20/06/2024

Dos projectes d’Humanitats i Arquitectura reben la V Beca de la Fundació Puig en Innovació Docent de UIC Barcelona

Dos projectes innovadors d’Humanitats i Arquitectura han rebut la V Beca Puig en Qualitat i Innovació Docent, una beca que atorga la Fundació Puig cada dos anys i que premia la tasca educativa del professorat de la Universitat mitjançant projectes que persegueixin l’excel·lència docent amb la introducció de millores en processos d’aprenentatge d’estudiants i de qualitat docent en l’àmbit universitari

En aquesta edició, s’han presentat 11 projectes que han implicat 56 professors. L’acte, celebrat al Saló de Graus de la Universitat, l’ha presidit Josep Clotet, vicerector de Planificació i Qualitat; Isabel Villanueva, directora de l’Aula de Qualitat i Innovació Docent, amb la presència de Mària Vallés, directora de la Fundació Puig. La directora de la Fundació ha destacat el paper que juguen els docents de UIC Barcelona en el desenvolupament de la societat.

El primer premi ha recaigut en el treball “Metodologies docents actives per desenvolupar la competència digital per a les Humanitats”, liderat per la Dra. Marta Crispí, professora de la Facultat d’Humanitats. El jurat ha valorat del projecte “la qualitat de la proposta, que es basa en una innovació docent centrada en l’adquisició d’habilitats i en l’ús de les noves tecnologies tant per part del professorat com dels estudiants”.

El segon premi s’ha atorgat al projecte de la School of Architecture liderat pel Dr. Víctor Echarri i el Dr. Pedro Casariego, “Taller interdisciplinari sobre noves solucions constructives sostenibles mitjançant el reciclatge d’RCD provinents de parcs eòlics”. El jurat ha destacat “la interdisciplinarietat dins de l’àrea de l’arquitectura com altres àrees de coneixement i el caràcter de sostenibilitat en línia amb els ODS de l’Agenda 2030”.

Durant l’acte, els guanyadors de la IV edició de la Beca, atorgada el 2022, la Dra. Marta Benages i el Dr. Diego Navarro de la School of Architecture, i la Dra. Montserrat Nebrera de la Facultat de Dret, han presentat les conclusions dels seus treballs.

L’acte l’ha organitzat l’Aula de Qualitat i Innovació Docent de UIC Barcelona, que impulsa iniciatives i projectes d’innovació a l’aula en favor de la millora contínua dels processos de docència.