in college. Case Studies in Higher Education
    Nom: Fuertes, M. Teresa; Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2014
    Pàgina d'inici: 149 Pàgina final: 164
    ISBN: 978-1-312-18775-7
  • Evaluación de competencias genéricas en sostenibilidad y responsabilidad social universitaria. Experiencia en docencia superior. Del Valle Mejías, Mª E. (Coord)
    Nom: Fuertes, M. Teresa; Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2014
    Pàgina d'inici: 221 Pàgina final: 242
    ISBN: 978-84-297-7177-0
  • Reducir la Huella Ecológica. Workshop interfacultativo. Retos actuales de educación y salud transcultural II
    Nom: Vidal Raméntol, S; Albareda Tiana, S; Alférez Villarreal, A; Fernández Morilla, M; Puig, J. Rol: Autor Data de publicació: 2014
    Pàgina d'inici: 216 Pàgina final: 223
    ISBN: 9788416027248
  • Disminución de la Huella Ecológica de los estudiantes. Un caso práctico de sostenibilización curricular. Construyendo la nueva enseñanza superior
    Nom: Fernández Morilla, M; Albareda Tiana, S; Vidal Raméntol, S Rol: Autor Data de publicació: 2014
    Pàgina d'inici: 193 Pàgina final: 201
    ISBN: 978-84-481-9745-2
  • Educacional nutricional participativa como innovación docente en la formación de maestros del Grado en Educación Primaria. Experiencias e innovación docente en el contexto actual de la docencia universitaria
    Nom: Albareda Tiana, S; Fernández Morilla, M; Alférez Villarreal, A; Puig, J.; Vidal Raméntol, S Rol: Autor Data de publicació: 2014
    Pàgina d'inici: 589 Pàgina final: 593
    ISBN: 9788415524151
  • Alta contribución de la Huella de Alimentos a la Huella Ecológica de los estudiantes: Detección de necesidades educativas.. Retos actuales de educación y salud transcultural I
    Nom: Fernández Morilla, M; Albareda Tiana, S; Vidal Raméntol, S Rol: Autor Data de publicació: 2014
    Pàgina d'inici: 341 Pàgina final: 349
    ISBN: 9788416027231
  • La sostenibilidad como elemento de convergencia entre religiones. La gobernanaza de la diversidad religiosa. Personalidad y territorialidad en las sociedades multiculturales
    Nom: Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2013
    Pàgina d'inici: 379 Pàgina final: 388
    ISBN: 978-84-9059-092-8
  • Escenarios metodológicos para la implementación de competencias en sostenibilidad en la Universidad. Aproximación a la Sostenibilidad Curricular
    Nom: Albareda Tiana, S; Vidal Raméntol, S; Alférez Villarreal, A; Fernández Morilla, M; Puig, J. Rol: Autor Data de publicació: 2013
    Pàgina d'inici: Capítulo II
    ISBN: 978-84-95433-60-2
  • Aportaciones del ecofeminismo al paradigma de la sostenibilidad. Ideología de género. Perspectivas filosófica-antropológica y social
    Nom: Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2011
    Pàgina d'inici: 397 Pàgina final: 402
    ISBN: 978-9968-41-208-7
  • Alianza entre el ser humano y el medio ambiente. El desarrollo humano integral: comentarios interdisciplinares a la encíclica "Caritas in veritate" de Benedicto XVI
    Nom: Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2010
    Pàgina d'inici: 195 Pàgina final: 211
    ISBN: 978-84-938401-0-5
Curs 2024-2025 - Període: 01/09/2024 - 31/08/2025
  • Grau
    Grau en Educació Infantil
    • - Treball Final de Grau
    Grau en Educació Primària
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 3
    • - Treball Final de Grau
  • Màster oficial
    Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes
    • - Complements per a la Formació Disciplinària Biologia/Geologia
Curs 2023-2024 - Període: 01/09/2023 - 31/08/2024
  • Grau
    Grau en Educació Infantil
    • - Treball Final de Grau
    Grau en Educació Primària
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 3
    • - Treball Final de Grau
  • Màster oficial
    Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes
    • - Complements per a la Formació Disciplinària Biologia/Geologia
Curs 2022-2023 - Període: 01/09/2022 - 31/08/2023
  • Grau
    Grau en Educació Primària
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 3
    • - Treball Final de Grau
  • Màster oficial
    Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes
    • - Complements per a la Formació Disciplinària Biologia/Geologia
  • Altres
    Màster en Comunicació, Gestió de Marca i Sostenibilitat en la Indústria de la Moda
    • - Mòdul 3: Estratègia de Comunicació i Social Media Plan
Curs 2021-2022 - Període: 01/09/2021 - 31/08/2022
  • Grau
    Grau en Educació Infantil
    • - Treball Final de Grau
    Grau en Educació Primària
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 3
    • - Treball Final de Grau
Curs 2020-2021 - Període: 01/09/2020 - 31/08/2021
  • Grau
    Grau en Educació Primària
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 2
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 3
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 1
Curs 2019-2020 - Període: 01/09/2019 - 31/08/2020
  • Grau
    Grau en Educació Primària
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 1
