07/04/2017

Els alumnes d’ADE treballen en tres reptes empresarials en una nova edició del B-DAY

La Facultat de Ciències Econòmiques i Socials va celebrar el 5 d’abril passat la festivitat del patró d’Econòmiques, sant Vicenç Ferrer, amb una nova jornada del Business Day que enguany portava per títol “B-Challenged”. En aquesta ocasió, els alumnes, dividits per equips, van haver de presentar les seves solucions a tres reptes proposats per Banc Sabadell, Laboratorios Diafarm i Lidl.

La jornada va començar amb una conferència a càrrec del Dr. Robert J. Petrausch, director de Relacions Públiques i professor del departament de Mass Comunication del Iona College. Petrausch va parlar sobre innovació, creativitat i nous mitjans. Per la seva banda, Jeff Turner, director de Relacions Internacionals del Iona College, el va introduir i va aprofitar per explicar el programa MBA Fast Track que el Iona College ofereix juntament amb UIC Barcelona.

Seguidament, la professora Noelia Jiménez-Asenjo va presentar els tres premis al millor Treball Final de Grau i Treball Final de Màster que ofereixen la Facultat, el Col·legi d’Economistes i Càritas Diocesana de Barcelona, respectivament.

Abans de donar pas als reptes de les tres empreses, els alumnes guanyadors del Programa d’Excel·lència Acadèmica, van exposar el seu projecte guanyador. La presentació va servir com a exemple de treball en equip i de proposta empresarial similar a la que la resta d’alumnes haurien de treballar en les hores següents.

La jornada estava adreçada a tots els estudiants de la Facultat. Els més 200 alumnes estaven dividits per equips de tots els cursos barrejats i liderats cadascun per un alumne del Màster Universitari en Direcció d’Empreses i Sistemes de Producció.  Tres empreses: Lidl, Diafarm i Banc Sabadell van presentar els seus reptes: “Identificació de nous conceptes rellevants per als consumidors de productes relacionats amb la salut”, en el cas de Laboratorios Diafarm; “Gestió de la cadena de fred a Lidl”, de Lidl, i “Dissenyar l’oficina del futur”, del Banc Sabadell.

Els equips van tenir quatre hores per resoldre els reptes. Per fer-ho, van fer servir la metodologia activa Design Thinking guiats per les empreses Teamlabs i  Quid. Es tracta d’una metodologia que s’ha anat implementant gradualment els darrers anys en diferents empreses i es perfila avui dia com una de les eines més útils orientades a fomentar l’emprenedoria i la innovació de manera exitosa. 

Després de les hores de treball i la selecció de dos equips semifinalistes per cada repte, va arribar la gran final. Tots els semifinalistes van tenir cinc minuts per presentar el seu projecte. Els equips guanyadors van ser el 10, el 16 i el 20. Tots tres equips tindran l’oportunitat d’exposar els seus projectes davant de directius de les tres empreses. 

En paraules de la degana de la Facultat de Ciències Econòmiques i Socials, la Dra. Marta Mas, la jornada va complir els tres objectius que s’esperaven: celebrar el patró, aprendre una metodologia nova i treballar casos reals per donar resposta a les necessitats de les empreses.