- Més vistos
- Darrera visualització
La responsabilitat digital en la 14a edició dels Premis IMMA de la Comunicació
La 14a edició dels Premis IMMA de la Comunicació, celebrada dijous 16 de maig, va omplir l’Aula Magna de talent jove amb les millors peces audiovisuals creades pels estudiants de UIC Barcelona. Enguany, per segon cop, s’ha tornat a comptar amb la categoria extraordinària Methos Media.
La petjada digital ha estat la temàtica triada en aquesta edició dels Premis IMMA, en una gala organitzada per alumnes de tota la Facultat de Ciències de la Comunicació i conduïda per Hugo Montiel i Júlia Viza, alumne de tercer curs del grau en Periodisme i antiga alumna i actual col·laboradora de comunicació i esdeveniments a la Facultat de Ciències de la Comunicació, respectivament.
Els premis han posat a prova la capacitat dels estudiants de relacionar els seus projectes amb la temàtica que recull l’edició d’aquest any, la petjada digital. El primer premi de la categoria extraordinària Methos Media va ser per a You set the limits, d’Ivet Berdié, Martí Figueres i Marta Sala, de tercer de Publicitat i Relacions Públiques. El curtmetratge ofereix una revisió, a través de la veu d’una IA, de la capacitat dels telèfons mòbils de retenir tota la nostra informació sense que nosaltres ens n’adonem, i convertir-la així en projeccions virtuals de cada persona i en els nostres reflexos digitals.
El premi Contraste, el segon de la categoria extraordinària, va ser per Sí, aceptar, de Pablo Prats, de segon de Publicitat i Relacions Públiques, una peça paròdica sobre les galetes o cookies que acceptem quan naveguem per Internet. El tercer premi el va rebre Martí Figueres, en solitari, amb Querido diario, un curtmetratge que explora la capacitat que tenim de llegir la història d’una persona mitjançant les xarxes socials i els perills que això comporta.
Els premis de la categoria extraordinària els va entregar Miguel Ferrández, director general de Methos Media, que va voler destacar la feina dels guanyadors i animar la resta d’alumnes assistents a atrevir-se en la creació de continguts audiovisuals. “Avui en dia, tota la informació ens arriba mitjançant l’entorn digital. No sou conscients de la força que té el món audiovisual, vosaltres podeu canviar el món”.
Pedro Sigaud, degà de la Facultat de Ciències de la Comunicació, va tancar l’acte felicitant tots els premiats i agraint als patrocinadors el seu suport, així com a tots els implicats en l’organització dels premis. Sigaud va destacar la rellevància d’aquests premis com a oportunitat per als estudiants de lluir-se i posar en pràctica tots els coneixements adquirits durant el curs en un context professional: “Són la vostra plataforma de visibilitat i una oportunitat per donar-vos a conèixer a professionals de la indústria”, va dir Sigaud. I va afegir que “cada persona adoptarà comportaments, comprarà productes, obtindrà serveis i prendrà decisions tenint en compte el que comuniqueu vosaltres com a futurs professionals de la comunicació i, per tant, líders de la societat”.
A més a més, es va fer entrega del premi menció especial Valors UIC Barcelona a Proyecto Lucas, un documental sobre una escola per a nens amb risc d’exclusió social, produït per Nico Huistra, Ian Nisa i Santi Salvador, alumnes de segon en Comunicació Audiovisual. El degà Pedro Sigaud va donar el premi i va tenir unes paraules per als guanyadors, recordant-los que “som nosaltres, com a comunicadors, els que hem de plasmar aspectes com l’esperit de servei, el desig de millorar el món i valors fonamentals com l’ètica, la integritat, l’impacte social positiu i el compromís amb la veritat”.
El jurat d’aquest any ha estat format per Marc Vaillo, compositor musical cinematogràfic i codirector del Festival de Cinema Independent l’Alternativa; José Daniel Luri, director de Publicitat i Continguts de Marca a Barcelona de Webedia, i Eva Arderius, directora i presentadora del programa “Bàsics”, de Betevé. Com a jurat de la categoria extraordinària hi havia Miguel Ferrández, director general de Methos Media.
L’edició d’enguany ha estat amenitzada per l’actuació musical de Mireia Pagès, de quart de Comunicació Audiovisual i, també, durant el refrigeri posterior, pels alumnes Pablo Prats i Álvaro Requena, de segon de Publicitat i Relacions Públiques i primer de Comunicació Audiovisual, respectivament.
La resta de premis per categories van ser els següents:
- Fotografia i gràfica: Soledad en el abismo, de Martí Figueres, de tercer de Publicitat i Relacions Públiques.
- So i música: Jingle IKEA, de Pablo Prats, de segon de Publicitat i Relacions Públiques.
- Producció de ficció: Acostumbrarme, Aina Calopa, Júlia Ferreri, Ainhoa Lucas, Mariia Melnikova, Mireia Pagès, Eugènia Pérez, Ignacio Pérez, Nèstor Rodríguez, Víctor Rossy i Pablo Ruzafa, de quart de Comunicació Audiovisual.
- Producció de no-ficció: Proyecto Lucas, de Nico Huistra, Ian Nisa i Santi Salvador, de segon de Comunicació Audiovisual.
- Campanya publicitària transmèdia: Jingle Domino’s Pizza, de Pablo Prats, de segon de Publicitat i Relacions Públiques.
- Menció especial Valors UIC Barcelona: Proyecto Lucas, de Nico Huistra, Ian Nisa i Santi Salvador, de segon curs del grau en Comunicació Audiovisual.
Els patrocinadors de la 14a edició dels Premis IMMA han estat Methos Media, Contraste i Fundació La Caixa. Com a col·laboradors, La Real, INSTAX, L’Alternativa i el Museu de la Ciència CosmoCaixa. UIC Barcelona School of Architecture també hi ha col·laborat amb la realització dels trofeus dels premis i els decorats de l’acte.