- Més vistos
- Darrera visualització
Els robots, tema d’una nova edició del Global Biz Club
Especialistes d’empreses del sector de la tecnologia i la intel·ligència artificial van debatre ahir sobre el futur dels robots en una taula rodona organitzada per el Global Biz Club d’Alumni.
Jordi Pelegrí, Business Development Manager a Universal Robots; Jorge Chial, Sales and Business Development Lead al Connected Hub de Fira de Barcelona; Jordi Gil, fundador i CSO de Pervasive Technologies, i Agustí Amorós, director de desenvolupament de negoci a AIS Aplicaciones de Inteligencia Artificial, van ser els ponents.
Després de presentar els seus projectes i posar en context l’audiència sobre cada una de les empreses, Carlos Cosials, director del Màster en Big Data Science de UIC Barcelona, va llançar unes quantes preguntes sobre el futur dels robots i els treballadors a les empreses. Agustí Amorós va afirmar que això encara és a mig camí. “La tecnologia d’avui en dia és molt bona i fa coses increïbles. Però quan, per exemple, parlem de tecnologia aplicada a la medicina, ens trobem que molts cops aquesta tecnologia funciona molt bé amb la mostra amb la que s’ha construït però no amb la resta de casos”.
Per part seva, Jordi Pelegrí va afirmar que encara que els robots puguin fer moltes coses “les màquines són ximples, els llestos són els humans”. Pelegrí va explicar que un robot pot substituir l’humà en feines automàtiques que segurament farà molt millor que les persones, però en altres tasques, les persones són les que aporten un punt diferencial. Les màquines estan programades, però algú les ha de programar.
En el seu torn, Jorge Chial va interpel·lar el públic, “els robots no només són a la producció”. I en aquesta línia, Jordi Gil va explicar com el màrqueting personalitzat, les aplicacions smartphones i tot el món del Big Data és un cas actual de substitució dels robots. Gràcies a aquesta tecnologia, avui dia “pots personalitzar el contingut que dones a un usuari segons el que t’està demanant: hem millorat la capacitat d’arribar millor al client i, per tant, de convertir millor l’usuari que vols captar”, va declarar.
Al final de la sessió es va obrir un torn de preguntes en el qual els assistents van poder debatre directament amb els experts sobre aquesta nova tecnologia i també sobre com afecta l’economia.
La sessió va ser organitzada pel Global Biz Club, un club d’Alumni de la Facultat de Ciències Econòmiques i Socials, en el marc del nou Màster Executive en Big Data Science.