15/06/2015

Com fomentar la consciència cultural a través de la narració de contes

Les professores de la Facultat d’Educació de UIC Barcelona Núria Hernández-Castillo i Maria Pujol van presentar una comunicació sobre com podem fomentar la consciència cultural a través de la narració de contes, a la Universitat de València, amb motiu de la 2nd International Conference on Teaching Literature in English for Young Learners: Fostering Cultural Awareness.

La comunicació va presentar i analitzar una proposta didàctica que van portar a cap Hernández-Castillo i Pujol en una escola de primària. L’objectiu era que els alumnes aprenguessin aspectes de la cultura anglosaxona a través de l’explicació de contes.

La narració de contes ofereix múltiples oportunitats educatives perquè permet als professors i alumnes –tant adults, com nens– compartir un espai simbòlic on la realitat i la ficció es barregen a través de la llengua.

El projecte que van dur a terme les professores va constar, en primer lloc, d’unes entrevistes als mestres d’anglès del centre. Després, es va implementar una sessió de contacontes del llibre il·lustrat My Wobbly Tooth Must Not Ever Never Fall Out, de l’autora anglesa Lauren Child (2006). Tot seguit, els infants van realitzar diverses tasques relacionades amb el conte i, per acabar, se’ls va fer un qüestionari.