Màster Universitari en Advocacia i Procura (MUAP)

Tipus de programa
Màsters oficials
Durada
3 semestres
Crèdits
90 ECTS
Preu
Primer curs: 156,00€ / ECTS x 60 crèdits = 9.360,00€ (+ 494,00€ Drets d'inscripció).
Segon curs: 156€/ECTS x 30 crèdits= 4680€
*Preus corresponents a l’any acadèmic 2024-2025.
Places
30
Horari
De setembre a juny: de dill a div, de 14-18h; i de juny a desembre: pràctiques a jornada completa.
Llengua
Castellà i anglès
  • Inici
  • Presentació
  • Pla d'estudis i equip docent
  • Pràctiques
  • Sessions informatives
  • Requisits d'admissió
  • Beques i finançament
  • Contacte
  • Alumni Ambassadors

El Màster Universitari en Advocacia i Procura (MUAP) de UIC Barcelona és un programa dissenyat amb un enfocament totalment professionalitzador. Com? Es passa de la teoria a la pràctica; del món acadèmic al professional.

Impartit per professionals per a futurs professionals; l'objectiu és que l'alumne que entra a les aules com a graduat en Dret adquireixi les competències pròpies de l'advocat al llarg del MUAP, incorporant-se al món laboral convertit ja en un professional.

Raons per cursar aquest màster

  1. Formació global
    S'aborden totes les àrees de Dret i es treballen assumptes de totes les jurisdiccions.
  2. Formació complementària
    El desenvolupament de competències i coneixements addicionals (soft skills) constitueix un valor afegit indispensable per a l'exercici de l'advocacia en l'actualitat. D'aquesta manera, la preparació com a advocat és completa a nivell tècnic i també competencial.
  3. El mètode
    El MUAP de UIC Barcelona és 100% pràctic, basat en el mètode del cas i les simulacions de litigis i procediments.
  4. Professorat
    Treballaràs dia a dia de la mà d'advocats i socis de reconeguts despatxos i signatures professionals, jutges, magistrats, procuradors i juristes.

Dobles programes

MUAP+

El MUAP està dissenyat perquè l'alumne pugui adquirir una sòlida preparació com a futur advocat o procurador. A elecció de l'alumne, s'ofereix la possibilitat que pugui especialitzar-se en aquelles àrees amb major projecció professional. L'oferta de dobles programes brinda l'oportunitat d'obtenir una doble titulació (doble màster o MUAP + Postgrau) a través de l'especialització en una de les següents àrees: fiscal, compliance, mercantil M&A o innovació. Són programes 100% compatibles que suposen una dedicació full estafi de setembre a juny. Aquestes especialitzacions s'ofereixen en col·laboració amb signatures i despatxos líders i referents en cadascuna de les àrees: col·laboradors acadèmics d'excepció que traslladen el seu know-how a les aules mitjançant dinàmiques de treball reals i grups reduïts.

Màster en Planificació i Assessorament Jurídic-Fiscal (MUAP + MAF)

És el doble programa per excel·lència. Desenvolupat per professionals per a futurs professionals Raons per a cursar el doble màster: — Especialització en l'àmbit de la planificació i assessorament en matèria fiscal. — Programa pràctic basat en l'experiència i necessitats del dia a dia d'un professional en un despatx o signatura de serveis. 
En col·laboració amb: CUATRECASAS

Màster Universitari en Advocacia i Procura + Postgrau en Assessoria Fiscal (MUAP + PAF)

És el germà petit del MAF. L'opció d'especialització amb el PAF és perfecta per a tu si vols tenir un coneixement més generalista de la fiscalitat. Igualment, t'interessa si vols cursar el MAF en dos cursos acadèmics, amb menor dedicació horària i de forma més gradual. 
En col·laboració amb: CUATRECASAS

Màster Universitari en Advocacia i Procura + Postgrau en Compliance i Ciberseguretat (MUAP + Compliance)

Vols dedicar-te a l'assessoria jurídica d'empreses, defensa penal corporativa o formar-te com compliance officer, de la mà dels millors professionals en la matèria? Raons per a cursar l'especialització: — Claustre docent especialitzat en compliance i ciberseguretat. — Tallers pràctics en despatxos especialitzats. — Mètode d'ensenyament basat en casos pràctics.
En col·laboració amb: MOLINS DEFENSA PENAL

