27/06/2014

Compton-Lilly aprofundeix en l'ensenyament de la lectura a les escoles a la UIC

La Dra. Catherine Compton-Lilly, professora del departament de Curriculum and Instruction de la University of Wiscnonsin-Madison, va impartir el passat 21 de febrer la conferència «Ensenyament de la lectura i construcció d'identitat com a estudiants i com a lectors» a la Facultat d'Educació.

La Dra. Compton-Lilly desenvolupa una recerca sobre les pràctiques d’alfabetització a les famílies i quin paper té en la vida dels infants. Segons Compton-Lilly, l’ensenyament de la lectura durant l’escolarització es presenta com un factor important en la construcció de la identitat dels nens com a estudiants i com a lectors.

És autora dels llibres Reading Families:  The Literate Lives of Urban Children (Teachers College Press, 2003), Confronting Racism, Poverty and Power (Heinemann, 2004), Rereading Families (Teachers College Press, 2007) i editora de Breaking the Silence (International Reading Association, 2009). La professora Compton-Lilly també és autora de nombrosos articles científics sobre alfabetització familiar i ensenyament de la lectura en revistes d’impacte del Journal Citation Reports. Actualment, és professora del departament de Curriculum and Instruction de la University of Wiscnonsin-Madison, el primer del rànquing en aquesta àrea. Així mateix, la professora col·labora de forma activa en l’ensenyament de la lectura a nens de comunitats diverses i amb mestres d’escoles locals.

La Dra. Compton-Lilly va oferir dues sessions a l‘auditori de la Facultat d’Educació, la primera dirigida als estudiants dels graus d’educació primària i infantil i la segona dirigida al professorat de la UIC.