- Més vistos
- Darrera visualització
El ‘remake’ de ‘La casa de papel’ arrasa en la 8a mostra de Filmmaking
Un any més, els alumnes de Comunicació Audiovisual s’han vestit de gala per a la mostra de Filmmaking. L’esdeveniment, impulsat per la Facultat de Ciències de la Comunicació, és un reconeixement als alumnes que participen en aquesta activitat, en què es recreen escenes mítiques de pel·lícules tan conegudes com 100 metres; Crazy, Stupid, Love; Scream 4 i les sèries Gambito de dama i La casa de papel. Per tercer any consecutiu, Miquel Cozzarin, antic alumne de la Facultat, ha presentat la gala
Una aula de UIC Barcelona es va vestir de pel·lícula dijous passat 30 de maig: amb crispetes acabades de fer, garlandes, murals de fotos impreses en cel·luloide… Fins i tot una catifa vermella. Tot per celebrar el final del taller Filmmaking. Un taller en el qual han col·laborat alumnes de tots els cursos de Comunicació Audiovisual, amb una finalitat: recrear escenes mítiques de pel·lícules o sèries.
Tot contribuïa a l’expectació generada entre els assistents per visionar els projectes que han fet els estudiants durant el curs. Tots van poder gaudir dels productes finals en comparació amb les escenes originals i uns divertits making of que van fer esclatar les rialles entre el públic.
La gala, presentada per l’antic alumne de la Facultat Miguel Cozzarin, va començar amb un vídeo en el qual els alumnes explicaven què ha significat per a ells el taller: aprenentatge, companyonia, treball en equip, experiència… “Una de les claus de Filmmaking —va dir Cozzarin— és que tothom prova els diferents rols que hi ha en un rodatge, des de la direcció a la fotografia, passant pel so o la producció.
Els assistents, els quals van decidir els guanyadors a través d’una votació popular, van quedar molt sorpresos amb la interpretació a Gambito de dama, el rodatge de Scream 4, la fotografia a Crazy, Stupid, Love, la gran semblança a 100 metres i la professionalitat de La casa de papel, que va ser el projecte més aplaudit.
Finalment, els professors Isadora García, Ana Aitana Fernández, Javier Sáez i Óscar Sueiro van ser els encarregats de lliurar els guardons. El premi a la millor fotografia va ser per a Alex Vergel, el millor making of per a Néstor Martínez, la millor direcció per a Noa Kottler i la millor producció va ser per a Mireia Molina i Marina Germà, tots ells per la seva participació en la recreació d’una escena de La casa de papel, que es va endur també el gran premi al millor remake.