15/07/2019

Els alumnes de la ‘Summer Business Academy’ assisteixen a una sessió de simulació amb Vueling

La sessió l'ha impartit Franc Sanmartin en el marc del curs Foundations of Business Strategy

El director estratègic de Vueling Airlines Franc Sanmartin, llicenciat en Enginyeria de Telecomunicacions a la UPC i MBA al IESE Business School, va visitar el 9 de juliol els alumnes del curs Foundations of Business Strategy del doble grau d’ADE i Enginyeria de la Summer Business Academy

En el marc d'aquesta assignatura, impartida pel professor Jos Collin, Sanmartin va elaborar un joc especialment per a la sessió: va dividir als alumnes en tres aerolínies, que serien “Glorious Skies”, “Koala Air” i “Wolf Airlines”, per competir durant cinc anys. Cada aerolínia començava des d'una situació diferent en termes de rendibilitat, quota de mercat i ocupació dels avions. Així, les aerolínies tenien tres ocasions per prendre decisions estratègiques sobre la renovació de la flota, els preus dels vols o el hedging respecte als costos futurs del jet fuel, entre d’altres. 

D'aquesta manera, els alumnes van tenir l'oportunitat de posar en pràctica l'estratègia empresarial. A més a més, Sanmartin va explicar els elements estratègics bàsics de l'aviació comercial així com algunes anècdotes. Per exemple, va detallar per què va sorgir i va desaparèixer la tarifa Excellence de Vueling o la preparació que van fer durant dos anys per actuar ràpidament en el cas hipotètic d'una fallida de Spanair, com finalment va passar.