11/05/2017

Estudiants d'Educació realitzen uns tallers amb robòtica per a nens i nenes de parvulari

Durant un dia sencer, els estudiants de tercer d’Educació Infantil de UIC Barcelona han realitzat uns tallers de matemàtiques i de ciències de la natura per als nens i nenes de P3 i P4 de l’Escola Pia Luz Casanova. Els tallers s’han dut a terme per mitjà de l’aprenentatge servei (ApS), que combina competències i valors i la robòtica. 

Els alumnes van elaborar guies pedagògiques per respondre a les necessitats específiques de cada alumne del centre durant el primer semestre i en el marc de les assignatures d’Aprenentatge de les Ciències de la Natura i de Matemàtiques, coordinades per les professores Carme Balaguer, Eva Perdiguer i Maite Fuertes.

Segons explicava la professora Fuertes, “la integració dels objectius del servei amb els de l’aprenentatge ha permès combinar materials de l’entorn i robòtica per posar en pràctica els dissenys que s’han treballat a l’assignatura”.

Aquest projecte, que combina teoria i pràctica, ha estat possible gràcies al conveni de col·laboració entre UIC Barcelona i l’Escola Pia Luz Casanova i a la Beca Fundació Puig en Innovació Docent, concedida fa gairebé un any a les professores Mónica Fernández i Eva Perdiguer, del grup de recerca SIRSU.