26/11/2020

La professora Mireia Tintoré publica un estudi sobre els problemes i reptes dels directors escolars a escala mundial

L’article, publicat en la prestigiosa revista EMAL, és el primer que aborda el tema des d’una perspectiva global i mostra que els problemes relacionats amb la naturalesa del treball directiu i els problemes amb les autoritats i les polítiques educatives són els més recurrents a escala mundial

Mireia Tintoré, professora de la Facultat de Ciències de l’Educació, ha publicat juntament amb un grup de professors de la Universitat Catòlica Portuguesa un article sobre els problemes i reptes que afecten els directors escolars a tot el món. L’estudi s’ha publicat en la revista EMAL, publicació de referència internacional sobre lideratge educatiu.

Sota el títol “A scoping review of problems and challenges faced by school leaders (2003-2019)”, els investigadors han revisat, de manera sistemàtica i panoràmica, un total de 153 documents publicats al llarg de disset anys. Posteriorment, han estructurat els principals problemes en categories que es refereixen a la complexitat de la feina del director escolar i la complexitat de les interaccions amb les autoritats educatives, el personal docent i no docent, les famílies, els alumnes i la societat en general.

“La conclusió més rellevant que hem obtingut és que, malgrat que la importància de cada categoria varia d’un context a un altre, els problemes relacionats amb la naturalesa del treball directiu i els problemes amb les autoritats educatives i les polítiques educatives són els més recurrents a escala global”, explica Tintoré. “Així mateix, hem detectat un augment en el nombre i la complexitat dels problemes al llarg del temps, la qual cosa fa cada vegada més necessari dissenyar i implementar amb cura els programes de lideratge per accedir a la direcció escolar”.

Tot i que ja hi ha estudis sobre els problemes i desafiaments de la direcció escolar en diferents contextos geogràfics, aquest és el primer que aborda la temàtica des d’una perspectiva global.