Màster Universitari en Advocacia i Procura + Postgrau en Corporate Mergers & Acquisitions (MUAP + M&A)

Aquest programa et prepararà per a l'acompliment professional en el sector de les operacions societàries de fusió i adquisició, amb un mètode d'ensenyament inspirat en el mètode didàctic del learning by doing, amb el qual, a través de casos pràctics i simulacions d'entorns professionals reals, aconseguiràs un aprenentatge pràctic real, no teòric. Raons per a cursar l'especialització: — Model d'ensenyament transversal. — Metodologia pràctica, learning by doing. — Grups reduïts.
En col·laboració amb: EY

Presentació

Durant el transcurs del MUAP, treballaràs braç a braç amb els teus professors, advocats de reconeguts despatxos i signatures de primer nivell, en la resolució de casos pràctics mitjançant el mètode del cas, el role playing i la simulació de judicis i vistes a la nostra Sala de Vistes.

Cada assignatura es treballa a mode d'immersió. Durant diverses setmanes, es dediquen les sessions i classes a una disciplina en concret, exclusivament. D'aquesta manera es trasllada l'exemple del dia a dia d'un despatx professional.

Per què triar UIC Barcelona?

  1. Per la metodologia 100% pràctica: el mètode del cas és l'hàbitat natural de les sessions i classes del MUAP de UIC Barcelona. Partint d'assumptes reals, són els propis professionals, advocats i professors del MUAP, els que dirigeixen les sessions de treball a l'aula, guiant als alumnes cap a la resolució dels casos. A través de la participació de l'alumne, treball previ i l'argumentació, s'aconsegueixen plasmar a l'aula dinàmiques de treball pròpies de despatxos professionals. D'altra banda, la simulació processal. El MUAP de UIC Barcelona disposa d'una sala de vistes, una aula configurada a imatge i semblança d'una sala d'un jutjat, on els alumnes i els seus professors duen a terme simulacions de vistes de tots els ordres jurisdiccionals. Es posa així en pràctica, no sols, l'oralitat i argumentació, sinó també la pròpia experiència del procediment, del litigi, de vestir la toga.
  2. Per la flexibilitat: el programa de MUAP és un programa transversal, generalista i complet a través del qual s'aborden totes les àrees del Dret. És l'alumne qui tria si vol completar-lo, o no, amb un doble programa d'especialitat en dret fiscal, mercantil M&A, Compliance o Innovació. D'aquesta manera l'alumne tria el seu propi itinerari formatiu, sense que sigui obligatori decidir-se per una especialitat en concret en el moment de cursar el MUAP.
  3. Per l'orientació professional: el MUAP de UIC Barcelona és un programa essencialment professionalitzador. No sols per la pròpia dinàmica de les classes i el mètode docent sinó perquè és l'última etapa abans del salt al món laboral. A més, el programa conté un període de pràctiques curriculars de gairebé 6 mesos que es prepara a consciència amb cadascun dels alumnes participants. Des de principi de curs es treballa de manera individual i personalitzada amb cada alumne de cara a l'orientació i desenvolupament del principi de la seva carrera professional.
  4. Per la preparació per a l'examen d'accés: finalitzat el Màster, a partir de gener, i en previsió de la proximitat de la prova, els alumnes tenen a la seva disposició un curs de preparació per a l'examen i una eina en línia per a complementar l'estudi. 
  5. Perquè és UIC Barcelona: grup reduït (màxim 30 places), assessorament i atenció personalitzada.

Objectius

L'objectiu principal d'aquest programa, netament profesionalizador, és l'accés a l'advocacia. Volem que els seus destinataris siguin capaços d'aplicar en la pràctica diària els coneixements teòrics que han obtingut després dels seus estudis del grau en Dret, i plantejant supòsits reals d'assessorament professional i de litigació o actuació processal forense que facultin a l'estudiant per superar amb èxit la prova d'accés a la professió d'advocat. Els resultats dels últims anys així ens ho avalen.

