11/07/2019

La Dra. Balaguer fa una estada a Bergen per analitzar els jocs digitals com a eina d’aprenentatge matemàtic

Les investigacions posen el focus en els processos d’ensenyament i aprenentatge en l’educació infantil

La professora de la Facultat d’Educació de UIC Barcelona Maria Carme Balaguer ha dut a terme una estada a Bergen (Noruega), on ha desenvolupat un projecte d’anàlisi de contingut i metodologia de jocs digitals per a la millora de l’aprenentatge matemàtic en centres d’educació preescolar d’entorns multilingües (kindergartens). 

El centre de recerca on ha desenvolupat el seu projecte s’anomena KINDknow (Kindergarten Knowledge Centre for Systemic Research on Diversity and Sustainable Futures) i pertany a la Western Norway University of Applied Sciences. Totes les investigacions que s’hi porten a terme es dediquen als processos d’ensenyament i aprenentatge en l’educació infantil. Així doncs, Balaguer ha estat col·laborant en el projecte de treball “Multilingual mathematics: Using digital games to develop children’s mathematical languages”.

L’objectiu del projecte és identificar quines característiques haurien de tenir els jocs digitals per a una app o bé per a un ordinador, per poder oferir suports a l’aprenentatge matemàtic en l’educació infantil quan les aules presenten un alt grau de multilingüisme, com passa a ciutats com Bergen o Barcelona.