27/06/2014

Carlos Permanyer exposa tres casos d'ètica en la publicitat als alumnes de 4t de publicitat

Carlos Permanyer, soci fundador de l'agència de publicitat Ardid & Permanyer va impartir el divendres 8 de març passat una sessió als alumnes de quart de Publicitat dins de l'assignatura d'Ètica i Deontologia de la Publicitat i les Relacions Públiques.

Durant la sessió, Carlos Permanyer va analitzar tres casos amb què s'ha trobat durant la seva carrera professional en què ha hagut de prendre decisions ètiques. En concret, va analitzar la polèmica campanya sobre assistència sanitària en la qual participaven jugadors del Barça i que va rebre nombroses crítiques.

El ponent també va explicar que en publicitat, les persones que treballen en creativitat han de respectar l’ètica per realitzar un treball de qualitat. En aquest sentit, va donar alguns exemples de l'impacte que les accions publicitàries poc ètiques poden tenir en deteriorament de les marques afectades. En concret, seguint la línia de l'exemple anterior, va explicar quines conseqüències va tenir per a la imatge del Barça la campanya sobre assistència sanitària.

D'altra banda, Permanyer va aprofitar l'ocasió per donar alguns consells sobre el món professional actual. El publicista va fer un repàs pels perfils que busquen les agències i va dibuixar a grans trets què espera el món de la comunicació de les noves generacions de publicistes. En aquest sentit va recalcar als alumnes que "la publicitat és una professió molt vocacional".

La conferència va tenir lloc en el marc de l'assignatura d'Ètica i Deontologia de la Publicitat i les Relacions Públiques que imparteix el Dr. Pablo Medina.

Amb vint anys d'experiència professional, Carlos Permanyer és soci fundador de l'agència Ardid & Permanyer. Durant la seva carrera com a publicista ha ocupat el càrrec de director creatiu i executiu de l'agència Bassat & Ogilvy.