Metodologia pràctica i innovadora

  • Classes dinàmiques i participatives
  • Simulació de judicis
  • Mètode del cas
  • 30 places

A qui es dirigeix. Perfil d'ingrés

El perfil d'ingrés que busquem és el de persones graduades en Dret, amb marcat interès en l'exercici de l'advocacia i desitjos d'accedir a la pràctica professional amb la millor preparació. És requisit imprescindible estar en possessió del grau en Dret o d'un altre títol de grau equivalent que acrediti l'adquisició de les competències jurídiques reglamentàriament estipulades

Competències. Perfil de sortida

Amb el Màster Universitari en Advocacia i Procura potenciaràs les competències pròpies de la professió sense oblidar la perspectiva humana i personal. L’objectiu és que els alumnes arribin a l’excel·lència acadèmica en els coneixements d’assessoria i licitació amb una alta capacitat de treball personal i en equip.

Acreditació acadèmica

Màster Universitari en Advocacia i Procura per la Universitat Internacional de Catalunya.

Pla d'estudis i assignatures 2024-2025

Assignatures del curs 1 Type Període ECTS
Assessorament en Dret Administratiu i Constitucional Type: OB Període: Primer semestre ECTS: 3
Assessorament en Dret Civil Type: OB Període: Primer semestre ECTS: 5
Assessorament en Dret Laboral Type: OB Període: Primer semestre ECTS: 3
Assessorament en Dret Mercantil Type: OB Període: Primer semestre ECTS: 2
Comptabilitat Type: OB Període: Primer semestre ECTS: 2
Litigació Administrativa Type: OB Període: Primer semestre ECTS: 3
Litigació Laboral Type: OB Període: Primer semestre ECTS: 3
Litigació Penal Type: OB Període: Primer semestre ECTS: 5
Seminari d'Orientació Professional Type: OB Període: Primer semestre ECTS: 3
Deontologia Professional de l'Advocacia i la Procura Type: OB Període: Segon semestre ECTS: 3
Exercici de l'Advocacia i la Procura Type: OB Període: Segon semestre ECTS: 7
Jurisdiccions Especials i Mitjans Alternatius de Solució de Controvèrsies (MASC) Type: OB Període: Segon semestre ECTS: 3
Legal English Type: OB Període: Segon semestre ECTS: 2
Litigació Civil i Mercantil Type: OB Període: Segon semestre ECTS: 5
Pràctica Professional Type: PR Període: Segon semestre ECTS: 6
Tècniques de Comunicació Type: OB Període: Segon semestre ECTS: 3
Gestió del Temps i del Coneixement Type: OB Període: Anual ECTS: 2
Assignatures del curs 2 Type Període ECTS
Pràctica Professional Type: PR Període: Primer semestre ECTS: 24
Treball de Fi de Màster Type: TF Període: Primer semestre ECTS: 6
  • ECTS: European Credit Transfer System
  • Període: període del calendari
  • (a): assignatures impartides en anglès

Professors

Claustre acadèmic

El professorat col·labora en el disseny de les classes i sessions a través de casos i assumptes reals que es traslladen a l'aula per a transformar la classe en una experiència de treball real a nivell professional.

Adreça: 
Dra. María Fernández Arrojo. Degana de la. Facultat de Dret. UIC Barcelona 

Coordinació: 
Dra. Pilar Rey. Professora de Dret Penal. Facultat de Dret. UIC Barcelona. 
Sra. Reyes Alcón Advocada. Responsable de postgraus i sortides professionals. Facultat de Dret. UIC Barcelona.

