- Més vistos
- Darrera visualització
Montserrat Gas: “Les empreses compleixen un paper crucial en la cura de les famílies”
La directora de l’Institut d’Estudis Superiors de la Família (IESF) ha participat en la presentació de la VII Guía de buenas prácticas. En la publicació, Gas hi participa com a autora del pròleg, i el professor Marc Grau, és autor d’un dels capítols, i està impulsada pel Centre Conciliació Família i Empreses (CONFyE) de la IAE Business School
La Guía de buenas prácticas és una iniciativa que plasma el treball realitzat per la CONFyE amb les empreses per transmetre una sèrie de procediments, la finalitat dels quals és compartir el coneixement adquirit amb les organitzacions. Aquesta setena edició de la guia, titulada Hacia el cuidado de la ecología humana: familia, empresa y sociedad, ha estat coordinada per Patricia Debeljuh i la investigadora Magdalena de la Serna. La guia destaca accions de vint-i-cinc empreses llatinoamericanes per millorar l’equilibri entre la vida familiar i laboral dels seus col·laboradors.
En l’esdeveniment, que va tenir lloc a la Torre YPF, la directora de l’IESF, Montserrat Gas, ha destacat que les empreses tenen un paper crucial en la cura de les famílies i ha advocat per polítiques de conciliació i valorització de la vida familiar, com a benefici per a la societat i les empreses. Tal com escriu en el pròleg, “la família, més que l’escola, és qui educa per a la ciutadania i també per a la feina; no és una realitat privada, sinó un bé col·lectiu que hem de protegir”.
Per la seva banda, Marc Grau, professor de l’Institut d’Estudis Superiors de la Família, ha escrit el segon capítol de la guia, centrat en la paternitat i les organitzacions. La recerca realitzada per Grau, que ha pogut entrevistar més de dos-cents pares, ha estat possible gràcies al suport de la IAE Business School.
A l’acte, s’hi han fet dos panels acadèmics en els quals s’han discutit temes com les expectatives de les noves generacions i la paternitat en l’entorn laboral. Entre d’altres, hi han participat Antonio Argandoña, professor emèrit d’Economia i d’Ètica de l’Empresa a IESE Business School; Patricia Debeljuh, directora de CONFyE, i Reynaldo Rivera, director de la Llicenciatura en Màrqueting de la Universitat Austral.