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 3
  • Altres
    Postgrau en Docència de Religió Catòlica en Educació Infantil i Primària
    • - Cristianisme: Missatge i Moral
Curs 2018-2019 - Període: 01/09/2018 - 31/08/2019
  • Grau
    Grau en Educació Primària
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 3
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 1
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 2
Curs 2017-2018 - Període: 01/09/2017 - 31/08/2018
  • Grau
    Grau en Educació Primària
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 3
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 1
    • - Treball Final de Grau
  • Altres
    Postgrau de Capacitació Acadèmica per a la Docència de Religió Catòlica en Educació Infantil i Primària
    • - Cristianisme: Missatge i Moral
Curs 2016-2017 - Període: 01/09/2016 - 31/08/2017
  • Grau
    Grau en Educació Infantil
    • - Anatomia, Fisiologia i Neurologia del Llenguatge
    Grau en Educació Primària
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 3
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 1
    • - Anatomia, Fisiologia i Neurologia del Llenguatge
Curs 2015-2016 - Període: 01/09/2015 - 31/08/2016
  • Grau
    Grau en Educació Infantil
    • - Treball Final de Grau
    Grau en Educació Primària
    • - Treball Final de Grau
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 3
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 1
  • Altres
    Postgrau de Capacitació Acadèmica per a la Docència de Religió Catòlica en Educació Infantil i Primària
    • - Cristianisme: Missatge i Moral
Curs 2014-2015 - Període: 01/09/2014 - 31/08/2015
  • Grau
    Grau en Educació Infantil
    • - Treball Final de Grau
    Grau en Educació Primària
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 2
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 1
    • - Treball Final de Grau
  • Altres
    Postgrau de Capacitació Acadèmica per a la Docència de Religió Catòlica en Educació Infantil i Primària
    • - Cristianisme: Missatge i Moral
Curs 2013-2014 - Període: 01/09/2013 - 31/08/2014
  • Grau
    Grau en Educació Infantil
    • - Pràctiques Escolars 2
    Grau en Educació Primària
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 1
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 2
    • - Pràctiques Escolars 2
  • Altres
    Postgrau de Capacitació Acadèmica per a la Docència de Religió Catòlica en Educació Infantil i Primària
    • - Missatge i Moral Cristiana
Curs 2012-2013 - Període: 01/09/2012 - 31/08/2013
  • Grau
    Grau en Educació Infantil
    • - Pràctiques Escolars II
    • - Treball Final de Grau
    Grau en Educació Primària
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 1
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 2
    • - Treball Final de Grau
  • Altres
    Postgrau en Declaració Eclesiàstica de Competència Acadèmica
    • - Missatge i Moral Cristiana
Curs 2011-2012 - Període: 01/09/2011 - 31/08/2012
  • Grau
    Grau en Educació Infantil
    • - Pràctiques Escolars II
    Grau en Educació Primària
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 2
    • - Pràctiques Escolars II
  • Altres
    Postgrau en Declaració Eclesiàstica de Competència Acadèmica
    • - Missatge i Moral Cristiana
Curs 2010-2011 - Període: 01/09/2010 - 31/08/2011
  • Grau
    Grau en Educació Primària
    • - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 2
  • Diplomatura
    Mestre. Especialitat d'Educació Infantil
    • - Educació Ambiental, Consum i Salut
    • - Practicum 3
    Mestre. Especialitat d'Educació Primària
    • - CC. de la Natura i la seva Didàctica 2
    • - CC. de la Natura i la seva Didàctica 1
    • - Educació Ambiental, Consum i Salut
    • - Practicum 3
  • Altres
    Postgrau en Declaració Eclesiàstica de Competència Acadèmica
    • - Missatge i Moral Cristiana
Curs 2009-2010 - Període: 01/09/2009 - 31/08/2010
  • Diplomatura
    Mestre. Especialitat d'Educació Infantil
    • - Educació Ambiental, Consum i Salut
    • - Coneixement Medi Natural, Social i Cultural
    • - Practicum 2
    • - Practicum 3
    Mestre. Especialitat d'Educació Primària
    • - Educació Ambiental, Consum i Salut
    • - CC. de la Natura i la seva Didàctica 2
    • - Practicum 2
    • - Practicum 3
Curs 2008-2009 - Període: 01/09/2008 - 31/08/2009
  • Diplomatura
    Mestre. Especialitat d'Educació Infantil
    • - Coneixement Medi Natural, Social i Cultural
    • - Practicum 1
    Mestre. Especialitat d'Educació Primària
    • - CC. de la Natura i la seva Didàctica 2
    • - CC. de la Natura i la seva Didàctica 1
    • - Practicum 1
Curs 2007-2008 - Període: 01/09/2007 - 31/08/2008
  • Diplomatura
    Mestre. Especialitat d'Educació Infantil
    • - Coneixement Medi Natural, Social i Cultural
    Mestre. Especialitat d'Educació Primària
    • - CC. de la Natura i la seva Didàctica 2
    • - CC. de la Natura i la seva Didàctica 1
Curs 2006-2007 - Període: 01/09/2006 - 31/08/2007
  • Diplomatura
    Mestre. Especialitat d'Educació Primària
    • - CC. de la Natura i la seva didàctica 2