Professorat
 

  • ALASTRUEY GARCÍA, Rosaura
    Experta en Networking professional
  • ALBIÑANA CILVETI, Ignacio
    Soci. Uría Menéndez
  • ALCARAZ ASENSIO, María del Mar
    Associada. Ramon&Cajal fiscalista
  • ALONSO SANTAMARIA, Carlos
    Soci. Manubens
  • AMAT BADRINAS, Javier
    Soci. AVQ Legal
  • AUSET DOMPER, Alejandro
    Soci. Cuatrecasas
  • ASÓ PROCURADOR, Jaume
    Sotssecretari del Consell Procuradors de Catalunya
  • AZAGRA MALO, Jorge Álvaro
    Counsel. Uría Menéndez
  • BORJABAD TENA, Pablo Alberto
    Fiscal. Administració de Justícia
  • CANADELL TORRAS, Inés
    Sòcia. Fieldfisher Jausàs
  • CRESPO SEGURA, Manuel
    Secretari General de l'Inspecció de Treball i Seguretat Social a Catalunya TGSS
  • DE ROS RAVENTÓS, Dr. Iñigo
    Of Counsel. Cuatrecasas
  • DEL ALCÁZAR VILADOMIU, Cristina
    Sòcia. Balaguer Bataller Advocats
  • DI CIOMMO , Dra. Tiziana
    Directora Litigació. PwC
  • FERNÁNDEZ-OCHOA VARGAS, Paula
    Consultora. Especialista en Màrqueting Jurídic i Marca Personal. Habiti than Law
  • FERRO MARTI-SENSAT, Carolina
    Directora de RRHH. Garrigues
  • FRANQUET ELIA, Pablo Anastasio
    Soci. Fieldfisher Jausas
  • GARCÍA CUETO, Ares
    Cap de RRHH. Baker & McKenzie Barcelona
  • GÓMEZ TABOADA, Jesús
    Notari
  • MATEOS GAMARRA, María
    Coach executiva i de lideratge
  • MOLINA ALEGRE, Pablo
    Soci. Garrigues
  • OÑA BARS, Lene
    Associada. Lener
  • PARRA PÉREZ, María Jesús
    Sòcia. Crowe
  • REXACH VILA, Núria
    Manager RRHH. Responsable de Selecció. Cuatrecasas
  • RUSCA NADAL, Josep Oriol
    Soci. Rusca Defensa Penal
  • SANZ, Jesús
    Procurador dels tribunals
  • SEGURA WALLIN, Federico
    Soci. Roca Junyent
  • SERRAMALERA CÈRCOLS, Xavier
    Soci. Roca Junyent

Pràctiques

Per a la seva consecució, existeix un programa específic que es posa en marxa a principi de curs per a cada alumne de manera individualitzada.

El Màster contempla la realització de pràctiques curriculars amb un pes específic molt important en el programa acadèmic (30 ects). Comporten una dedicació de gairebé 6 mesos en jornada completa i es realitzen entre juny i novembre.

Durant aquest període, els alumnes realitzen una estada de pràctiques en despatxos d'advocats o entitats i empreses col·laboradores de la Facultat de Dret de UIC Barcelona.

Les pràctiques professionals suposen el colofó a una formació eminentment pràctica, seguint amb el fonament principal del pla docent.

Des de la Facultat de Dret es realitza un assessorament personalitzat per a la consecució de les pràctiques per a cada alumne amb sessions formatives específiques, tutories i esdeveniments en els quals intervenen les entitats col·laboradores.

Aquests són alguns dels despatxos i entitats que col·laboren amb la Facultat de Dret en matèria de pràctiques:

  • AVQ 
  • Aquit Legal
  • Baker & McKenzie
  • Broseta
  • Bufete Barrilero
  • Crowe 
  • Cuatrecasas
  • Deloitte
  • Garrigues
  • EY
  • Fieldfisher Jausás
  • Gilabert & Bofarull
  • Grant Thornton
  • Jufresa 
  • KPMG
  • Manubens
  • Molins Defensa Penal
  • Oleart Abogados
  • Pérez Llorca
  • PwC
  • Ramón y Cajal
  • Roca Junyent
  • Rousaud Costas Duran
  • RSM
  • Uría Menéndez
  • Yúfera abogados
  • I altres

Sessions informatives

Requisits d'admissió

Requisits d'admissió

Què busquem?

  • Graduat en Dret, amb titulació o convalidació a Espanya de l'expedient acadèmic.
  • Bon expedient acadèmic.
  • En el procés d'admissió es valora individualment cada candidatura.
  • Es té especialment en compte la motivació pel desenvolupament professional, la inquietud i la pro activitat.
  • Es valora positivament comptar amb habilitats socials, capacitat de treball en equip, facilitat d'expressió i argumentació i tenir sentit crític.

Documentació requerida

  • Expedient acadèmic
  • CV
  • Carta de motivació

Criteris d'admissió

L'admissió s'obté a partir d'una valoració ponderada per part del Comitè d'Admissions de la següent documentació:

  • Expedient acadèmic.
  • Entrevista personal.
  • Carta d'exposició dels motius personals de l'alumne per a triar el màster
  • Currículum professional.
  • Nivell d'anglès.

