- Més vistos
- Darrera visualització
Goteo acosta el seu model de microfinanciació social a alumnes de la Facultat
Un dels membres de l’equip de la plataforma cívica i col·laborativa Goteo Mauricio O’Brien participa en el cicle de conferències d’emprenedoria social.
El crowdfunding, microdonacions a internet, és cada cop més present en els entorns econòmics i socials, però en què consisteix? Quines possibilitats de finançament té? Quines són les claus del seu èxit? Per donar respostes a aquestes preguntes, la Facultat de Ciències Econòmiques i Socials va organitzar el 30 de novembre una sessió amb la plataforma social Goteo com a protagonista.
El membre de l’equip de Goteo Mauricio O’Brien va participar en el cicle de conferències d’emprenedoria social organitzat per la Facultat per explicar en primera persona les possibilitats de finançament que ofereix aquest tipus de plataforma als emprenedors socials.
O’Brien també va compartir amb els alumnes una de les claus de l’èxit del model de crowdfunding: permetre que la comunitat validi els projectes dels emprenedors abans de posar-los en marxa mitjançant les aportacions.
Goteo ha estat pionera en la creació d’un nou servei anomenat matchfunding, que consisteix a involucrar les administracions públiques en el finançament dels projectes validats per la comunitat. En aquest sentit, O’Brien va explicar que un dels reptes més importants de les plataformes de crowdfunding és mesurar l’impacte social dels projectes finançats.
Aquesta plataforma de crowdfunding cívica i col·laborativa se centra en iniciatives ciutadanes, projectes socials, culturals, tecnològics i educatius. El 2017 ha recaptat més d’1,1 milions d’euros i ha acumulat més de 5,4 milions des del 2012.