- Promoure la salut, empoderar i augmentar el control sobre la salut de les persones de la comunitat en termes de autocuidado i automanejo; millorant i potenciant el desenvolupament d'habilitats conductuals, emocionals, socials i cognitives necessàries per mantenir un estil de vida saludable a través d'accions liderades per estudiants d'infermeria.
- Empoderar als estudiants d'infermeria, potenciant el lideratge i la competència d'educació per a la salut contribuint a una infermeria amb major compromís social i més competencial en termes generals.
- Implementar tècniques de Health Coaching (entrenament per a la salut) en educació per millorar la formació sanitària (alfabetització), l'autonomia i el autocuidado de les persones, famílies i grups de la comunitat.
- Desenvolupar recerques a l'àrea de la promoció de la salut i el autocuidado de la població, i així mateix recerques en l'àmbit docent sobre el lideratge en les cures d'infermeria.
Missió
Donar un servei a la comunitat, basant-nos a l'educació per a la salut per potenciar l'autonomia i autocuidado de la població, formant alhora als estudiants en nous rols infermers, fomentant el lideratge, la recerca i el desenvolupament de nous projectes.
Visió
Potenciar el lideratge infermer en la promoció de la salut i la prevenció de la malaltia mitjançant el desenvolupament de nous projectes que generin coneixement propi.
Valors
La persona i la família com a centre del sistema sanitari. El professional d'Infermeria com a centre de la nostra missió. Els infermers i les infermeres com a agents principals en el lideratge de les cures.
La metodologia docent implementada en aquestes unitats és clau, i per això representa l'element diferencial innovador enfront d'altres escenaris de pràctiques convencionals. AIDIR es basa en:
- Tutorització i seguiment tutor/mentor durant tota la durada del practicum: rol facilitador
- L'alumne capdavanter de la unitat durant la seva estada
- Mitjançant l'aprenentatge cooperatiu i reflexiu
- Tècniques i atenció basada en la millor evidència científica
Tot això a través de l'aprenentatge servei, el que es manté una relació de reciprocitat entre la contribució de l'èxit acadèmic i el servei d'educació per a la salut. Aconseguint que l'aprenentatge millori el servei, però que el servei a la comunitat de sentit a l'aprenentatge.