Procés d'admissió

Si has decidit realitzar el màster, segueix aquests passos per a completar el teu procés d'admissió. Et recomanem que no ho demoris, perquè les places són limitades.

1r Sol·licitud d'admissió en línia
Fes la sol·licitud

2n Assistència a les sessions informatives en línia
Forma part del procés d'admissió participar en, almenys, una de les sessions informatives que es realitzen en línia. D'aquesta manera, us coneixem i resoldrem els vostres dubtes sobre el Màster i el procés d'admissió des del primer moment.

3r Entrevista
Entrevista amb la coordinadora del Màster.
Una vegada admès, podràs iniciar el teu procés de reserva de plaça i matriculació.

Reserva i matrícula

Superat el procés d'admissió, l'alumne admès realitzarà l'ingrés del 20% del preu del primer curs del Màster, en concepte de reserva de plaça, després de rebre la carta oficial d'admissió. Formalitzada la matrícula, l'alumne abonarà en un pagament únic o fraccionat el 80% restant de l'import del primer curs.

Al final del primer curs acadèmic, l'alumne rebrà una fulla de matrícula corresponent al segon curs, i procedirà al pagament en el termini estipulat.

Les persones que hagin estat acceptades en el màster reben una carta d'admissió condicionada al pagament d'una reserva de plaça.

La reserva de plaça ha de fer-se efectiva mitjançant l'ingrés, dins dels 15 dies naturals següents a la recepció de la comunicació de l'admissió, del 20% de l'import total del primer curs en un compte bancari de "La Caixa".

Si l'estudiant no fa efectiva la reserva de plaça s'entendrà que renúncia a la plaça, de manera que faculta des d'aquell moment a UIC Barcelona perquè anul·li i deixi sense efecte la sol·licitud de plaça efectuada.

Una vegada formalitzada la reserva de plaça de la forma indicada, si una persona no complís —segons la legislació estatal o autonòmica vigent a cada moment— els requisits d'admissió al curs; no disposés de la titulació que s'exigeix o el curs no arribés a formalitzar matrícules per falta d'inscripcions, UIC Barcelona li retornaria íntegrament l'import de la reserva de plaça.

Si l'estudiant, per la seva pròpia voluntat, renúncia per qualsevol motiu al curs, UIC Barcelona farà seu íntegrament i sense obligació de devolució la quantitat rebuda en concepte de reserva de plaça com a compensació pels danys i perjudicis ocasionats.

Matriculació

El període de matriculació es comunicarà a les persones admeses amb reserva de plaça una vegada cobertes les admissions previstes. Una vegada formalitzada la matrícula oficial, l'alumne disposarà de 15 dies naturals per a liquidar l'import restant de la matrícula de cada any en un pagament únic o fraccionat.

Beques i finançament

Consulta el nostre programa de beques

UIC Barcelona té un compromís amb l’alumnat: procurar que ningú amb aptituds per a l’estudi deixi de cursar una titulació per motius econòmics.

Volem facilitar l’accés al MUAP a tots aquells candidats amb talent i motivats per cursar el programa, però que no disposen de recursos econòmics suficients.

Per això, tenim un nombre determinat de beques durant un període limitat de temps per a alumnes amb una destacada trajectòria acadèmica i una necessitat econòmica acreditada.

Pots consultar les bases del nostre programa de beques BEA (Beques d’Excel·lència Acadèmica) en aquest enllaç (punts 3, 4 i 6).

D’altra banda, si has estudiat el grau en Dret a UIC Barcelona amb beca BEA pots ser el destinatari d’una de les quatre beques del 50 % del total de la matrícula completa del programa. Les bases es regulen a la mateixa normativa (punts 5 i 6).

Per a qualsevol consulta, contactar amb Cristina Vallés (cvalles@uic.es 651826142).

Contacte

Informació i Admissions
Cristina Vallés
cvalles@uic.es
Tel. / WhatsApp: +34 651 82 61 42

Facultat de Dret
Campus Barcelona
Immaculada, 22
08017 Barcelona
Tel. (+34) 93 254 18 00

Alumni Ambassadors