31/05/2024

Alex Soriano, a l’Alumni Breakfast Club: ‘L’activació de marca és clau per a l’èxit i la memorabilitat d’una empresa’

El vicepresident de patrocinis globals de la firma Innovative Partnerships Group (IPG 360), Alex Soriano, ha compartit en el sisè Alumni Breakfast Club diferents estratègies i punts de vista en la col·laboració comercial entre empreses i marques. L’acte ha estat conduït per Pere Solanelles, director del màster en Gestió Esportiva de UIC Barcelona, que ha destacat la trajectòria professional de Soriano.

“Més enllà del fee que gastis en un influencer, per a mi el més important és com activar la marca. Totes les agències, sense excepció, hem de centrar-nos en això. Crear marques que es recordin i siguin diferencials. Un logotip estàtic en una paret ja no funciona”. Alex Soriano, vicepresident de patrocinis d’IPG 360, ha repassat la seva trajectòria professional i ha reflexionat sobre estratègies en la col·laboració de marques i esdeveniments esportius en una nova sessió de l’Alumni Breakfast Club. La sessió ha estat presentada pel professor Pere Solanellas i organitzada pel Departament d’Alumni.

Alumni del grau en Administració i Direcció d’Empreses, de la promoció de 2004, Alex Soriano va acumular 15 anys d’experiència a Octagon per posteriorment aterrar a Kosmos, l’empresa de Gerard Piqué. Durant la seva estada, va liderar l’àrea comercial de la Copa Davis, va assumir la representació comercial de l’influencer Ibai Llanos i va participar en el creixement de la Kings League. “Ibai és un fenomen de masses brutal amb un discurs transparent que enganxa. El seu grau de conscienciació a l’hora d’escollir marques per col·laborar és altíssim”, ha compartit Soriano amb els assistents.

Actualment, Alex Soriano desenvolupa les seves funcions com a vicepresident de patrocinis globals a IPG 360, una firma americana amb seu a Barcelona especialitzada en drets de denominació i que col·labora en la construcció i el desenvolupament de l’Espai Barça. “El futur Espai Barça oferirà una experiència innovadora amb un enfocament comercial totalment diferent de l’actual”, ha exposat Alex Soriano.

L’Alumni Breakfast Club és una iniciativa impulsada pel Departament d’Alumni conjuntament amb el departament de Desenvolupament Corporatiu de la Universitat, dirigida a la comunitat d’antics alumnes de UIC Barcelona. Les sessions tenen com a objectiu establir un espai de diàleg sobre temes d’actualitat mitjançant la ponència d’experts i professionals d’èxit de diferents sectors.