- Més vistos
- Darrera visualització
L'anglès a la UIC està valorat en l'àmbit europeu
Mandy Deal i Janine Knight, professores del Servei d'Idiomes de la UIC, van oferir una ponència al seminari Five Years of Bologna: Upgrading or Downsizing Multilingualism? que es va celebrar a la Universidade do Minho, Portugal, els dies 26 i 28 d'abril.
La
ponència es va dur a terme en un congrés organitzat per CERCLES (Confédération
Européenne des Centres de Langues de l'Enseignement Supérieur), una
organització nascuda el 1991 arran de la voluntat de treballar en profunditat els
idiomes a l’educació superior. L’objectiu d’aquesta confederació és que les
universitats europees comparteixin experiències en l'educació multilingüe,
sobretot quant a l’anglès.
Sota
el títol “Cinc anys de Bolonya:
millora o reducció del multilingüisme?”,
les professores d’anglès de la UIC van parlar sobre la relació del pla Bolonya amb
l’anglès a les aules universitàries.
La
UIC es troba en molt bona posició per col·laborar en aquesta pràctica, ja que
va ser una de les primeres universitats d’Europa a oferir cursos de formació
per al professorat en l’Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengua
Estrangera (AICLE) i és també una de les primeres universitats d’Espanya a incorporar
de forma sistemàtica l’anglès as programes de grau i de postgrau.
CERCLES
fa publicacions, conferències, intercanvis, formació de professorats i recerca
sobre la llengua i la seva acceptació social. La formen
250 membres que representen milers
de professors universitaris, membres del personal administratiu i tècnic de les universitats i prop de 250.000 estudiants
que cursen els idiomes europeus més estudiats (alemany, francès o anglès).
Cada
dos anys es duu a terme el congrés, el primer dels quals va tenir lloc a Dublín,
Irlanda (2007), després a Pàdua, (2009), Groningen (2011) i aquest any les
conferències es van realitzar a la ciutat de Braga.
El
Serveis d'Idiomes de la UIC treballa oferir, en un futur pròxim, més suport en
l'ús de l'anglès en l'ensenyament, en l'aprenentatge i en la recerca.