29/04/2019

La Dra. García recull el primer guardó dels XXIV Premis CAC a la Recerca sobre Comunicació Audiovisual

El degà, Alfonso Méndiz, ha participat com a ponent en la X Jornada de Recerca de la Societat Catalana de Comunicació

El degà de la Facultat de Ciències de la Comunicació, Alfonso Méndiz, va participar com a ponent en la X Jornada de Recerca de la Societat Catalana de Comunicació, que es va celebrar a l’Institut d’Estudis Catalans. En el mateix acte, la doctora Isadora García va rebre el primer premi a la recerca en comunicació audiovisual en el marc del lliurament dels XXX Premis del Consell Audiovisual Català (CAC). 

García va recollir el premi per la seva recerca sobre l'adaptació de formats en televisió, prenent com a camp d'anàlisi dos remakes transculturals de sèries britàniques: Life on Mars i The Office. En la seva intervenció, va destacar que la clau de l'èxit en el transvasament d'històries rau en l'adaptació als estils de vida dels nous espectadors. Així, va exemplificar, en el remake de The Office per als Estats Units, la futilitat de la vida en una oficina es va transformar en una recreació optimista d'aquest món perquè resultava més pròpia de la visió nord-americana.

Per la seva banda, el degà va intervenir en la taula rodona sobre “La recerca emergent sobre comunicació a les universitats catalanes” per exposar els resultats i els projectes del grup Comunicació, Mitjans i Societat, radicat a UIC Barcelona. Entre altres qüestions, va destacar les dues línies de recerca que desenvolupen actualment. La primera, “El compromís dels lectors amb els diaris com a vehicle de participació ciutadana”, dirigida pel Dr. Iván Lacasa, que s'integra dins del projecte “Engagement News Project”, dirigit per la Dra. Talia Stroud, de la Universitat d'Austin. I la segona, “Publicitat, infància i valors”, dirigida pel Dr. Méndiz, integrada en la xarxa “Kids & Com”, que abasta una vintena de grups de recerca sobre infància i mitjans de comunicació. 

En la jornada es van tractar també alguns desafiaments que actualment afronten els grups de recerca en ciències socials i de la comunicació, com el finançament tant públic com privat, la transferència de resultats a la societat i la consolidació de grups transversals als tres graus: periodisme, audiovisual i publicitat.